WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Varning för Google Adsense! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=29338)

Danielos 2008-05-16 15:14

Tack Alex, jag har är mkt tacksom för de enkla och stora intäkter jag har fått från Google så länge det varade. Jag har börjat med flera andra nätverk sedan 4-6 mån tillbaka som fungerar mkt bra, framför allt på den spanska sidan, men ställer mig helt frågande till:

Citat:

MEN, bryter man mot deras regler så borde man inte få vara med.

Hur kommer det då sig att minst 2 av mina nätverk jag nu idag använder är så fulla med seriösa annsönser som tom ställer sig mkt positiva att annonsera på vår forumtjänst när Google ställer sig så negativ?

Hur jag än vänder och vrider på kakan så blir jag inte klokare.

xpat 2008-05-16 16:39

Citat:

Originally posted by danielos@May 16 2008, 10:35
Fast det är relativt svårt att styra över 80 000 forum. Att granska dom tar ungefär ett halvår och sedan har det tillkommit 20 000 under den tiden. Det är liksom antingen eller.
Har du tagit kontakt med Googles ledning i Sverige?
Det låter som om du är tillräckligt stor för att göra det, dvs. prata direkt med dem och lösa problemen.

Danielos 2008-05-16 16:45

xpat, hur kontaktar man Googles ledning i Sverige?
Finns en adress, men inget telefonnr:

Säljkontoret i Sverige
Mäster Samuelsgatan 60
111 21 Stockholm
Sweden

gummianka 2008-05-16 18:10

Äh, stäng den här tråden.

Det var ett jävla tjat om att ni är störst i europa, vi har greppat det vid det här laget...

Som någon sa, det är ju ingen rättighet att få samarbeta med Google, det är ju fritt för alla näringsidkare att välja vilka man samarbetar med, i det här fallet har dom valt att avsluta samarbetet, ta det som en man. Är det nu så att din analys är rätt och dom har gjort fel så kommer dom väl krypandes till korset då (sen torde det vara en självklarhet att man betalar ut dom pengar som redan är intjänade.)

Sen när det gäller vad man hinner och inte hinner (du behöver Inte påpeka igen att ni är störst i europa) så är det ju en ganska enkel traditionell avvägning för om ett projekt bär sig, är det nu så att du inte kan/hinner gå igenom allt, men att Adenesannonserna ändå utgör en viktig grund i sidans inkomster, så får du ju anställa någon att göra det, blir det för dyrt ? Ja då bär inte affärsidén helt enkelt....samma sak gäller ju på Googles sida, självklart skulle dom kunna ha en person som hjälpte dig med att svara på exakt vad som krävs, kanske gå igenom sidorna med dig, men då bär ju inte idén i deras ände...

gummianka 2008-05-16 18:14

och kan du som "IT-entreprenör" inte hitta ett telefonnummer till dom, år 2008, så...ja...

Wackerberg 2008-05-16 18:22

Citat:

Originally posted by danielos@May 15 2008, 22:01
Jag erbjuder gratis forum, blogg, webbsida, gästböcker mm som är reklamfinansierat och med våra 8 000 gästböcker och 80 000 forum och över 1500 000 användare samt 70 000 000 sidvisningar/mån är vi så långt jag vet Europas största forumtjänst på våra 21 servrar.
Synd att du blivit nerstängd. Jag förstår att du blir upprörd när du blir nedstängd men inte dina konkurrenter vilka har samma "ej godkända" innehåll.
I Googles programpolicy kan man hämta följande punkt:
"Inga Google-annonser får placeras på webbsidor som publiceras i särskilt syfte att visa annonser, vare sig innehållet på sidan är relevant eller inte. "
Detta bör innebära att inkomst-modellen inte får vara reklamfinansierad (om man väljer att använda google AdSense) =) eller?

gummianka 2008-05-16 18:56

Men hallå, kom förbi dagisstadiet "jag förstår att du blir upprörd..." ...livet är orättvist...

Sen betyder väl det att sidans primära innehåll inte får vara annonser....inte så svårt att förstå...

Danielos 2008-05-16 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av gummianka
Men hallå, kom förbi dagisstadiet "jag förstår att du blir upprörd..." ...livet är orättvist...

gummianka, förutom att du gör 3 inlägg efter att du har sagt att tråden bör stängas så har faktiskt diskutionen på slutet inte handlat om att komma över något, jag tycker det har handlat mer om Google adsense/kund relation vid problem, och här finns det mycket att säga och lära sig tycker jag. Det rör sig dessutom sig inte om dagisstadier, jag anser att detta är bra mycket större och alvarligare än så, eller menar du att om någonting händer någon att man inte kan diskutera det och samtala om det, utan att bli beskylld för att leka på dagisstadium?

Citat:

Ursprungligen postat av gummianka
Äh, stäng den här tråden.
Det var ett jävla tjat om att ni är störst i europa, vi har greppat det vid det här laget...

Varför stör du dig just detta av allt vi har pratat om i tråden? Är det jantelagen som är framme nu?
Men förlåt så mycket för att jag har nämnt det och kanske för många ggr, men jag har nämnt det några gånger för att jag anser ändå att det har haft relevans i ämnet, annars hade jag aldrig nämnt det. Om du tycker att ämnet och diskutionen har varit ointressan och tråkig och tjatig så ber jag så hemskt mycket om ursäkt, jag ska inte göra om det. gummianka

Danielos 2008-05-16 21:03

gummianka, hoppas du inte tog illa upp av mina inlägg och svar, men jag upplevde att du uttryckte dig lite hårt mot mig, och missade helt det som du nämner här som är intressant:
Citat:

Adsenseannonserna ändå utgör en viktig grund i sidans inkomster, så får du ju anställa någon att göra det, blir det för dyrt ?

Det är sant att adsense har givit mig mkt stora belopp, så pass stora belopp att jag har haft möjlighet att betala och köpa de 21 servrar jag har kontant, samt spendera mkt stora belopp på adwords, jag har uteslutande använt mig av adsense, och när smällen kom innebar det för mig enormt mkt jobb att växla om till något annat, samt jag förlorade väldigt mkt pengar i mellanperioden, men att anställa någon/några är definitivt något som kommer, att sköta bla. annonsering, kanske redan nu i sommar/höst. Dock kom Googles, uppsägning av vårt avtal för tidigt för mig som det känns, jag har liksom inte förberett mig på det på rätt sätt och det är nog den tanken jag ville förmedla när jag startade tråden, att inte bygga en stor verksamhet på endast Google Adsense, jag har dock blivit visare i trådens gång och skulle egentligen velat ändra rubriken för tråden.

Men som sagt, jag sitter ju inte på pottkanten, jag har ju pga Google Adsense allt betalt och varje krona som kommer in är ju ren vinst. Denna tacksamhet bär jag med mig.

Kedi 2008-05-16 22:09

Citat:

Originally posted by Alex@May 16 2008, 15:08
MEN, bryter man mot deras regler så borde man inte få vara med. Så enkelt är det. Var glad för att du fick möjligheten istället. Googles omsättning är allt för stor för att de ens skall bry sig om att de inte längre visar annonser på "Europas största forumtjänst".

En del av dem som blir avstängda från Google AdSense har inte brytet mot reglerna utan Google AdSense väljer att kicka dem ändå samt att de också blir anklagade för att fuska trots att fallet inte ens är sådant.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson