WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Polisanmäla spam : Interkatalogen.* (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16805)

Alpha 2006-10-13 15:10

Så mycket som jag läst av det du skrivit Klein så håller jag med! -_-

Citat:

Ursprungligen postat av foks
Om någon begår inbrott hos dig en gång i månaden ska du polisanmäla, inte leta upp tjuven och misshandla honom. Det är exakt samma sak som att utföra en DDOS-attack mot spammare.

Jaha? Men om det inte händer något när man polisanmäler då? Är det inte bättre att ta ett snack med tjuven privat Så det verkligen inte händer igen? Samtidigt som man polisanmäler. Men visst klarar man inte av att ddosa eller ta saker i egna händer så är ju polisanmäl det ända man kan göra.

Tyvärr så skulle det självklart inte se bra ut om alla gjorde så här, men samhället ser ut som det gör idag så det finns faktiskt inte så mycket att göra.

Citat:

Ursprungligen postat av klein
Om någon våldtar din dotter, och du sedan sparka sönder pungkulorna på personen? JA, du begår ett brott, men moralisk har du gjort rätt.

Kunde inte skrivit det bättre själv :rolleyes:

MrHandley 2006-10-13 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av Alper
Citat:

Ursprungligen postat av klein
Om någon våldtar din dotter, och du sedan sparka sönder pungkulorna på personen? JA, du begår ett brott, men moralisk har du gjort rätt.

Kunde inte skrivit det bättre själv :rolleyes:

Våld föder våld. Vad som är moraliskt eller inte är en annan sak.

Thomas 2006-10-13 17:27

Låt oss återgå till Topic!

Thor 2006-10-13 18:25

En ddos attack skulle kunna vara nödvärn, förutsatt att någon riskerar att dö eller allvarligt skadas av spam... Men eftersom ingen kan dö eller fysiskt skadas av ett e-mail så faller hela argumentationen.

FredrikMH 2006-10-13 20:25

Citat:

Originally posted by Thor@Oct 13 2006, 18:25
En ddos attack skulle kunna vara nödvärn, förutsatt att någon riskerar att dö eller allvarligt skadas av spam... Men eftersom ingen kan dö eller fysiskt skadas av ett e-mail så faller hela argumentationen.
Hur är det med allvarliga psykiska problem av allt spam?

iXam 2006-10-13 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikMH
Citat:

Ursprungligen postat av Thor

Har du besökt psykvården för dina problem?

FredrikMH 2006-10-13 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av iXam
Citat:

Originally posted by -FredrikMH@Oct 13 2006, 20:25
Citat:

Ursprungligen postat av Thor

Har du besökt psykvården för dina problem?

Påstår du att jag har psykiska problem? :D Var noga med vad du läser...

Nej jag drar mig ur denna diskusion...

mazada 2006-10-14 00:48

Citat:

För att det skall klassas som spam skall det komma från en site du inte reggat dig på.

finns det en länk för att avregistrera sig i mailet som funkar så kommer du nog inte långt med en anmälan..
Citat:

FEL!

Spam är det så fort jag inte vill ha det. När de inte finns möjlighet att enkelt att avsäga det. Vilket inte fanns.

Då har jag inte många mail i min inbox som inte är spam :P

kalle73 2006-10-24 11:08

Herregud vad f.n är ni för några som retar er så på ett stackars mail, inte konstigt att det är krig i världen.
Du kan ju lätt spärra avsändaren i mailprogrammet, istället för att sitta här och jaga upp dig för ingenting....

empty 2006-10-24 12:03

Citat:

Originally posted by kalle73@Oct 24 2006, 11:08
Herregud vad f.n är ni för några som retar er så på ett stackars mail, inte konstigt att det är krig i världen.
Du kan ju lätt spärra avsändaren i mailprogrammet, istället för att sitta här och jaga upp dig för ingenting....

Tur inte 50 miljoner människor tänker som dig.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson