WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Google Adsense tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19318)

Danielos 2007-11-13 23:28

Citat:

Såvitt jag har hört har större kunder egna kontaktpersoner.
Men det är snarare på basis av "Ring inte oss, Google ringer dig", om du förstår vad jag menar.
Ju större du är desto mer uppmärksamhet får du naturligtvis av Google.

Jaha, det har jag inte märkt, jag har fått lika lite uppmärksamhet nu som jag hade från början när jag började 2004.

Citat:

Större kunder är viktiga kunder.
Jaha, där ser man, undrar dock hur stor man måste vara då...... :rolleyes:

b_andersson 2007-11-13 23:35

Citat:

Originally posted by danielos@Nov 13 2007, 23:28

Jaha, där ser man, undrar dock hur stor man måste vara då......

Troligen ungefär samma som att bli premium publisher (alltså över 20 miljoner sidvisningar/mån). Fungerar nog oxå att ha en hygglig inkomst/dag (>1000$/dag), innan dess får du nog inte allt för mycket uppmärksamhet (förutom när du bryter mot deras TOS).

//Björn

Danielos 2007-11-14 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av b_andersson
Citat:

Ursprungligen postat av danielos
Jaha, där ser man, undrar dock hur stor man måste vara då...... *

Troligen ungefär samma som att bli premium publisher (alltså över 20 miljoner sidvisningar/mån).
//Björn

Detta gör det hela bra mycket mer intressantare och jag kan bara konstatera att det du säger inte kan stämma.......antingen finns det fler kriterier eller så stämmer inte denna information.

b_andersson 2007-11-14 10:12

Citat:

Originally posted by danielos@Nov 14 2007, 09:46

Detta gör det hela bra mycket mer intressantare och jag kan bara konstatera att det du säger inte kan stämma.......antingen finns det fler kriterier eller så stämmer inte denna information.

Enligt google.com så är det så här:

If your site receives more than 20 million page views a month, you may be eligible for premium service, which includes:

* Customized revenue terms
* Flexible ad formats
* More robust filtering
* Assistance with site optimization
* Technical support from a sales engineer
* Business support from a dedicated account manager
* Monetization of search results

//Björn

Danielos 2007-11-14 11:23

b_andersson, eftersom jag då borde ha uppfyllt de villkor som Google ställer för att bli en "premium publisher" sedan ett år tillbaka, så undrar jag om Google automatiskt kontaktar en eller om man måste ansöka? Samt känner du till någon som är "premium publisher"?

Finnmera 2007-11-14 11:26

Citat:

Originally posted by danielos@Nov 13 2007, 10:35
Finnmera, problemet är att det är mkt svårt att få fatt på någon Google, och Google har inget bra system alls för att upprätta en god kundrelation med större kunder med större krav på samarbete och feedback, själv skickade jag ett email till google förra veckan på torsdag och har ännu inte fått något svar. Jag föredrar att arbeta med Googles Adsense system, men ibland blir det mkt ansträngande att inte få tag på dom. Alla större Adsense kunder borde ha en kontaktperson tycker jag.
Det står i din profil att du erbjuder gratistjänster på nätet, innebär det att du jobbar med Adsense för kunders räkning ?

För om du är antingen big spender av egen kraft eller många bäckar små via slutkunder så skulle jag kunna be den kontaktpersonen jag träffade i Dublin höra av sig till dig, dock så är han huvudansvarig för att hitta partners som vill lägga upp Adsense på sina sighter men han lär ju känna alla de övriga med.

Jag har informerat honom om detta forumet men då han är Amerikan så förstår ni att han tycker nog att det skall vara någon annan som kan Svenska som skall hålla i det i så fall.

Mvh

Danielos 2007-11-14 11:37

Finnmera, jag har inga kunder utan jag har användare och erbjuder gratis forum som är reklamfinansierade och jag jobbar inte för någon kunds räkning.

b_andersson 2007-11-14 11:56

Citat:

Originally posted by danielos@Nov 14 2007, 11:23
b_andersson, eftersom jag då borde ha uppfyllt de villkor som Google ställer för att bli en premium publisher sedan ett år tillbaka, så undrar jag om Google automatiskt kontaktar en eller om man måste ansöka? Samt känner du till någon som är premium publisher?

Det är inget som sker automatiskt utan man måste ansöka. Troligen finns det mer krav än bara just sidvisningarna men inte som jag känner till.

//Björn

Finnmera 2007-11-14 11:58

Citat:

Originally posted by danielos@Nov 14 2007, 12:37
Finnmera, jag har inga kunder utan jag har användare och erbjuder gratis forum som är reklamfinansierade och jag jobbar inte för någon kunds räkning.
ok

myapp 2007-11-14 12:17

Citat:

Det är inget som sker automatiskt utan man måste ansöka. Troligen finns det mer krav än bara just sidvisningarna men inte som jag känner till.

//Björn

Källa?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson