WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero problem? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27405)

rockforum 2008-03-09 18:25

Fungerar för mig nu också. Men dom är sega fortfarande.

Riktigt tråkigt att det krånglar. Gillar Binero men har inte råd med problem..

biokonsult 2008-03-09 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av xarph
Citat:

Ursprungligen postat av biokonsult
fungerar nu iallafall......

Inte för mig?

EDIT: Jo, det fungerar nu. Verkar som om det är korta avbrott hela tiden.

ja du....binero lever farligt pga en server kasta den i en container :o , döp om den till ett namn som inte påminer om vonanka... :P att bygga företag tar år att rasera företag kan ta nån dag......

htiawe 2008-03-09 18:44

Alla som haft problem, ligger ni alla på VonAnka?

Norman 2008-03-09 18:50

Kunder till binero som har problem... har ni .nu domäner?
Kan inte vara relaterat till de driftstörningar .NU names har?

biokonsult 2008-03-09 18:51

jag ligger där iallfall

xarph 2008-03-09 18:57

Det är VonAnka som har störningar 24/7..... Miraculix fungerar hur bra som helst och är hur jävla snabb som helst.

Kolla bara på: lonelistan.se

Blixtsnabb!

rockforum 2008-03-09 19:58

Citat:

Originally posted by xarph@Mar 9 2008, 19:57
Det är VonAnka som har störningar 24/7..... Miraculix fungerar hur bra som helst och är hur jävla snabb som helst.

Blixtsnabb!

Fast snabbheten på en sida beror ju på en rad olika faktorer som struktur och optimering..

Men jag håller med dig. Von Anka är ingen bra server och jag hade otur som hamnade på den. Synd att det är olika kvalitet på de olika servrarna.

pokerstjärna 2008-03-09 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av rockforum
Citat:

Blixtsnabb!

Fast snabbheten på en sida beror ju på en rad olika faktorer som struktur och optimering..

Men jag håller med dig. Von Anka är ingen bra server och jag hade otur som hamnade på den. Synd att det är olika kvalitet på de olika servrarna.

Skicka ett mail till supporten, dom hjälper dig att byta.

xarph 2008-03-09 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:

Originally posted by -rockforum@Mar 9 2008, 20:58
Citat:

Blixtsnabb

Kan man byta till en annan server om man skickar ett mail?

Mario.D 2008-03-09 21:18

Citat:

Citat:

Originally posted by -pokerstjärna@Mar 9 2008, 21:22
Citat:

Citat:

Blixtsnabb

Japp dom erbjöd sig att flytta mig när jag klagade, men jag tänker vänta ut problemen lite till.

biokonsult 2008-03-09 21:24

Citat:

Citat:

Citat:

Blixtsnabb!

Sanning med lite modification för 2 månader sen så skulle jag bli flyttad till en annan server + påpekat det 2ggr efter det ....good luck :wacko:

pokerstjärna 2008-03-09 21:39

Citat:

Citat:

Originally posted by -pokerstjärna@Mar 9 2008, 21:22
Citat:

Citat:

Blixtsnabb

enligt Jonahtan (stavning?) på binero så kan man det.

pokerstjärna 2008-03-10 00:41

Nu funkar vonanka inte, igen!
:D :D :D :D :D :D

rockforum 2008-03-10 10:45

Någon som fått någon kompensation för problemen på Von Anka för några dagar sedan?

pokerstjärna 2008-03-10 11:15

Citat:

Originally posted by rockforum@Mar 10 2008, 11:45
Någon som fått någon kompensation för problemen på Von Anka för några dagar sedan?
Nej och inte har man fått något meddelande om det heller som utlovat.

biokonsult 2008-03-10 11:35

minsta vore ju ett mail...kompensation----->bättre att investera dom pengarna i en bättre server.....

Apropå det så kom min faktura precis och jag ser ingen utlovad kompensation X2 någonstans... :D

pokerstjärna 2008-03-10 12:11

Citat:

Originally posted by biokonsult@Mar 10 2008, 12:35
minsta vore ju ett mail...kompensation----->bättre att investera dom pengarna i en bättre server.....

Apropå det så kom min faktura precis och jag ser ingen utlovad kompensation X2 någonstans... :D

Jag har betalat för 4 domäner sedan tre veckor tillbaka, ännu är dom inte registrerade :S

rockforum 2008-03-10 16:58

Citat:

Citat:

Jag har betalat för 4 domäner sedan tre veckor tillbaka, ännu är dom inte registrerade :S

Var var det för ändelse på domänerna? Jag har köpt domäner på Binero och alltid fått dem omgående.

htiawe 2008-03-10 17:12

pokerstjärna: Jag antar att du har kontaktat Binero för att reda ut detta? Vad hade de för kommentarer?

biokonsult 2008-03-10 17:38

Citat:

Citat:

Faktiskt så måste jag säga att binero är otroligt snabba på domänregistrering. "Förvånande" :o

pokerstjärna 2008-03-10 18:59

Citat:

Citat:

Originally posted by -pokerstjärna@Mar 10 2008, 13:11
Citat:

Faktiskt så måste jag säga att binero är otroligt snabba på domänregistrering. "Förvånande" :o

Jo det har jag också märkt, men inte denna gången.
Kontaktade dom idag och dom säger att dom ej fått betalningen och kan tyvärr inte slutföra min beställning.
Jag var tvungen att skicka print från banken sedan var det okej att fortsätta.

Dom skyllde på att inbetalningen har gömt sig någonstans på kontot <_<

Kristoffer G 2008-03-10 19:32

brukar kalla fakturor som kommit bort för "Ninja Fakturor"... duktiga på att gömma sig, men när dem kommer fram slår dem hårt.

biokonsult 2008-03-10 19:36

Citat:

Originally posted by Brazzan@Mar 10 2008, 20:32
brukar kalla fakturor som kommit bort för "Ninja Fakturor"... duktiga på att gömma sig, men när dem kommer fram slår dem hårt.
:ph34r: :lol:

pokerstjärna 2008-03-11 00:13

Citat:

Originally posted by Brazzan@Mar 10 2008, 20:32
Humor ;)

rockforum 2008-03-11 20:03

Någon mer som upplever att det går segt nu?

stejoh 2008-03-11 20:18

Citat:

Originally posted by rockforum@Mar 11 2008, 21:03
Helt sjukt segt. Har anmält att dom får flytta på mig nu. Har inget som helst förtroende för VonAnka längre :angry:

pokerstjärna 2008-03-11 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av stejoh
Citat:

Ursprungligen postat av rockforum

Helt sjukt segt. Har anmält att dom får flytta på mig nu. Har inget som helst förtroende för VonAnka längre :angry:

Har varit väldigt segt under dagen idag!
Ingen som fått erbjudan via e-post om att få innehållet förflyttat till en annan server?
Har ni fått e-post om kompensation?

stejoh 2008-03-11 20:23

Citat:

Originally posted by pokerstjärna@Mar 11 2008, 21:21
Ingen som fått erbjudan via e-post om att få innehållet förflyttat till en annan server?

Inte ett knyst :(

pokerstjärna 2008-03-11 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av stejoh
Citat:

Inte ett knyst :(

Tragiskt.

jomper 2008-03-11 21:52

Tragiskt är det när någon dör, inte när man inte får kompensation för en dags nertid på ett budgetwebhotell för en hundring i månaden eller vad det nu kan kosta.

pokerstjärna 2008-03-12 01:16

Citat:

Originally posted by jomper@Mar 11 2008, 22:52
Tragiskt är det när någon dör, inte när man inte får kompensation för en dags nertid på ett budgetwebhotell för en hundring i månaden eller vad det nu kan kosta.
Självklart är det så.
Men en sak vet jag: Man ska stå för det man uttalar sig om sen om det är en hundring eller 10 hundringar har ingen betydelse.

rockforum 2008-03-12 09:19

Kompensation kommer tror jag. Det är sak som Binero är bra på tror jag.

pokerstjärna 2008-03-12 09:54

Citat:

Originally posted by rockforum@Mar 12 2008, 10:19
Kompensation kommer tror jag. Det är sak som Binero är bra på tror jag.
Jag skiter i kompensationen.
jag vill ha mailet som är utlovat jag vill se hur dom formulerar sig i det.

Patrix 2008-03-12 20:32

Har problem med en domän jag köpte via Binero i slutet av förra veckan. Den leder till en Apache testsida istället för min public_html mapp på FTP:n.

Någon som har varit med om något liknande och vet om jag kan göra något själv för att få det att fungera? Jag har valt att låsa domänen till mitt konto i domänhanteraren. Och jag kommer åt public_html och jag använder mig av subdomänen man får via kontrollpanelen.

mindphaser 2008-03-12 21:20

Samma problem här, fick nyss mail om att det skulle vara fixat men nu funkar det ännu sämre....får inte ens Apache sidan och kan inte FTP:a till mina Binero konton....uselt....jobbar Kalle Anka där tro?

lukasbrisman 2008-03-12 21:31

uhhh.. nu gick alla siter på vonanka ner igen va?

Ringde Jouren, dem håller på o startar om servern vonanka som återigen kraschat. dem lovade att vonanka kommer att vara en stabil server inom en vecka:) får hoppas på detta! :)

mindphaser 2008-03-12 21:57

Ja, vi kan ju hoppas...nu e den uppe igen i alla fall....

Patrix 2008-03-13 08:21

Citat:

Originally posted by mindphaser@Mar 12 2008, 22:20
Samma problem här, fick nyss mail om att det skulle vara fixat men nu funkar det ännu sämre....får inte ens Apache sidan och kan inte FTP:a till mina Binero konton....uselt....jobbar Kalle Anka där tro?

Skönt att jag inte är ensam om problemet så att de (förhoppningsvis) fixar problem snart. Men det är såklart irriterande har suttit i flera dagar och väntat på svar.

Men jag får väll försöka hålla tålamodet uppe och hoppas på att de använder all sin tid till att stabilisera servern istället.

xarph 2008-03-13 08:48

Citat:

Originally posted by lukasbrisman@Mar 12 2008, 22:31
uhhh.. nu gick alla siter på vonanka ner igen va?

Ringde Jouren, dem håller på o startar om servern vonanka som återigen kraschat. dem lovade att vonanka kommer att vara en stabil server inom en vecka:) får hoppas på detta! :)

Jag skickade ett mail angående problemen på Von Anka och Anders svarade på 20 minuter (WOW!) och skrev att dom håller på att flytta över kunder som skapar problem på Von Anka, och den bör fungera som vanligt under dagen.

rockforum 2008-03-13 12:08

Von Anka verkar vara nere nu igen.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson