![]() |
Lycka till Mats, hoppas verkligen du går vinnande ur det här.
/Thomas THL Ps. Frugan hälsar och tackar... :) |
Håller på dig Mats!
|
Har det hänt något mer i frågan?
Det är klart att det inte är konstigt om de vill få bort "porren" som ett led i att försöka bli ansedda som ett mer seriöst företag, men det betyder knappast att man kan behandla befintliga kunder, som man har befintliga avtal med, hur som helst. Att Double väljer att inte fortsätta svara i tråden gör dem bara till än större pajasar i mina ögon. |
Jag har noterat att DoubleNet har ändrat om sina avtal och går ut med det på deras "nyhetssida" samt vill att alla läser igenom avtalen väldigt noga.
Jag förstår fortfarande inte varför man i villkor skriver att endast 1 konto är tillåtet / företag / privatperson. Som jag förstår det har Mats inte fått någon dispans eller dyl. utan Double kör på, och står fast. Eller har det hänt något intressant Mats? |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Citat:
Jag har nu fått två mejl från Dejan med svar på mina frågor och har även skrivit till honom att eftersom intresset är stort här på WN bland andra partners till Double så kommer jag att lägga ut svaren i tråden. På frågan om jag kan gå ut med ett mejl till mina affiliates så fick jag svaret att det var ok om jag inte citat: Du får gärna skriva ett mail att programmet avslutas och att du tackar för tiden etc men du får inte lägga till text som kan smutskasta eller förvränga bilden av Double. (Mitt första mejl som jag bifogar en dump på i detta svar var alltså inte godkänt.) På frågan om avgifterna på kommande fakturor fick jag följande svar, citat: Vi har beslutat att du och dina kollegor i denna unika situation inte kommer att behöva betala något annat än affiliateprovisioner efter 2008-10-14, den dag vi gjorde mail-utskicket till affiliates. På frågan vad som kommer att hända med trafiken från de som inte hinner plocka bort länkarna blev svaret, citat: Vid avtalets upphörande, upphör programmet att länka till annonsörens webbplats. All trafik som genereras av affiliates länkar som inte plockats ner kommer att gå till DoubleNet. Trafiken går absolut inte till dina konkurrenter. På frågan om den trafiken kan komma till en sida på Double som förklarar varför inte länken går till oss var svaret, citat: Vi har inte den funktionen heller men vi har tagit upp det och ska se om vi inte kan lägga till en sådan sida inom kort. Går inte att säga när det kan bli aktuellt idag. Följdfrågan var naturligtvis om det inte är olyckligt för Double att få en massa trafik, typ "Köp porrfilm här" så svarades det, citat: Vi ska lägga hög prio på det men jag vågar inte lova när det blir klart eftersom vi i nuläget sitter med andra stora projekt. Double har heller ingen teknisk möjlighet att ta reda på vilka affiliates som inte får bort länkarna i tid. Double har enl. Dejan inte för avsikt att i framtiden avbryta samarbeten med de "snälla erotikshopparna", även där ett missförstånd mellan Dejan och min källa alltså. Jag hoppas att jag har fått med det väsentliga i mina mejlsvar i tråden och skulle jag ha missat något så har jag inte gjort det medvetet för att förvränga eller smutskasta någon. Jag får säkert anledning att återkomma i ämnet. (Bifogad bild är alltså en skärmdump på mitt massmejl som inte godkändes av Double.) // Mats |
Det här nyhetsutskickat ser ut väldigt sakligt, tycker det är fel av Double att inte godkänna och gå vidare. Double... det blir bara värre, skapar ännu fler negativa diskussioner.
|
Oj! Vilken tur att jag inte har anslutit mig till doubles nätverk innan! Måste nog ta en redig funderare över om jag skall göra det eller ej!
|
Citat:
Angående ditt mail så tycker jag inte att det är så konstigt att de stoppar det med tanke på länken till denna tråd. Det tror jag att de flesta i samma situation skulle gjort (jag säger inte att de gjorde rätt). Frågan är hur de hade reagerat om du istället hade erbjudit kunderna att ansluta sig direkt till ditt eget affiliateprogram? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson