![]() |
Kontentan är ändå att om du tror att ombudet ska blåsa dig och registrera det domännamn du tänkt dig bör du kontakta ett annat ombud som du har förtroende för.
|
Fick inte nåt av de jag hade reggat. (10000.se & 100000.se)
Bättre att vänta tills hysterin har lagt sig och se över vad som är värt att regga då. Även om det är slattar så är det bättre att vara nykter ett tag till och ha kolla över läget. |
Stor suck till chans man hade på nån domän alls... Ombuden snor väl 10 var av de bästa. Kvar blir typ mitt eget telefonnummer.
Edit: såg reglerna för ombuden. De reggar ju bara dem på någon avlägsen polare i norrland. Inte tror jag de reglerna skrämmer ombuden nämvärt. |
Hmm, hur funkar detta egentligen?
Jag reggade några årtal hos loopia och fick igenom dessa, fick även fakturor på dessa och betade dessa. När jag söker på mina domäner hos nic.se så står det att nåt norskt företag äger dessa!! Betyder detta att jag kommer få ett mail från loopia där de skriver "tyvärr du får inte dina domäner och du får tillbaka dina pengar" eller vad tror ni? Mvh Robert |
Citat:
|
Citat:
Reggade själv två domäner via ombud och fick fakturor epostade omgående, med förbehållet att de enbart skulle betalas om jag verkligen fick domänerna. Står någon annan som ägare på domänerna, så har du inte fått dem, och ska då inte behöva betala någon faktura. |
Citat:
Vi tillämpar förskottsbetalning, får man inte ett domännamn man beställt så får man sina pengar tillbaka. |
Citat:
|
Citat:
De slog för övrigt inte heller om exakt kl. 10.00.00 för jag fick tillbaka en ansökan som behandlats 10.00.09. Precis innan kl. 10.00.00 uppskattade jag antalet obehandlade ansökningar i kön till mindre än 10 st och för mig upplevde jag den sista halvtimman som en enda lång vistelse i den brantaste nedförsbacken av Gröna Lunds berg- och dalbana. |
Stämmer bra att det är företaget Central Equities som har lyckats :(
En alläm fråga, hur kommer det sig att flera personer kan regga samma adress? Stämms inte alla sökningar av mot nic.se databas? Eller fick denna fnatt i förmiddags när så många försökte regga samtidigt? /Robert |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson