![]() |
Instämmer i tidigares inställning till att antalet inlägg inte bör vara någon form av penismätare. Inte för att det här skall bli någon "minst inlägg i förhållande till antalet år"-tävling nu istället, men själv ligger jag under 200 inlägg trots över fyra års registrering.
Läser väldigt ofta, men skriver endast när jag känner att jag har något att tillföra - med andra ord kan det snabbt erkännas att detta är ett av mina minst motiverade inlägg så långt... Så därför får jag väl addera några saker jag skulle vilja förbättrades. - Sökfunktionen, är idag tyvärr inte speciellt bra. Iaf har jag ofta svårt att hitta saker när jag söker (blir oftast bättre att använda googles site-sök), t.ex. gnäller den om man har för korta ord. - När det gäller att ha en utförlig presentation står jag med ett ben i varje läger - självklart intressant för mig som medlem, men kan förstå om vissa inte vill att deras företag skall förknippas med alla åsikter. Att stoppa spindlar från att hitta informationen är möjligtvis en lösning. - Idén någon framförde med någon slags "bibel" med matnyttig info är självklart en trevlig sådan, förstår dock om den är lite jobbig att genomföra. Man skall dock vara medveten om att den samlade kunskapen som lagrats i alla trådar här är väldigt omfattande och säkerligen guld värd för många (tyvärr dock svår att finna). Om någon, mot förmodan, skulle orka sammanställa allt på ett vettigt sätt (med viss redigering såklart) skulle materialet säkerligen kunna bilda en fullt säljduglig bok för vilken webbentreprenör eller övrigt intresserad som helst. Jag hade inte tvekat till att kasta upp slantarna för att ha en sådan bok i hyllan iaf. - Gillar även idén med funktionen att kunna markera en tråd som besvarad på något sätt. Väldigt användbart när man söker om man direkt i söklistan kan se att i den här tråden har faktiskt någon angett ett svar som trådskaparen är nöjd med. Sannolikheten är ju därmed stor att även jag blir det. För övrigt skulle jag även vilja passa på att säga att jag tycker WN, trots mångas klagomål om både det ena och det andra, är ett i sig unikt forum med väldigt hög nivå. Har varit väldigt intressant att följa utvecklingen av det under de år jag hängt här - visst har saker förändrats, såväl negativt som positivt fram och tillbaka i diverse svängar - men summa summarum är det en väldigt positiv känsla och inställning här hos väldigt många. Så en tumme upp till alla som bidragit med välskrivna och informerande inlägg om både det ena och det andra, och såklart även till de inslag av humor som faktiskt ploppar upp då och då! |
Hej!
En uppmaning/tips till QU och kanske får lite medhåll från andra medlemmar. Vad tror ni om att ha ett filarkiv här på WN? Jag skickade precis upp "län & städer" SQL, har inga problem att hosta filen själv men kanske skulle vara bra för andra som eftersöker samma material? Som en programmeringsresurs. Kan ju duga med ett forum där en moderator (jag? smile.gif) måste godkänna poster och kontrollera dessa innan de publiceras? Mvh Robban Referens på feedback från användarna: http://www.webmasternetwork.se/f7t24260.html |
Snart ett år sedan denna tråden skapades. Rann det ut i sanden?
|
Starta nytt Webmasterforum som uppfyller önskemål? ;)
|
Nya WN är på g. Helt och hållet mitt fel att det tagit drygt tre (snart fyra) månader att konvertera. Inte jobbat så effektivt som jag önskar att jag hade gjort.
Allt krut kommer denna veckan att läggas helt och hållet på nya WN. Har en todolista med inte allt för mycket grejer på som skall tuggas igenom. Därefter byter vi forummjukvara. Vad jag vet gav den tråden som Thomas postar till en hel drös med nya moderatorer. Bland annat mig själv. Dock vill jag inte säga att det är jag som är den där alltiallo (än :rolleyes:), mer än att jag jobbar med nya forumet. Där har du ditt svar Daniel_. Lite annan kuriosa också, nya WN bygger på VB3 som i sin tur ger möjlighet till en bättre köp och sälj-del (ej klar, ej prioriterad). Har även funderat på att ha en inloggade användare på karta-funktion, så att man ser vilka som är online, och vart de befinner sig (extragodis... Inget som heller prioriteras). VB3 innebär också lättare moderation av trådar och inlägg då det i allmänhet fungerar bättre på den mjukvaran. Kanske även ett artikelarkiv och ett filarkiv som det nämnts om? Jag hoppas att jag hinner klart till helgen. Det kommer bli intressant. |
If it ain't broke - don't fix it... Snälla...
|
Trots att ursprungsfrågorna är gamla (dock aktuella) så vill jag säga några saker om det som skrivits.
Jag håller med ztream (dan) till viss del, men det finns ju nya medlemmar som har varit med förr, dvs kan vett och ettikett och söker innan han/hon frågar osv. Åldersgräns är jag _nästan_ med på. Jag vill dock inte förlora Karl Roos som är en enorm tillgång på forumet, sin ålder till trots. Poängsättning och begränsning är bra. MEN tänk om de bra jobberbjudande från heta företag som vill använda wn som anslagstavla? Kanske löser man det lätt med att PMa/maila moderator. Wiki kan vara fint för newbies och att de får jättestora länkar dit :) Justera reglerna så det är lättare att kicka folk som inte sköter sig med söka först, fråga sen. |
Citat:
Dock kommer nya versionen att se näst intill likadan ut som den här gör. Jag har jobbat hårt för att det skall vara lätt att känna igen sig, och har man använt ett nyare forum så blir det inga problem att anpassa sig. Kanske känns ovant de första 30minutrarna men därefter kommer det att bli bra mycket skönare för alla. Det finns som sagt många fördelar med att uppdatera. En är att det är "lätt" att bygga modifikationer till forumet. Väldigt många delar behövs fixas till på WN och med hjälp av VB3 kan vi göra detta. Vi kan installera ett köp och sälj-system, vi kan integrera länkarkivet mer. Vi kan göra Webmaster Network till ett väldigt bra nätverk, istället för ett väldigt bra forum. Ni kommer absolut inte att bli besvikna. Det är dags. För övrigt är det fyra år sedan jag blev medlem på WN (imorgon för att vara precis). Då var jag inte mer än 15 år gammal (Så åldersgräns är inte rätt väg att gå). Mina första 20 inlägg bestod bland annat av lite nonsens för att få posta i Feedback. Något jag inte ville göra senare när jag insåg vilka människor det finns på detta forumet. Om jag skall vara ärlig, så är jag fortfarande lite rädd för Feedbackforumet. |
Citat:
|
Varför inte göra så att de första 10-20 inläggen av nya medlemmar måste godkännas av en moderator innan de visas.
När det gäller profiler och vad som står i dom skulle det vara smidigt om man kan ha flera användare (vet inte om det är tillåtet idag) så att man kan ha en där man representerar företaget och en som man kan använda om man postar sådant som man inte vill ska bli förknippat med företaget. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson