WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   SE får ansvar för driften av toppdomänen .nu (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1056323)

Isak 2013-08-19 10:59

Verkar bli en 20% prisokning ocksa (atmindstone for Binerokunder men gissningsvis aven hos andra)

"Övergången till .SE kommer innebära att Binero får betala lite mer för .nu-domäner. Därför justerar vi priset efter övergången från 99kr/år till 119kr/år, inklusive moms."

Legendarisk 2013-08-19 12:29

Riktigt bra nyhet verkligen, ändrar marknaden för .nu domäner rejält.

NuCo 2013-08-19 13:18

Bineros nya pris är fortfarande rätt OK om man jämför med tex Loopia eller City. Men skönt att slippa betala för ägarbyten mm.

ZynX 2013-08-19 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av NuCo (Inlägg 20475821)
Bineros nya pris är fortfarande rätt OK om man jämför med tex Loopia eller City. Men skönt att slippa betala för ägarbyten mm.

Jag har precis kollat och det är så att Binero säljer sina domäner för inköpspris. Det finns alltså inga pengar som Binero tjänar på detta. Utan dom hoppas bara på att kunderna köper ett webbhotell.

Det är ganska idiotiskt kan jag tycka. Som företag borde man välja att tjäna lite istället för att inte tjäna något alls.

foks 2013-08-19 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av ZynX (Inlägg 20475847)
Det är ganska idiotiskt kan jag tycka. Som företag borde man välja att tjäna lite istället för att inte tjäna något alls.

Antagligen lika idiotiskt som att sälja köttbullar och kokt potatis för 19 kr/tallrik.

AmoZ 2013-08-19 18:43

Är det spikat att det inte kommer vara någon överlåtelseavgift för .NU-domäner i framtiden?

ZynX 2013-08-19 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av foks (Inlägg 20475849)
Antagligen lika idiotiskt som att sälja köttbullar och kokt potatis för 19 kr/tallrik.

Så om jag förstår din mening rätt så syftar du på IKEA. Men jag lovar dig av dessa 19 SEK så finns de marginal för en enstaka krona i vinst. Och väldigt små marginaler av litet växer till stora valörer. Men självklart är målet från IKEA att sälja produkter i sitt varuhus men jag ser inte direkt jämförelsen.

Många åker inte till IKEA för att äta och sen inte handla något det är i princip omöjligt eftersom allt är billigt på IKEA. Men att köpa en domän kan vem som helst göra utan att köpa något extra om du förstår vad jag menar.

KristianE 2013-08-20 07:59

De kör ju precis samma variant med .se. Binero och Loopia säljer väl med 80 öre förlust medans andra säljer med tior i förlust..

rauthing 2013-08-28 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20475870)
De kör ju precis samma variant med .se. Binero och Loopia säljer väl med 80 öre förlust medans andra säljer med tior i förlust..

Det är inte alltid man säljer med förlust, då det går att ansöka om kampanjpris, vilket många gör, men bineros nya pris på .nu bör vara med förlust om iis enl uppgift inte ger kampanjpriser på .nu-domäner, för de ska vara dyrare än 119 hos iis.

KristianE 2013-08-28 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av rauthing (Inlägg 20476325)
Det är inte alltid man säljer med förlust, då det går att ansöka om kampanjpris, vilket många gör, men bineros nya pris på .nu bör vara med förlust om iis enl uppgift inte ger kampanjpriser på .nu-domäner, för de ska vara dyrare än 119 hos iis.

Visst, men kampanjerna varar väl bara en månad per år? Loopia och Binero har sålt .se med förlust i flera år. Det gynnar inte kunden om dessa skulle sluta leverera domäntjänster.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson