WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Stulen design och text ja hela sajten (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19810)

synd 2007-03-10 10:42

Citat:

Originally posted by Lazyman@Mar 10 2007, 11:07
Synd, jag läser innantill på din räknare, nu har det dock ökat till 321 i snitt. Oberoende om man tittar på vecka 10 eller snittet så har sidan glädjande nog försvinnande lite trafik. Ligger på en nivå som inte ger annonsintäkter.

Sedan skrattade jag mig harmynt när jag klickade på ”Annonsera hos oss” och blev hänvisad till [email protected]. Kommer mail fram till dig om man skickar till den adressen, tror inte det. Är ju hedervärt att de som luras in på din stulna sida trotts allt hänvisas till originalet om de vill annonsera. Hehehehehe

Begriper inte för mitt liv vad syftet är med dina märkliga aktiviteter. Knycka sidor av andra för att sedan knappt ha någon trafik, dessutom så genomför du det så dåligt så eventuella annonsörer hänvisas till originalet.

Lägg din energi på skapa något eget, bygg upp EN sida med vettigt innehåll och försök få trafik till den i stället för att fara runt och kopiera andras.

Tack för din info om mail felet [email protected]. :rolleyes: Ang Traffiken så är sidan ny tänk på det
men den kommer nog växa till sig... Har som sagt några tusen sidor att tänka på och Thailandguiden.inf är inte nr1 för mig.

synd 2007-03-10 11:13

Citat:

Originally posted by Lazyman@Mar 10 2007, 11:24
Kollar man på en annan sida som Synd ligger bakom så börjar han dessutom bli lat.

http://www.nyfikenvital.info här skapar han en länksida och med hjälp av en frame så plockat han in orginalsidan http://www.nyfikenvital.org

Men på sin ”sida” så har han inte på något vis optimerat för sökmotorer. Rimligen vore tanken med denna totalt meningslösa sida att driva trafik till den genom att åka snålskjuts på intresset för den andra sida, men inte ens detta lyckas Synd genomför på något vidare vis.

Orkar inte skiva så jag klipper in texten ..
Google now interprets this to mean that www.spammer.com/index.html has the content of www.honestguy.com/index.html, i.e. that the two pages are identical.

Now, this should not be a problem as long as Google recognizes that www.honestguy.com is the original site and www.spammer.com is the copy. It could then ban the www.spammer.com site for manipulating the search engine rankings.

However, as many webmasters have reported at the Webmaster World discussion forum, Google might instead ban the original site, as it believes the new site to be a replacement of the original. Hence searchers may still find your pages by using Google, but Google now list the spammer.com domain as the owner of the page.

Lazyman 2007-03-10 11:22

Citat:

Originally posted by synd@Mar 10 2007, 11:42
Tack för din info om mail felet [email protected]. :rolleyes: Ang Traffiken så är sidan ny tänk på det
men den kommer nog växa till sig... Har som sagt några tusen sidor att tänka på och Thailandguiden.inf är inte nr1 för mig.

Synd det lär inte drälla in annonsörer bara för att du ändrar till en e-mail som går till dig.

Jag har kollat runt och hittat ganska många av dina sidor, ingen lär ge speciellt mycket annonsintäkter. Av de sidor jag kollat på så är ingen är optimerade för sökmotorer, du nyttjar inte att du har flera sidor till att generera trafik till de övriga på något proffsigt vis.

Kan bara konstatera att du uppenbarligen lägger en massa tid på att kopiera det andra gör utan att tjäna några större pengar. Det finns ju inget värde i att ha en massa sidor om du inte har några intäkter att tala om. Du skulle utan tvekan få mer i timmen på att dela ut reklam åt SDR, dela ut tidningar eller diska på en krog.

Nej, jag tänker inte förklara hur du borde optimera dina sidor för att driva trafik :)

Lazyman 2007-03-10 11:27

Citat:

Originally posted by synd@Mar 10 2007, 12:13
Orkar inte skiva så jag klipper in texten ..
Google now interprets this to mean that www.spammer.com/index.html has the content of www.honestguy.com/index.html, i.e. that the two pages are identical.

Now, this should not be a problem as long as Google recognizes that www.honestguy.com is the original site and www.spammer.com is the copy. It could then ban the www.spammer.com site for manipulating the search engine rankings.

However, as many webmasters have reported at the Webmaster World discussion forum, Google might instead ban the original site, as it believes the new site to be a replacement of the original. Hence searchers may still find your pages by using Google, but Google now list the spammer.com domain as the owner of the page.

Synd, läs mitt förra inlägg. Du kan uppenbarligen inget om hur man optimerar en sida för sökmotorer. Ingen av de sidor jag kollat på från dig ger någon indikation om att du ens kan grunderna!

Inget kring dina sidor tyder på speciellt mycket kunskap kring något som har med webb att göra.

Du är uppenbarligen en glad amatör som har som hobby att reta folk. För pengar tjänar du garanterat inte på detta.

synd 2007-03-10 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av Lazyman
Citat:

Ursprungligen postat av synd

Synd det lär inte drälla in annonsörer bara för att du ändrar till en e-mail som går till dig.

Jag har kollat runt och hittat ganska många av dina sidor, ingen lär ge speciellt mycket annonsintäkter. Av de sidor jag kollat på så är ingen är optimerade för sökmotorer, du nyttjar inte att du har flera sidor till att generera trafik till de övriga på något proffsigt vis.

Kan bara konstatera att du uppenbarligen lägger en massa tid på att kopiera det andra gör utan att tjäna några större pengar. Det finns ju inget värde i att ha en massa sidor om du inte har några intäkter att tala om. Du skulle utan tvekan få mer i timmen på att dela ut reklam åt SDR, dela ut tidningar eller diska på en krog.

Nej, jag tänker inte förklara hur du borde optimera dina sidor för att driva trafik :)

Din hjälp nej tack ..
Tjäna pengar gör jag på en del sidor :D
Vet inte om du är trög men jag säger det igen har 1000 tals sidor nästan 1 miljon sub massa bloggar
omöjligt att hinna allt på en gång ..
Results 1 - 10 of about 44,400 for En av mina shopar.. (0.34 seconds) Tycker det är ok för en amatör
http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=
Min sida nr 7 ok för en amatör ...
Sen är pengar rätt ointresant för mig har så ja klara mig mer än bra ..
Viktigare att ha roligt ;)

Lazyman 2007-03-10 11:53

Citat:

Originally posted by synd@Mar 10 2007, 12:42
Din hjälp nej tack ..
Vet inte om du är trög men jag säger det igen har 1000 tals sidor nästan 1 miljon sub massa bloggar
Results 1 - 10 of about 44,400 for En av mina shopar.. (0.34 seconds) Tycker det är ok för en amatör

Synd, nej jag har inte missat vad du skrivit om alla ”dina” sidor. Tror du seriöst att någon imponeras? Att ha ”1000 tals ” sidor av skit imponerar verkligen inte på mig. Inte heller på annonsörer mm. Jag vidhåller att du slösar med din egen tid. Fokusera på några sidor som du gör bra i stället.

No7 på Google på just de den sökning, ohhhh va jag blir imponerad, speciellt då man tittar på vilken trafik din sida har…………… Ja, genererar du inte mer trafik till en sida som handlar om det populäraste turistlandet så är du en amatör.

Aha, så pengar är inte det som driver dig. För mig är Internet ett jobb sedan mer än 10 år. Efter jobbet gör jag annat för att ha kul, men det är kanske det som är skillnaden mellan oss. Du är håller på för att det är ”kul” och jag för att det är mitt leverbröd (men jag trivs kanon med mitt jobb).

synd 2007-03-10 12:08

Citat:

Ursprungligen postat av Lazyman
Citat:

Ursprungligen postat av synd
Din hjälp nej tack ..

Synd, nej jag har inte missat vad du skrivit om alla ”dina” sidor. Tror du seriöst att någon imponeras? Att ha ”1000 tals ” sidor av skit imponerar verkligen inte på mig. Inte heller på annonsörer mm. Jag vidhåller att du slösar med din egen tid. Fokusera på några sidor som du gör bra i stället.

No7 på Google på just de den sökning, ohhhh va jag blir imponerad, speciellt då man tittar på vilken trafik din sida har…………… Ja, genererar du inte mer trafik till en sida som handlar om det populäraste turistlandet så är du en amatör.

Aha, så pengar är inte det som driver dig. För mig är Internet ett jobb sedan mer än 10 år. Efter jobbet gör jag annat för att ha kul, men det är kanske det som är skillnaden mellan oss. Du är håller på för att det är ”kul” och jag för att det är mitt leverbröd (men jag trivs kanon med mitt jobb).

Vill inte imponera på någon . Pengar är bara ett verktyg så det driver verkligen inte mig men som sagt vi är alla olika
Fokusera har jag gjort på mina porr sidor och shoppar och dom går riktigt bra faktiskt .Så nu gör jag bara det ja tycker är roligt .Har just börjad med sidor utanför porr kanske det blir bra kanske inte .Vet bara jag har lyckats få bort en del sidor från google med mina amatör kunskaper plus några 1000 sidor indexade ..

empty 2007-03-10 12:09

synd, du är en jävla idiot.

Lazyman 2007-03-10 12:19

Synd, vi kommer nog inte längre. I mina ögon är du inget annat än en parasit på Internet, dessutom så har du uppenbara kunskapsluckor kring Internet och hur det fungerar. Vilket du försöker kompensera med att driva ”1000 tals” sidor.

Lycka till med vad man nu skall kalla det du pysslar med. Tror och hoppas att du inte vinner framgång med dina banditmetoder.

Nejdu, nu skall jag ut i det vackra vädret och roa mig med annat än Internet (något du borde prova också)

hans99 2007-03-10 14:56

Ett ganska enkelt sätt att hantera sådana här frågor är att helt helt kontrollera inlänkarna till de sidor som Lasse länkat de stulna sidorna ifrån. I ett bra gjort spamnätverk bör detta vara hubpunkter som tar emot länkkraft från spamsidorna som han påstår sig ha gjort.

För samtliga: Anmäl alla till Google, samt flagga dem om de ligger på ett bloggsamhälle.

Särskilt kontrollera även inlänkarna till ev. "seriösa" sajter som Bergkvist har. Anmäl till respektive katalog och övriga sidor som länkar naturligt till dem. Flagga alla bloggar som länkar till dem om de bryter om reglerna för respektive bloggsamhälle, och anmäl till Google för dublikerat data om det är fallet.

Sök sedan rätt på inlänkarna och gör samma sak med vad ni hittar där.

Att bygga ett bra spamnätverk är långt ifrån enkelt vilket en av USA:s största läkemedelsspammarna kände av för ett par år sedan när han blev utsatt för samma sak vilket han aldrig lyckades återhämta sig ifrån. Så fort han kom igång blev spamsidorna anmälda igen. Han drog sig då tillbaka till SEO-branschen och gjorde sig ett namn där. Så den här metoden är effektiv.

Men Lasse kanske planerar att lägga ner dublicering och annat skumt som han gjort mot medlemmarna här på forumet? Det finns säkert lättare offer som du kan lägga din tid på. Du får höra av dig här i tråden i så fall.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson