![]() |
Välkommen in i värmen :)
Det skall bli roligt att se vilka nivåer som kan nås på CPC marknaden. Vi levererar 20k klick i bulknätverket (osålt utrymme) per månad så för vår del är det vitkigaste att priserna är konstant höga och relevanta mot målgruppen. Jag skulle också vilja veta lite mer om vilka målgrupper det är som ComClick är starka inom. Hur många kampanjer körs samtidigt? |
hoxon
Citat:
Fast självklart förstår jag intresset av att nagelfara nya produkter/tjänster och ställa frågor. Dessutom nyfikenhet är en dygd tycker jag. I Comclick är vi just nu starka inom dels guider av olika slag (resor, konsument, , familj och barn, spel, fordon, nöje med mera. Just nu inledningsvis har vi "bara" kring 15 stycken kampanjer, varav alla inte går på alla affiliatesajterna då vi försöker nischa in dem. När Comclick växer ännu mer kommer vi göra en stramare uppdelning av nätverket; både för annonsörer samt för våra affiliates för att på så vis bättre kunna matcha målgrupperna. |
Fabian
Citat:
Och gällande statistiken, som flera stycken av våra affiliates har haft synpunkter på, så kommer det snart bara att visas annonsintäkter netto för er siteägare . Istället för att som tidigare visa både brutto och netto. |
För oss som driver flerspråkiga siter, kan vi ha samma svenska KAM eller måste vi gå individuellt till alla internationella sidor?
|
Palmik
Citat:
Iofs är det en idé att se om det kan förändras över "gränserna" så att säga. Tack för tipset. Trevlig helg. ;) |
Hur skapar man en officiell tråd på Webmasternetwork för sitt affiliateprogram?
Är det någon moderator som gör det? Hur godkänns man? Vad för kriterier finns det? Hjälp en vilsen forum-nybörjare. |
Hej
Ni får gärna rätt mig om jag har fel, men är det inte enligt svensk lag obligatoriskt att på fakturan man skickar att man måste ange VAT-nummer samt texten ”Innehar F-Skattebevis” om man är ett företag? Annars måste företaget som ska betala fakturan betala arbetsgivaravgift. Denna information saknas på nuvarande fakturor som genereras av ert system. Sen har jag en fundering kring bankgiro, jag förstår inte hur jag ska kunna fylla i den informationen? Jag får bara upp rutor där jag ska fylla i bankkontouppgifter. Jag är nöjd med Comclick men jag skulle vara ännu mer nöjdare om statistiken skulle presenteras bättre samt att annonserna passar mer min målgrupp. Jag hoppas att ni får in annonser som passar mer min målgrupp. Just nu har jag en låg klickfrekvens på annonser från er. Måste även kommentera det många klagar på, fakturanummer. Jag tycker att det är bra att man anger fakturanummer, då kan man hålla en bättre ordning på det i bokföringen :) |
Citat:
|
Samma här, blev att plocka bort dem från en del sidor och kompensera med Affiliator och AdSense.
|
Tips på att öka klickraten i Comclick.
För att kunna öka klickraten kan man t.ex. använda det format som har högst klickrate i Comclick såsom t.ex. 468x60, 980x120 alternativt 250x360. Ett annat alternativ är att vänta en månad för att se vilka kampanjer som har högst klickrate och därefter inaktivera de andra. Med hjälp av House Ads kan ni på de annonsplatserna även lägga in andra konkurrenters annonser så att när ni inte har några kampanjer som passar er målgrupp i Comclick använder ni er helt enkelt av er andra aktörers annonser på annonsplatsen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson