WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24070)

Timofey 2010-07-17 15:54

Någon annan som har problem med att klick (1 kr) inte registreras med Traderas nya "Widget"-annonser?

Erik Stenman 2010-07-17 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Timofey (Inlägg 20362807)
Någon annan som har problem med att klick (1 kr) inte registreras med Traderas nya "Widget"-annonser?

Jo, dom betalar inte per klick. Det står i texten att dom gör det men i segmentstegen står det inget om ersättning per klick.
Så vitt jag förstår står ersättning per klick där om det finns en inlagd i systemet.

Jag tog ner mina traderaannonser efter jag såg det.

BarateaU 2010-07-17 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Stenman (Inlägg 20362811)
Jo, dom betalar inte per klick. Det står i texten att dom gör det men i segmentstegen står det inget om ersättning per klick.
Så vitt jag förstår står ersättning per klick där om det finns en inlagd i systemet.

Jag tog ner mina traderaannonser efter jag såg det.

Aha, konstigt. Ska ta bort traders widgeten också då! Lurendrejeri.

Timofey 2010-07-17 18:13

Nu syns texten på startsidan:
Citat:

Som öppningserbjudande ger Tradera samtliga affiliates 1 kr per klick under hela juli om de väljer att kopiera in koden och marknadsföra widgeten. Ersättning för klick genererade genom denna Widget kommer ges i efterhand.
Men varför och när? Hur ska man kunna spåra om annonsen i nuläget ger ok med klick/inkomster eller inte?

TradeDoubler 2010-07-19 10:07

Hej!

För det första måste jag säga att det är väldigt tråkigt att ni utgår ifrån att vi försöker lura er eller att det skulle vara avsiktligt lurendrejeri. Vi försöker få till bra ersättningar och självklart är vår ambition att allt ska fungera. Tradedoublers affärsmodell bygger på att skapa värde för alla parter i kedjan så vår intjäning bygger ytterst på er intjäning.

Ersättningarna för “Widget-klicken” kommer att betalas ut i efterhand som det står i programtexten. I rapporten ”Annonseffektivitet” kan ni se hur många klick Widget-annonsen med AnnonsID: 18765592 har genererat.

Vänligen/

Caroline

Linuus 2010-07-19 10:47

Varför kommer just den ersättningen betalas ut i efterhand? Och framför allt, NÄR?

Det är ju de svaren vi söker.

TradeDoubler 2010-07-19 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av Linuus (Inlägg 20362884)
Varför kommer just den ersättningen betalas ut i efterhand? Och framför allt, NÄR?

Det är ju de svaren vi söker.

Hej Linus,

Vårt system möjliggör inte att ge ersättning för ett specifikt annonsID. Vi kan därför inte koppla på ersättningarna för endast Widgetens annonsID, utan ersättningen skulle då gälla alla grafiska element som tillhör programmet. Därför är det löst på detta sätt. (Vi tydliggör detta nu i programtexten också., vilket vi borde gjort från början)

Utbetalning kommer att göras i början på augusti.

Vänligen/

Caroline

trådlöst 2010-07-19 16:08

Jag har lite pengar på mitt tradedoubler konto sen i början av juni och de har fortfarande inte blivit godkända som utbetalning.
Jag fattar inte eran sida på detaljerad kontobalans, jag hade tänkt o resa för dessa pengar nu i sommar men verkar som att det inte blir något för mig med tanke på att jag inte kommer få utbetalning imorgon som det står.

Hoppas ni kan kräva annonsörerna på pengar i förhand.

Paginas Jakobsson 2010-07-19 16:32

Att det ska vara så svårt att förstå

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20362915)
Jag har lite pengar på mitt tradedoubler konto sen i början av juni och de har fortfarande inte blivit godkända som utbetalning.
Jag fattar inte eran sida på detaljerad kontobalans, jag hade tänkt o resa för dessa pengar nu i sommar men verkar som att det inte blir något för mig med tanke på att jag inte kommer få utbetalning imorgon som det står.

Hoppas ni kan kräva annonsörerna på pengar i förhand.

Majoriteten av alla nätverk har som ambition att betala ut inom 45 dagar efter intjäningsmånaden. Det beror helt enkelt på att annonsören har 30 dagar på sig att betala sin faktura sedan behöver nätverket upp till två veckor på sig att betala till dig och alla andra affiliates.

Alltså ... pengar som betalats ut under juli avser intjäning i maj. Följdaktligen kan du se fram mot en slant från TD och deras utbetalning i augusti.

Arvode från förbetalande annonsörer betalas ut vid närmast kommande utbetalning. Dock är förbetalande annonsörer ett gissel , åtminstone hos TD. När de deponerade pengarna är slut, slutar TD redovisa leads och sales. Först när de skickat ut en ny faktura om förbetalning till annonsören och när denne betalt, startar redovisningen igen. Men det kan ta kan ta veckor, ja månader ibland.

trådlöst 2010-07-19 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Paginas Jakobsson (Inlägg 20362917)
Majoriteten av alla nätverk har som ambition att betala ut inom 45 dagar efter intjäningsmånaden. Det beror helt enkelt på att annonsören har 30 dagar på sig att betala sin faktura sedan behöver nätverket upp till två veckor på sig att betala till dig och alla andra affiliates.

Alltså ... pengar som betalats ut under juli avser intjäning i maj. Följdaktligen kan du se fram mot en slant från TD och deras utbetalning i augusti.

Arvode från förbetalande annonsörer betalas ut vid närmast kommande utbetalning. Dock är förbetalande annonsörer ett gissel , åtminstone hos TD. När de deponerade pengarna är slut, slutar TD redovisa leads och sales. Först när de skickat ut en ny faktura om förbetalning till annonsören och när denne betalt, startar redovisningen igen. Men det kan ta kan ta veckor, ja månader ibland.

Ojdå visste inte att det var så.
Blir ju tråkigt, jag har precis kollat på resor osv..eller precis och precis, sen i våras har jag kollat på lite olika resor och hittat en bra resa nu, faktum är att jag inte kan låna pengar från någon i familjen heller, jag har inte "kontakter" som jag kan låna utav heller...

Får väll ta o göra något annat vid höst eller kanske vinter igen...
Livet är tufft, speciellt när man har tradedoubler som huvudinkomst ^^

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson