WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Facebook (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23554)

digi 2007-09-13 10:22

När jag skapade min grupp så upptäckte jag i efterhand att marcus grupp redan var skapad, var dum nog att inte söka först. Fabian skapade sin efter mig. Så, då var det löst :P

Marcus 2007-09-13 10:29

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av digitalUnit
När jag skapade min grupp så upptäckte jag i efterhand att marcus grupp redan var skapad, var dum nog att inte söka först. Fabian skapade sin efter mig. Så, då var det löst

Japp, jag skapade min 27:e augusti. Fabian skapade sin igår.

Citat:

Ursprungligen postat av fabian
Faktum är att jag skapade min grupp för att det inte fanns någon annan. Tyvärr kan man inte se på facebook när grupperna startades, men det där gid-nummret betyder säker något, så knäck det så löser vi gåtan om vem som var först

Det kan man faktiskt visst se (se bifogad bild). Med andra ord fanns alltså inte bara 1 grupp innan du skapade din, utan faktiskt 2....

Ju färre antal siffror/lägre siffra i GID-nummret, desto tidigare skapades gruppen:
Min: 4680594285
Fabians: 20214862488

Så då var det utrett i sin helhet? :)

fabian 2007-09-13 10:41

Du vinner! Grymt bra detektivarbete! Dessutom är jag en rockstjärna! :D

Marcus 2007-09-13 10:45

Citat:

Originally posted by fabian@Sep 13 2007, 09:41
Du vinner Grymt bra detektivarbete Dessutom är jag en rockstjärna
Hah, nja du vinner eftersom du har flest medlemmar. Jag skulle lagt ner min grupp för slippa missförstånd, om jag inte haft Jens i min grupp ;)

Mattias 2007-09-13 10:56

Det är coolt!
Du vinner helt klart..

digi 2007-09-13 10:58

Bara för att jag inte har nått bättre för mig på jobbet så vill jag bara inflika att Marcus cyberpenis är stor för att vara äkta (första gruppen) medan fabians cyberpenis är stor men opererad (fler medlemmar). Så mäter jag när jag kollar på webbplatser iaf :blink:

KarlRoos 2007-09-16 02:18

Citat:

Originally posted by digitalUnit@Sep 13 2007, 10:58
Bara för att jag inte har nått bättre för mig på jobbet så vill jag bara inflika att Marcus cyberpenis är stor för att vara äkta (första gruppen) medan fabians cyberpenis är stor men opererad (fler medlemmar). Så mäter jag när jag kollar på webbplatser iaf

Smart sätt att mäta på :huh:

Decibel 2007-09-16 02:22

Jag finns också där sedan en tid tillbaka... jäkla mycket tid tar det att ha den rutan öppen konstant :P

Max 2007-09-16 12:59

joinade just fabians.
det är som med betamax och vhs (och mycket annat här i livet...) - det är inte den första eller bästa som vinner utan den som först når kritisk massa.

Helix 2007-10-01 07:20

Måste ge mig in i denna diskussion, då jag blir ju lite smått irriterad på allt som framstår som såååå positivt av facebook.

- om man inte spärrar informationen uttåt, kan alla hitta massor av saker om dig med ditt namn. Positivt? Ja, kanske eller kanske inte. Tänk dig en framtida arbetsgivare, fru, man, partner, gå in och leta på ditt namn och hitta bilder från en fest, kommentarer i din profil om vad du gjorde den eller den andra dagen eller natten. Ja, allt du skriver blir offentligt med ditt namn och sökbart. OK det kan du kontrollera. Men även kommentarer och annat som andra kan skriva om dig blir sökbart - inte OK för min del.

- i avtalet ger man rättigheter tilld e att använda uppgifter till vad de vill. Sälja info till marknadsföringsföretag eller annat? Ja, det har de rätt till.

Nej, jag vill inte alltid vara anonym på nätet, men i vissa fall vill jag ju inte att informationen kan skada mig inför framtida anställningar eller affärsuppgörelser. Nej till aktivt medlemskap på FB, säger jag i alla fall.

Jag tror de flesta med hög utbildning och stora kontaktnät kommer använda FB som en "CV" sida, men kommer begränsa möligheten till allt annat som har med interaktion med andra att göra, för att minska risken att för mycket info skall komm aut om de.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson