![]() |
Citat:
Sen det här, en nertid på över 30h and counting.. Jag har precis börjat kolla upp andra lösningar. |
Själv skulle jag se hur andra hotell sköter de om de skulle bli hackade som proinet? - jag själv tycker de är smart att dom installerar om alla servers för man vet aldrig va som finns på dom andra. visst de har väl tagit lite lång tid.. men dom som säger proinet aldrig funkar är skräp o så.. bör nog såfall fråga de webbhotell dom tänkt hosta sina saker hos hur dom agerar? o tidsspann för ha de uppe igen. de är inte så enkelt som trycka på en knapp där de står återställa :)
|
Jag måste säga att jag är nöjd över att jag flyttade från Proinet i samband med det förra stora strulet. Jag lider med er som har drabbats den här gången, men samtidigt förstår jag inte hur man vågar lägga seriösa sidor där med tanke på webbhotellets historia.
|
Tänk positivt grabbar, nu sparar ni in på bandbredden jue ;-)
Men jag hoppas att det är fixat till imorn, för då blir min blogg med i tidningen :D |
Man får se det för vad det är tycker jag, en budgetlösning. Är man då så dum/snål att man lägger affärskritiska sidor där är det nästan så att man får skylla sig själv.
I det här fallet tycker jag det verkar lite taskigt att brassa på för fullt med hur "dåliga" proinet är, det verkar ju ha varit ett ordentligt angrepp och jag tycker bara det är bra att de ser allvarligt på det och hellre väljer installera om mjukvaran från grunden än att köra vidare och hoppas att inget hänt. |
Håller med, som säkert vissa andra hade gjort..
|
Proinet tycker jag är grymt prisvärda. Framförallt sedan de gjorde uppdateringar förra året och bytte ägare.
Tycker man får hålla i minnet att detta är ett billigt webbhotell, och med generösa kvoter av databaser mm. Med det sagt: Det är snudd på att man får acceptera en krasch per år eller så men jag håller med om att informationen är sanslöst dålig kring detta. Driftinfo.net är både dåligt uppdaterad och hemskt användarovänlig. Vad 17 är web01? En vanlig användare som jag har inte riktigt koll på det! Sen hoppar Kjette in här och leverar några hänvisningar till att ringa om man har problem och slänger in lite smileys. Alla har ju för 17 problem! Är det inte bättre att skriva exakt vad man jobbar med, vilka problem som kan tänkas komma och när ens sidor förväntas fungera igen... |
Håller med clirre, klart man drar sig för att ringa eftersom man är precis lika drabbade som alla andra. Men vad man vill är att få kontiunerlig uppdatering om vad som händer med sitt konto och i vissa personers fall, deras inkomster. När beräknas det komma upp? Vad händer? Vad har ni gjort? Vad är web01? Vad gör ni för att detta aldrig ska upprepas igen?
Info info info info info, det är så oerhört viktigt. Med det kan ni se till att behålla era nuvarande kunder och kanske vinna nya. |
...dessutom får man inte glömma bort att Proinet är ett webbhotell som inte tar bort dig som kund bara därför att du har lite obekväma texter på din sajt. Finns inget annat lågprishotell som är så kundvänliga som Proinet. Att Proinet haft otur får man acceptera och se det positiva: de blir så småningen om proffs på att lösa såna här problem.
|
Klart trist.. även om jag bara har sidor för utveckling på kontot.
Vad web01, web02 etc. betyder, är ju på vilken server erat konto finns. Vet man inte det, så står det i erat kontrakt. Hoppas det löser sig snart. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson