WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Någon som känner till Rosemagruppen? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19257)

Tez 2007-03-27 12:43

Susanne, jag tycker också att du ska publicera mailen. Du behöver inte admins godkännande för det, och skulle de misstycka kan de moderera bort det. Dessutom så är ju både du och robertsson överrens om att mailen kan visas för oss alla.

Om det är så att det föreligger ett missförstånd så är ju det bästa för alla om det kan redas ut. Pajkastningen har kommit i rullning pga att de flesta här på WN försöker få sin iternetverksamhet lönsam med hårt arbete istället för skumma metoder, och vi är extremt misstänksamma mot all verksamhet som sköts av personer som inte vågar träda fram och stå för det de gör eller berätta om sina metoder. Samt rejält trötta på folk som vill tjäna sig en hacka på mer eller mindre "fula" metoder.

Eftersom ingen känner dig personligen finns det heller ingen som vill dig något personligt illa. Visa oss den omtalade mailkonversationen så kan vi istället få ett slut på detta, och kanske reda ut vad som blivit galet eller missförstått.

Webmastrar är inte onda, bara väldigt ifrågasättande... :)

Westman 2007-03-27 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av Tusse
Citat:

Originally posted by -Westman@Mar 26 2007, 15:37
Citat:

Originally posted by -Tusse@Mar 26 2007, 10:46
Citat:

Ursprungligen postat av Westman
Öh, vilande företag men har reggat en massa domäner och testat av marknaden? Låter i mina öron som om företaget inte är vilande. Aja, det var väl egentligen skitsamma för min del - skatteverket kanske har andra åsikter.

Alla mina domäner är reggade privat på mig

Citerar:
Citat:

erhållit mail från Rosemagruppen
Ok, antingen har du gjort fel i utskicket eller så är inte företaget vilande med andra ord?

Men snälla du domänerna är INTE reggade i rosemagruppen utan på mig personligen, i efterhand med facit i handen så var det mycket dumt av mig att skriva det namnet men det är vilande och har inte använts på ca15år det i annat än i vissa mail, en del skriver jag endast mitt namn.
Anledningen att jag skrev det var att jag endast skulle göra en "test" som jag skrev.
Sussi

Jag ska själv ringa till Skatteverket och berätta precis som jag har skrivit här, men jag har inte gjort några transaktioner med det namnet och har heller inte sålt något
Sussi

*SUCK* Jag ifrågasatte inte om domänerna var reggade på dig, ett företag eller på en jordnöt. Jag ville bara att du skulle se att du, när det gäller domänerna och utskicket, har handlat på ett sätt som i helhet framstår som minst sagt underligt för ganska många. Du har insett att du handlat fel i och med att du blandade in företagsnamnet och det är bra.

Ring SKV du, de kommer säkert undra varför du reggat domänerna, försökt sälja dem, men samtidigt hävdar att du inte bedriver en verksamhet utan bara försöker sälja dem som privatperson. :D Jag skulle inte ringa SKV i omvänd situation. ;)

autosvar 2007-03-27 13:47

Citat:

Originally posted by Tusse@Mar 27 2007, 02:06
Sen vidare att ni har reggat rosemagruppen.se till ett sk Forum där det står så mycket dynga om rosemagruppen, att Ni borde börja sjunka snart.
Ni? Det är väl bara en som gjort det?

Det skulle nog vara bra att publicera några av de mail som Rosemagruppen skickat enligt det första inlägget. Jag har lite svårt att förstå upptakten till denna tråd.

robertsson 2007-03-27 14:16

[email protected] är tyvärr inte min mailadress, när jag fick min första inbjudan till gmail för 2-3 år sedan var den adressen redan tagen. Jag har haft kontakt med ett 50-tal personer här på WN och jag tror att alla dessa 50 kan intyga att ingen mailat mig på [email protected].

Björn 2007-03-27 14:43

http://209.85.135.104/search?q=cache:_FyuG...lient=firefox-a
end of discussion!

Ingo 2007-03-27 15:00

Ha, ha så Tusse har tagit helt fel person och smutskastat personen i fråga när det istället handlar om följande medlem: http://www.webmasternetwork.se/profil3347.html

Så fel det kan bli ;) Nu är det bara frågan var Tusse håller till, vill ju se alla mail ;-)

Alex 2007-03-27 16:10

Hohoho.

Så som alla trodde att det var. Hon hade tagit fel.

Denna tråden borde nomineras för årets bästa tråd.

Anders Larsson 2007-03-27 17:13

Troll :D

robertsson 2007-03-27 17:33

Citat:

Originally posted by Tusse@Mar 27 2007, 01:06
Vill bara säga till dig Micke att sanningen segrar till slut
Javisst och nu har den segrat. Jag har tjatat på dig i VECKOR att visa mig dina bevis så jag kunde förklarat misstaget för dig, men du TVÄRVÄGRADE, istället gick du ut på ett forum och kastade skit på mig. Inte nog med att du först gjorde ett misstag och blandade ihop mig så ledde din envishet till att jag fick skulden på ett öppet forum. Så istället för att hota alla till höger och vänster med jurister, skatteverket, newsdesk och andra skumma instututioner se över ditt egna agerande. LÅGT, MYCKET LÅGT!

totoo 2007-03-27 17:38

inte speciellt oväntat heller nej. :)

M.R kanske ska komma in här och säga hej? ;)
Nån får annars tipsa honom om detta, kommer ge en kul stund.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson