WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Islams vinst i sverige (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27844)

Sulle 2008-03-12 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT
Citat:

Ursprungligen postat av pitbull
Du kanske skulle läsa Koranen?, Läs sedan Bibeln, och visa mig var Koranen är mer förtryckande mot kvinnor jämfört med Bibeln. Jag har inte hittat det stycket i.a.f.

http://holgersson.blogspot.com/2008/...-till-dds.html

o vart är stycket från koranen? Ser bara en till av alla idioter som inte kan blogga utan fördomar

WebboT 2008-03-12 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Sulle
Citat:

Originally posted by -WebboT@Mar 12 2008, 21:47
Citat:

Du kanske skulle läsa Koranen?, Läs sedan Bibeln, och visa mig var Koranen är mer förtryckande mot kvinnor jämfört med Bibeln. Jag har inte hittat det stycket i.a.f.

http://holgersson.blogspot.com/2008/01/elv...s-till-dds.html

o vart är stycket från koranen? Ser bara en till av alla idioter som inte kan blogga utan fördomar

Citat från Koranen:
Era hustrur är för er som en åker; beträd därför er åker, när och som ni önskar. (Surah 2:223;)
Upplever ni uppror från kvinnornas sida, ska ni först tala till dem, sedan överge dem i sängen, sedan får ni slå dem. (Surah 4:34;)

Posta gärna nåt likvärdigt från bibeln.

Spindel 2008-03-12 21:14

Citat:

Originally posted by pitbull@Mar 12 2008, 20:31

Jag förstår inte varför du tar upp bibeln? Finns säkert massa skit i bibeln också om kvinnor, men skillnaden är att kristendomen har inte samma ställning som islam (eller sharia) har i vissa muslimska länder.

I Koranen (i alla fall i de äldre böckerna, vet inte om det finns modernare versioner där de har tagit bort det) står det att mannen bland annat får slå kvinnan. Att kvinnan inte skulle vara diskriminerad inom islam eller sharia är ren bullshit.

Som sagt, finns säkert kvinnofientliga stycken i bibeln också. Men skillnaden är ju att en kristen inte ser det som Guds ord som många muslimer ser på koranen.

Citat:

All religion snedvrids av vissa falanger och allehanda tomtar, för du påstår väl inte på fullt allvar att Livets Ord exempelvis, representerar den kristna tron?
Varför tar du upp massa kristendom nu igen? Visst, det finns kristna tokar också (det gör det inom de flesta religioner) men ingen religion har lika stark ställning i samhället som islam har i muslimska länder, t.ex. Saudiarabien.

Citat:

Kul förresten att du i det ena inlägget angriper feminister, för att i nästa använda kvinnosyn som argument i debatten. Känns genomtänkt och bra...
Jag skrev att jag tyckte det var intressant att svenska feminster ofta är positiva till islam i Sverige. För mig är det som att en jude skulle vara positiv till nazism. Förstår du nu?

pitbull 2008-03-12 21:18

Snabbsaxat från Bibeln:

Citat:

Men om anklagelsen är riktig och det inte finns något bevis på att flickan var oskuld, skall flickan hämtas ut från sin fars hus, och utanför dörren skall männen i staden stena henne till döds, eftersom hon genom att hora i sin fars hus har gjort vad som är en vettlöshet i Israel. Du skall utrota det onda ur folket. (5 Mos 22:20-21)
Citat:

Därför skall jag samla alla de älskare som har njutit din gunst, vare sig du tyckt om dem eller inte. Från alla håll skall jag samla dem, och jag skall blotta ditt sköte för dem, så att de ser dig i all din nakenhet. Jag skall döma dig som man dömer äktenskapsbryterskor och mörderskor. Du skall få känna av min vrede och min svartsjuka. Jag skall prisge dig åt dem, och de skall rasera din offerhöjd och jämna dina kullar med marken. De skall slita av dig kläderna och ta dina praktfulla smycken, tills du ligger där alldeles naken. De skall båda upp en skara mot dig, som skall stena dig och stycka dig med sina svärd och bränna ner dina hus. De skall verkställa domen över dig i många kvinnors åsyn. Jag skall göra slut på ditt horande, och du skall inte längre ge några gåvor. (Hes 16:37-41)
Citat:

En man är sin hustrus huvud, liksom Kristus är församlingens huvud - han som är Frälsare för sin kropp. Som församlingen underordnar sig Kristus, skall hustrun i allt underordna sig sin man (Ef 5:23-24)
Citat:

Mannen skall ge sin hustru vad han är skyldig henne och på samma sätt hustrun sin man. Hustrun bestämmer inte över sin kropp, det gör mannen. På samma sätt bestämmer inte mannen över sin kropp, det gör hustrun. Håll er inte borta från varandra utom möjligen för en tid med bådas samtycke, så att ni kan ägna er åt bönen" (1 Kor 7:3-5)
Och så här kan vi hålla på hela natten med lösryckta citat tagna ur sitt sammanhang ur såväl Bibeln som Koranen.

clonix 2008-03-12 21:26

Det finns väl ingen religion som inte varit inblandad i någon sorts förtryck osv....

MEN... de flesta verkar ha lärt sig och "Moderniserats" men inte Islam!

I ett antal länder försöker islamister/muslimer/klanledare-whatever dom nu är
att införa sharia och en ganska hård och strikt tolkning av denna lag.

Vilket bland annat innebär att kvinnor ska stenas till döds om de begår vissa
"brott" enligt sharia....

Jag har fått bilden (och jag tror många andra har det med)
Att dessa kvinnor döms av domstolar och personer/klanledare etc
som mer eller mindre har gett sig själva makten att kunna döma folk till döden.

pitbull 2008-03-12 21:33

Och för tydlighets skull: Jag är varken Kristen eller Muslim.

Eller som Grazzy uttryckte det: "Intelligenta människor som lever i en demokrati blir ateister för eller senare."

WebboT 2008-03-12 21:45

Citat:

Originally posted by pitbull@Mar 12 2008, 15:18
Snabbsaxat från Bibeln:

Citat:

Men om anklagelsen är riktig och det inte finns något bevis på att flickan var oskuld, skall flickan hämtas ut från sin fars hus, och utanför dörren skall männen i staden stena henne till döds, eftersom hon genom att hora i sin fars hus har gjort vad som är en vettlöshet i Israel. Du skall utrota det onda ur folket. (5 Mos 22:20-21)
Citat:

Därför skall jag samla alla de älskare som har njutit din gunst, vare sig du tyckt om dem eller inte. Från alla håll skall jag samla dem, och jag skall blotta ditt sköte för dem, så att de ser dig i all din nakenhet. Jag skall döma dig som man dömer äktenskapsbryterskor och mörderskor. Du skall få känna av min vrede och min svartsjuka. Jag skall prisge dig åt dem, och de skall rasera din offerhöjd och jämna dina kullar med marken. De skall slita av dig kläderna och ta dina praktfulla smycken, tills du ligger där alldeles naken. De skall båda upp en skara mot dig, som skall stena dig och stycka dig med sina svärd och bränna ner dina hus. De skall verkställa domen över dig i många kvinnors åsyn. Jag skall göra slut på ditt horande, och du skall inte längre ge några gåvor. (Hes 16:37-41)
Citat:

En man är sin hustrus huvud, liksom Kristus är församlingens huvud - han som är Frälsare för sin kropp. Som församlingen underordnar sig Kristus, skall hustrun i allt underordna sig sin man (Ef 5:23-24)
Citat:

Mannen skall ge sin hustru vad han är skyldig henne och på samma sätt hustrun sin man. Hustrun bestämmer inte över sin kropp, det gör mannen. På samma sätt bestämmer inte mannen över sin kropp, det gör hustrun. Håll er inte borta från varandra utom möjligen för en tid med bådas samtycke, så att ni kan ägna er åt bönen" (1 Kor 7:3-5)
Och så här kan vi hålla på hela natten med lösryckta citat tagna ur sitt sammanhang ur såväl Bibeln som Koranen.

Du vinner.

Men som Clonix sa, så har vi (i Sverige) uppgraderat vår kvinnosyn medans Islamiser fortfarande lever efter och utövar vad som står i deras heliga skrift. Det är primitivt.

pitbull 2008-03-12 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Citat:

Jag förstår inte varför du tar upp bibeln? Finns säkert massa skit i bibeln också om kvinnor, men skillnaden är att kristendomen har inte samma ställning som islam (eller sharia) har i vissa muslimska länder.

I Koranen (i alla fall i de äldre böckerna, vet inte om det finns modernare versioner där de har tagit bort det) står det att mannen bland annat får slå kvinnan. Att kvinnan inte skulle vara diskriminerad inom islam eller sharia är ren bullshit.

Som sagt, finns säkert kvinnofientliga stycken i bibeln också. Men skillnaden är ju att en kristen inte ser det som Guds ord som många muslimer ser på koranen.

Citat:

All religion snedvrids av vissa falanger och allehanda tomtar, för du påstår väl inte på fullt allvar att Livets Ord exempelvis, representerar den kristna tron?

Varför tar du upp massa kristendom nu igen? Visst, det finns kristna tokar också (det gör det inom de flesta religioner) men ingen religion har lika stark ställning i samhället som islam har i muslimska länder, t.ex. Saudiarabien.

Citat:

Kul förresten att du i det ena inlägget angriper feminister, för att i nästa använda kvinnosyn som argument i debatten. Känns genomtänkt och bra...
Jag skrev att jag tyckte det var intressant att svenska feminster ofta är positiva till islam i Sverige. För mig är det som att en jude skulle vara positiv till nazism. Förstår du nu?

1.) Jag skrev: Mer förtryckande jämfört med Bibeln.

2.) Säg till en djupt kristen att han/hon inte ska tro på Guds ord. (Bibeln). -Reaktion utlovas.

3.) I så fall: Lika vansinnigt som att en feminist skulle vara positiv till kristendomen. (Se ovanstående insaxade citat ur Bibeln.)

pitbull 2008-03-12 21:55

Äh, det är ingen som vinner Webbot. Det handlar bara om att inse att det är inte en människas religion som skapar människan, det är människan som skapar religionen, och kan man stå utanför sådana påhitt, så blir världen mycket vackrare.

Slutord: Se människan!

thezaugg 2008-03-12 23:21

Citat:

men ta o skit ner er och väx upp.
utlänningar är inte sämre än svenskar.
svenskar är inte bättre än utlänningar
utlänningar är inte bättre än svenskar
svenskar är inte bättre än utlänningar.

Invandrare som kommit hit måste sköta sig bättre en än svensk, svensken har mer rätt att vara här för att det är hans land. Majoriteten av invandrare lever som dem gör i sitt hemland utan att anpassa sig och ja det gör dem klart sämre än svenskar

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson