![]() |
Citat:
Något som gör att "macmänniskorna" sticker ut är att om en pc-användare ber om hjälp så börjar ofta samtalet med: Jag har försökt det här och det här men får inte till det, kan du hjälpa mig? Men med macanvändaren börjar samtalet 8 ggr av 10 med: Det här funkar inte, fixa! När man då ställer motfrågan med vad dom har försökt själv så att man kan utesluta det dom redan försökt får man till svar: Öhh, vad då försökt? Ska det inte bara fungera? |
Ok, vi har delvis motsatt erfarenhet. Bra med "mångfald" ;-)
Men jag håller med om att det säkert är mångdubbelt fler Apple-användare som lämnar in sina trasiga produkter direkt. Dels för att de är mer "svårlagade" generellt, dels för att många anser sig har råd (gissar jag). Här i Thailand lämnar jag betydligt hellre in min mac till ett ett genuint Apple Service Center, än min PC till varuhuset där jag köpte den, men det är en HELT ANNAN diskussion. |
Vad är nyheten att stora företag stämmer varandra hela tiden?
Kör själv Iphone och har IMac, just för det är stilrena produkter som är stabila och funkar. Funktioner/stabilitet är ju alltid viktigaste men kan man även få en stilren och snygg produkt så är det ju en fördel. Sedan om man behöver windows för något så kan du ju även köra det på dom. Det känns nästan alla som är negativa till Apple är personer som inte har råd att köpa deras produkter och folk som aldrig använt dom på riktigt. Och man ser nästan aldrig någon som säger vad som är fel på deras produkter utan dom säger att dom är dåliga utan nämna vad som är dåligt. |
till patrikweb och andra:
Jag har aldrig klagat på deras produkter och gör heller inte i denna tråden. Men klagar på hur de förhindrar konkurrenser från att sälja. Enligt mitt tycke är väl galaxy s2 en inspiration av iphone 4. Men inte så pass att Apple stämmer samsung för det. Jag tycker bara det är ren bullshit, apple är rädda. Thats why! Som vissa nämnt är det idag svårt att designa en smartphone utan att behöva likna iPhone eller andra märken. Alla har en stor skärm (förutom xperia mini modellerna) oftast en eller flera knappar just under och avrundade hörn. kamera på baksidan. osv. |
Jag har en Macbook pro och jämfört med Windows kommer det uppdateringar lite då och då, för Windows samlas det på patch-tisdagen.
Findern tycker jag är mindre tydlig än mostvarande för Windows. Tråkigt (stilrent enligt många) när allt i GUI:et går i grått. Gillar inte att Apple börjat stämma deras konkurrenter som säkert beror på att de tappar marknadsandelar gentemot Android. iOS är för inlåst, saknar flera events som utvecklare som finns i Android. För att vända på det tror jag många har en iPhone som egentligen inte har råd, de skiter fullständigt i vilket OS som körs utan de vill ha en iPhone för den är hypadoch andra har den. |
Citat:
Själv gick jag från ios till android pga inlåsningen. Ville aldrig jailbreaka den då garantin försvinner. Men iPhone var såååå mycket snabbare, bättre batteri och mycket med smooth vid användning (när man kunde använda den). |
Citat:
|
Citat:
|
Mac-människorna funderar på att stämma space2u för förolämpning, hahaha
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson