WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på snapback / direktregistreringstjänst (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=20338)

wiggin 2007-04-02 15:12

Har ett nytt förslag/önskemål: Det vore bra om man kunde klicka på sin insättning i "Kontohistorik" som då öppnar ett nytt fönster med ett kvitto/faktura som man enkelt kan skriva ut och spara.

Såg också i efterhand att du redan svarat när jag gjort min edit. Men det vore som sagt trevligt om man kunde se IDN-domäner både med och utan punycode.

Decibel 2007-04-02 22:45

Citat:

Originally posted by wiggin@Apr 2 2007, 14:12
Har ett nytt förslag/önskemål: Det vore bra om man kunde klicka på sin insättning i "Kontohistorik" som då öppnar ett nytt fönster med ett kvitto/faktura som man enkelt kan skriva ut och spara.

Såg också i efterhand att du redan svarat när jag gjort min edit. Men det vore som sagt trevligt om man kunde se IDN-domäner både med och utan punycode.

Herrns önskemål ang. IDN är nu aktiverad, tillsammans med förbättrad listning och sökning av utgående domäner.

Kontohistorik printout/kvitto är on its way.

Edit: fasiken, bugg... men men, tanken var god, uppdateras under kvällskvisten :)

Decibel 2007-04-03 21:14

Nya sökfunktioner på plats! :)

Wojt 2007-04-03 21:32

Hur blir det med att överföra föregående saldon och bokade domäner innan uppgraderingen till rätt profil?

wiggin 2007-05-07 00:42

Hur går det med utvecklandet av nya funktioner? Personligen saknar jag fortfarande två saker.

1. Möjlighet att byta mellan svensson och VIP registrering. Förslagsvis i "Lista domänregistreringar" genom en knapp bredvid "delete" knappen.

2. Bättre logg/historik. Den viktigaste punkten, den nya loggen är en bra början men den fungerar inte helt tillfredsställande. Det största problemet är att rader försvinner ur loggen. Tar man bort snapback av en domän så försvinner den helt ur loggen. En logg bör alltid visa alla steg så att man hela tiden har möjlighet att följa vad som hänt (när/var/hur). Det är definitivt en trygghet att veta att ingenting tas bort något ur loggen. Det vore också bra om klockslag kunde framgå.

förslag:
Citat:

Kontohistorik

Datum | Kontohändelse | Belopp
07-04-08 19:58 | Inbetalning (Payer) | 1200,00 kr

07-04-08 21:02 | Direktregistrering (.se: direkt.se) | <span style='color:red'>-165,00 kr

07-05-05 06:23 | Snapregistrering (.se: snap.se) | -300,00 kr
07-05-05 12:23 | Snapregistrering (.se: test.se ) | -300,00 kr
07-05-05 12:28 | Avbokning Snapregistrering (.se: test.se) | 300,00 kr
07-05-06 21:11 | Ändring Snapregistrering VIP (.se: snap.se) | -300,00 kr
07-05-07 05:03 | Misslyckad Snapregistrering VIP (.se: snap.se) | 600,00 kr

Tillgängligt belopp | 1035,00 kr
</span>

Decibel 2007-05-07 00:50

1. Inte dumt, ska ta det med programmerar herren.

2. Vet att det krånglar, största felet är när bardate importeras, om nån lagt en snap på en domän som ägaren betalat för så den är borta så försvinner också lite för mycket.
Vi har dock koll på alla transaktioner, problemet sitter i att visa dom korrekt för kunden.

Programmeraren har varit upptagen med nya JX.se, men där är det mesta klart så ös på med tips och ideér vad som kan göras mer i domänsystemet.
Jag läser här till och från, men har ni rena supportärenden så ta dom per mail.

Edit: nu såg jag att de va ett förslag och inte en copy-paste :)
Ska klura vidare på det, tack för tipset.

Nytt fr.o.m. 2007-07-01 är också att vi inte längre kommer kräva pottbetalning, betalar gör man först vid lyckad registrering.

wiggin 2007-07-02 11:22

Hur går det på utvecklingsfronten? Att det är betalning först vid lyckad registrering är en trevlig nyhet. :)

Men jag måste tyvärr säga att jag tycker successraten är väldigt låg :(, även vid VIP-registrering. Ni har ingen möjlighet att se över och finjustera detta?

Decibel 2007-07-02 12:45

Vi tappade ett ombud i början på förra månaden, två till är på gång nu i början på denna.
Så vi hoppas kunna öka den.

Sen lanseringen i april har vi snappat 185 domännamn, vet av en hel del medlemmar på WN som fått ett gäng, så nog funkar det, men allt går att göra bättre.

NuCo 2007-07-02 12:56

Varför har ni tagit bort länken för att kunna logga in till kontrollpanel för att hantera domänregistreringar? Har ingen anning om hur jag skall logga in nu och har ännu efter flera dagar tyvärr inte fått svar via mail. :(

Maccke 2007-07-02 13:47

Citat:

Originally posted by NuCo@Jul 2 2007, 12:56
Varför har ni tagit bort länken för att kunna logga in till kontrollpanel för att hantera domänregistreringar? Har ingen anning om hur jag skall logga in nu och har ännu efter flera dagar tyvärr inte fått svar via mail. :(
Precis, samma problem här.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson