Citat:
Ursprungligen postat av SimonP
(Inlägg 20382471)
Fast jag är rätt övertygad om att deltagandet i attackerna skulle minska kraftigt om det skulle komma fram bevis för en våldtäkt och han blev fälld.
|
Självklart. Då skulle han förmodligen förlora alla sympatier.
Men vanligt folk (såsom jag), utgår ifrån att någon är oskyldig tills motsaten bevisas. Jag behöver alltså inga bevis för att tro att någon är oskyldig. Men jag vill se bevis innan jag tror att någon är skyldig. Det är en ganska bra utgångspunkt, baserat på att majoriteten av alla människor inte är gravt kriminella (och därför oskyldiga). Den som utgår ifrån att någon är oskyldig kan ha fel, men statistiskt sett så har man i de flesta fall rätt.
Vad gäller ddos-attackerna så är det fel att kalla det för "våld" som du gör i ett tidigare inlägg. DdoS-attacker är förkastliga och gärningsmännen bör lagföras. Men det är inte "våld". Extremvänstern brukar kalla det för "utomparlamentariska aktiviteter". Vanligt folk brukar kalla det för "vandalism" eller "sabotage".
Du bör inte förväxla de ddos-attacker som har varit med det folkliga stöd som finns för wikileaks. En majoritet av de som stödjer wikileaks tar med all säkerhet avstånd ifrån både våldtäkt och ddos-attacker.
|