![]() |
Citat:
|
Ni får ursäkt men....
Proinet är det sämsta j***a skit jag varit med om! Skicka ut nytt lösenord NU! Försökte gå till supporten för att kolla mitt ärende på https://support.proinet.se/ , detta fick jag: Citat:
Till er som kommer svara "Byt då!"... Absolut! Bara jag kan logga in en sista gång! /Thomas THL |
Jag har redan bytt !
|
Citat:
|
Citat:
|
Men om du lyssnade riktigt noga! Så fanns det möjlighet att skicka SMS!
Är någon maskin nere, kan man också skicka iväg ett SMS, att du inte få prata med någon är inte samma sak att man inte löser problemet. O. & K. har inte haft några maskiner nere den här dagen, utan det var proinet burkar. Håll gärna isär dom olika miljönerna, för en korrekt diskussion ifrågan, cpanelen är ingen frisk mjukvara. Citat:
|
JAHA! Jag förstår!
Så som kund hos OK / Proinet så ska man inte förvänta sig att ni svarar på mail eller ens svarar i telefon utan man ska förlita sig på att skicka SMS! Gud, vilken underbar support! Jag ser gärna att fler företag tar efter det här initiativet och helt struntar i sina kunder! |
Citat:
SMS är bra, jag skulle hellre skicka SMS till telia och någon ringde upp mig istället, för att sitta i 30 min telefonkö och bli runtkopplad Mail som kommer in på [email protected] besvaras och åtgärdas. |
Jag antar att de mailen jag skickat till supporten kanske fortfarande håller på och besvaras, de kanske ville skriva ett extra långt och utförligt svar. Men jag föredrar korta svar, mail som någon komponerat i två månader håller sig sällan helt ontopic.
Har dessutom testat att skicka vanligt brev till Proinet men naturligtsvis ingen lycka där och vet du vad? Jag kommer inte försöka ringa igen. Jag kommer inte försöka maila igen. Jag tänker inte försöka SMSa. Istället tänker jag påpeka att supporten är usel, det finns inte tid för fler ursäkter. Dock är jag jätteintresserad av att bjuda på tårta när ni lägger ner skojarföretaget. |
Ja, eller så skicka du om mailet. Du kan även PM:ar här i forumet om du är anelägen av att lösa problemet eller vill du bara gnälla på proinet?
Om du inte vill tala om problemet , så behöver du inte heller gnälla. Vår avsikt är dock att få proinet på rätt kurs ingen och få ordning på dom problem som finns. Citat:
|
Nej, han vill inte "bara gnälla". Bara varna andra för Proinet genom att dela med sig av sina åsikter.
Personligen ser jag inga problem med Proinet. Man får vad man betalar för, nothing else. Har många sajter där. Mina användare / kunder kommer tillbaka. Har inte förlorat någon inkomst what so ever, endast lite reklam-cash iofs när de legat nere. Smällar man får ta. |
Förra året, vid årsskiftet ungefär, då var jag angelägen om att lösa ett problem men eftersom jag inte fick kontakt med er så skaffade jag ett konto hos en konkurrent. För några månader sedan var jag fundersam över ett mail ni skickat ut angående en domän jag hade hos er, men efter ni vägrat svara efter upprepade mail så gav jag upp.
Kommer jag att skicka ett mail till? Nej. Ni har minst tre från mig som ni kan läsa, det står samma sak i alla. |
Hej
forumet hos O & K verkar helt ödelagt och tänkte kanske det är mer aktivt här istället... Mitt lilla problem bland hela kundbunten är att jag försöker flytta mitt domännamn som var registrerat hos proinet samtidigt som jag skaffade mig webhotellet år 2005. Har försökt maila till supporten hos proinet ett flertal gånger. Första mailet fick jag ett svar 27:e april från Martin att jag skulle skicka personliga uppgifter för att försäkra det är jag som äger domänet. Vilket jag gjorde med både personnummer och mobil tel. Har mailat åter igen 30:e juli och 5:e maj men än idag 19:e maj har jag inte fått något svar. Jag skulle gärna villja ha EPP nyckeln och att proinet tar bort Registrar Lock. Det är det enda. Sen om jag skulle kunna få göra backup på några filer vore ett jätte plus. Men det verkar inte ligga nära till verkligheten då jag inte längre har åtkomst. Att maila till [email protected] igen kommer inte att ge någon respons. Så kanske jag kan skicka ett PM istället? Fast till vem? Klein kanske? Tack |
Nu börjar jag bli rädd om jag ens lyckas säga upp webhotellet hos proinet, skickade in uppsägning för en vecka sen nu och har inte fått någon bekräftelse på detta från proinet än.
testade även att faxa in uppsägningen men det gick inte det heller, hmm... vad händer undrar man? .. ska man sitta fast med skiten i ett år till? |
Nu är det totalt dött här inne...
Kan någon tala om för mig VEM jag ska kontakta för att få mitt domän upplåst så att jag kan flytta den? Snälla säg inte att jag ska maila till någon support för det har jag gjort massa gånger sedan slutet av april. |
Ta bort
|
Jag undrar också vad som händer med detta företag? Jag får inget svar någonstans heller. Har mailat flera gånger och skrivit på deras supportforum, som verkar vara helt dött. Finns det någon ansvarig från Proinet här på WN? Jag är ÅF-kund och får inte någon support alls. Som det är nu kan jag inte ens sköta om min användare. Har inte kunnat logga in på WHM sen kraschen i våras och kan alltså inte ge mina kunder nya lösenord. Så ingen kan logga in. Det är ju inte så bra så att säga. Så vad sjutton ska jag göra när ingen svarar?!
|
Tillägg till tråden: Jag hade en liten barebone-pc hostad hos Proinet tidigare iår.. och det tog mig ett par månader att få den returnerad (minns ej exakt tid, men runt 8-10 veckor). Jag prövade dock aldrig att ringa, men mailade ett flertal gånger, fick initialt besked att dom skulle skicka den a.s.a.p, men det krävdes alltså många påminnelser och lååååång tid..
Just det, som ursäkt fick jag att dom ej hade hittat något emballage... /Martin |
Va? Skickades den utan emballage?
|
hehe nej, den skickades väl packad i kartong och grejor, men deras ursäkt till varför det tagit så otroligt lång tid var för att dom inte hade hittat någon kartong.
/Martin |
Citat:
Det kunde ha gått snabbare, håller jag med om det.. Men ibland händer det för mycket saker, och den som tjata minst bli ner piroterad. :D 2) Vad det gäller support på proinet case, varför inte lyfta luren och ringa? Telefonnummret står på proinet hemsida. Eller skicka om caset! Ni kanske har fått svar, men ni har skickat från @hotmail.com , använd gärna samma ticket ingen, för att slippa missförstånd, maila från något som fungera t.e.x @gmail.com istället @hotmail.com eller PM:a mig. 3) När var gäller dessa nertider? Så har nertid problemet handlat mest problemet innan vi byte OS på proinet burkarna.Linux installationen hade vi ingenting med att göra. |
KLEIN, eftersom du är här inne och läser så kan man ju hoppas att du läser detta.
Jag har fortfarande inte fått ett nytt lösenord och inloggningsnamn. Jag har mailat, ringt, mailat och försökt att ringa er. Senast i onsdags försökte jag ringa er men inget svar. Jag har betalat för en tjänst som inte fungerar och har nu tröttnat totalt. Jag skickade in min uppsägning för snart två veckor sedan men inte fått en bekräftelse, vare sej per mail eller vanlig post. Med tanke på att inget fungerar och inte har gjort det de senaste fyra månaderna så borde jag få tillbaka mina pengar för återstoden av avtalsperioden räknat från då allt slutade fungera, eller? Nja, jag räknar inte längre med någon kompensation, men det vore ju bra med en bekräftelse på min uppsägning...eller håller du inte med om det heller? //Kent K |
Klein, varför är du inne här på wn.se och inte på ert support-forum? Du skriver här hela tiden, men inte där. Varför?!
|
Haha, dodgeing the bullets matrix style
:D |
Tyvärr verkar Klein vara upptagen på olika forum istället.
http://www.oscforum.se/foeretagsamhet/5511...ig-baest-2.html |
Citat:
Och om du skall länka till gamla inlägg på andra forum vore önskvärt , att du talade om hela bilden också Den där inlägget skrevs 2007-10-30 .. Jag hade en åsikt om att proinet var bra, eftersom dom hade en bra kontrollpanel. Dvs ungerfär som jag skulle ha en åsikt om Oderland va bra eller dåliga. |
Citat:
Jag är i det här forumet som privatperson, ingenting annat. |
Stör inte Klein i hans rekreation på WN.
Fattar ni väl att han inte hänger på ett webmasterforum för att diskutera bizniz. |
klein: Förväntar du dig verkligen att det ska fungera så? Klart att kunder hos Proinet vänder sig till dig när supporten inte fungerar. Särskilt när du vid tidigare tillfällen bett användare PMa dig.
EDIT: Eftersom klein alltid editerar sina meddelanden så att det till slut står något helt annat så svarade jag på hans inlägg där han påpekade att han hängde här som privatperson och inte som representant för Proinet, utan att man då ska maila den icke fungerande supporten. |
Citat:
Tryck på knappen "snabbcitera" eller "citera" så kommer ursprungsinlägget med. Har också varit med ett par gånger då man svarar på ett inlägg som sedan editeras, så mitt eget inlägg ser helkorkat ut. |
Den här tråden, som inte är den första i ordningen, har 9273 visningar.
Dags att göra något åt den icke-fungerande supporten istället för att bara stoppa huvudet i sanden eller vad nu de ansvariga pysslar med. Jag hade inte stannat en sekund som kund med den attityden jag ser prov på i den här tråden. |
Ska jag vara allvarlig, så funderar jag på att dra in Konsumentverket.
|
En snabb fråga.. vad är klein's roll i proinet?
Arbetar bara där eller äger det? |
Ni som skickat in papper om att säga upp erat webbhotell, fick ni det uppsagt?
|
Citat:
OK webhotel äger väl proinet? Tycker också att det känns ganska oseriöst från din sida. |
Citat:
Även om Proinet HB anges som avtalspart och det bolaget ser det inte ut som Klein har något med att göra. |
Citat:
|
Citat:
Anders "SpaceDump" Olausson finns ju också här på forumet. |
klein svarade i telefon när jag ringde till proinet igår, så jag antar att han sysslar med support till högsta grad.
|
Citat:
Citat:
Efter mitt förra inlägg fick jag ett PM där herrn förklarade att han, jag citerar, "deltar på WN.se som privatperson, och jag jobbar inte med proinet", men att han var storsint nog att hjälpa en och annan med problem av arten överflyttning av domän mm. I detta PM förklarade han att "Om du har sagt upp ditt konto på proinet och skickat den till addressen i Haningen, så är ditt konto uppsagt. Din uppsägningen kommer inte att bekräftas." Att dom i detta avseende går helt emot sin egen avtalstext verkar sakna betydelse för dom, men dom har ju på alla andra sätt också visat att dom inte bryr sig om vad som är avtalat eller inte. Att gömma sig bakom privatperson-snacket funkar inte för mig. Är man jävig så är man... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson