WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Om de nya gTLD:erna (2013-2015) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1061616)

erebos 2014-11-03 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20501435)
Menade att den massiva marknadsföringen från vissa registrarer aldrig hade behövts om deras produkter vore något att ha. Ett fåtal (majoriteten av dessa hittar vi hos de som redan är etablerade i branschen) kommer att tjäna rejäla summor på dessa nya domäner men de flesta kommer i slutändan att sitta på skräp som sannolikt kommer att börja synas på Tradera och i domänförsäljningstrådar här rätt snart :) Det är precis som när .net eller .org släpptes med den högst väsentliga skillnaden att det nu krävs betydligt bättre domäner för att det ska vara värt besväret och dessa får "vanliga dödliga" normalt sett inte tag i.

Glöm inte SEDO, Miss Domain m.flera som också kommer att belastas med skräpdomäner snart till skillnad från alla kvalitetsdomäner som annonseras ut i dagsläget!!
:rolleyes:

laststory 2014-11-03 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20501443)
Glöm inte SEDO, Miss Domain m.flera som också kommer att belastas med skräpdomäner snart till skillnad från alla kvalitetsdomäner som annonseras ut i dagsläget!!
:rolleyes:

Haha, nog har du rätt alltid ;)

Captain Thailand 2014-11-04 02:30

Hej,

SEDO har listat ca 250 domäner som så kallade "top domains". Svindyra givetvis och 90% är .COM.

De enda nya gTLD:er som finns med är:

- 365.club
- Dining.club
- Christmas.club
- Vin.club
- Futbol.club
- Fútbol.club

Det blir intressant att se om/när/vilken som blir nästa domän att hamna där. Personligen skulle jag nog chansa på .NYC eller .LONDON.

laststory 2014-11-04 09:27

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20501463)
Hej,

SEDO har listat ca 250 domäner som så kallade "top domains". Svindyra givetvis och 90% är .COM.

De enda nya gTLD:er som finns med är:

- 365.club
- Dining.club
- Christmas.club
- Vin.club
- Futbol.club
- Fútbol.club

Det blir intressant att se om/när/vilken som blir nästa domän att hamna där. Personligen skulle jag nog chansa på .NYC eller .LONDON.

Inte alls till .club's favör.... Lite väl partiskt.

laststory 2014-11-05 18:52

Kul verktyg för den som är nyfiken på vilka nya gTLD:er folk reggar.

laststory 2014-11-05 18:54

Bland annat 5dshduu-7zu.club hur man nu kunde missa den.

Captain Thailand 2014-11-06 04:24

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20501577)
Bland annat 5dshduu-7zu.club hur man nu kunde missa den.

Den kändes ju klockren igår efter en pava vin ;)

Seriöst, bra verktyg! Tack. Jäklar vad folk bokar crap.

Captain Thailand 2014-11-06 04:30

Hej,

.MARKET och .MORTGAGE släpptes i GA igår. Personligen har jag inte ägnat detta mycket tid, men "dessvärre" gick en förbokning igenom: Thaifood.market. Undrar om jag ens kommer förnya den om ett år?!

Någon annan som intresserade sig?

laststory 2014-11-06 08:46

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20501599)
Den kändes ju klockren igår efter en pava vin ;)

Seriöst, bra verktyg! Tack. Jäklar vad folk bokar crap.

Att du ska ha alla bra domäner för dig själv! ;)

Gällande .market och .mortgage nej jag hoppade dessa sparar slantarna för kommande "toppsufixer" om man får säga så utan att bli påhoppad av .com imperialister och .nu romantiker. Ville bara ha stock.market och dylikt men dessa kunde man ju glömma.

erebos 2014-11-12 21:02

Dyraste registreringspriset hittills?
Like.global kostar 750 000 dollar att regga och lika mycket att förnya varje år på name.com!?
Har inte sett nån dyrare oreggad domän hittills?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson