![]() |
Citat:
Telia har infört en tredjeparts-spårning vilket ledde till haltande spårning, detta har vi informerat om 19/9-08. Vi skrev då att vi kommer följa det dagligen och se till att ingen får en sämre ersättning än de borde, att man inte behöver ta ner annonserna. När vi nu räknade ut vad vi skulle kompensera har vi utgått från augusti månad vilket var en väldigt bra månad för alla Telia-affiliates. Vi har räknat nogrannt och till och med varit generösa i vår uträkning då kunden höll med om att det var viktigt. I och med att det finns en speciell Telia-mail-adress i infomailet vi skickade ut (som vi uppmanar affiliates att använda) hoppas vi att de som har frågor eller funderingar hör av sig till oss. Om du kan visa på siffror som säger att du borde ha fått mer så ska vi självklart se över det. Målet är att ingen ska ha förlorat ett öre på det som skett, tvärtom känna sig kompenserad. Hälsningar TradeDoubler telia.se(at)tradedoubler.com |
Citat:
|
Jag är så jäääävla trött på den här pre-payment skiten att man inte kan se statistik!!
En annonsör har inte betalat in sin faktura på över en månad snart och jag kan inte se någonting gällande stats. Detta är så irriterande. Ni måste fan ändra detta. |
Citat:
Spårningen gick ner 26-27/8, ni informerade oss 19/9. Ang kompensationen så fick vi mindre jmf med augusti-ersättningen. Alltid kul med kompensation, men särskilt generös var den inte. |
Hittade inget enkelt svar.
Men erbjuder Tradedobuler livstidskommission eller bygger alla deras program på den enskilda affären. Eller finns det en större uppsida i att se långsiktigt på det hela? Tack! |
Skulle önska att TradeDoubler och liknande aktörer inte hade några fasta kostnader för annonsören utan ENDAST procent på sales/klick. DÅ tror jag skulle vi få se en otrolig uppryckning på spårningssidan.
|
Citat:
Kompensationen är baserad på intjäningen per unik besökare under augusti månad och sedan räknad på den genererade trafiken i september. Att man eventuellt kan ha fått en lägre kompensation beror i det fallet på en lägre trafikvolym under september jämfört med augusti. September är generellt en sämre månad än augusti kan vi se år tillbaka så det kan säkert stämma. Spårningen gick aldrig helt ner utan som vi skrev haltade lite så det vi var tvungna att göra var att försöka ta reda på vad som var problemet innan vi kommunicerade något. Som vi skrev tidigare så hoppas vi att de som har frågor eller funderingar hör av sig till oss på telia.se(at)tradedoubler.com Hälsningar TradeDoubler |
2 bifogad(e) fil(er)
Rolig statistik :-)
|
Har ni problem med trackingen/statistiken för annonsvisningar just nu, eftersom den har inte uppdaterats på många timmar.
Upplever ni andra samma sak? |
xarph - Jag upplever samma sak!
|
Citat:
Läste att sånt här kan förekomma i mitten/slutet av månaderna. |
Jo, detta är inget som händer en gång per år utan ganska ofta =)
Står fortf. stilla här :) |
Helt dött här fortfarande... lite irriterande...
|
Snart 40 timmar stopp på statistiken, det är rekord vad jag kan minnas.
|
Citat:
Jag hoppas att det bara är fördröjningar och att det inte är något problem med trackingen också. Någon? |
Citat:
|
Citat:
Statistiken är helt väck ja. Vad är orsaken? |
Vad menas med felgenererad trafik?
|
Citat:
|
Äntligen! Verkar som om statistiken för igår är fixad!
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Någon som känner till trevliga program på Tradedoubler som betalar per impression (1000 annonsvisningar)?
|
Citat:
|
Hej,
Med anledning av fördröjningen i statistiken vill vi be om ursäkt för eventuella besvär och informera er om orsaken och åtgärder för framtiden. Beskrivning: Ett fel inträffade i databasen som ledde till att rapporteringssystemet inte kunde jobba i samma takt som vanligt. Felet inträffar när transaktionsvolymerna ökar under en kort tidsperiod vilket leder till att systemet inte hinner anpassa sig och optimera datan. Lösning: Databasen har nu optimerats för just detta och statistiken ska nu vara tidsenlig (Dock fortfarande en fördröjning på impressions). Åtgärder för att förhindra att detta ska hända igen är att förbättra optimerings strategin och ha en mer frekvent analys av datan. Vi kommer även att införa alarm som ska varna oss när det blir överbelastning i systemet så att vi kan informera om detta snabbare. Vi kan försäkra er om att alla sidvisningar, klick och transaktioner fortfarande spåras vid fördröjningar och att ni kan lita på att detta uppdateras korrekt. Spårningssystemet och rapporteringssystemet är två helt olika enheter och påverkar på så sätt alltså inte varandras reliabilitet. Hälsningar TradeDoubler |
Jag fick utbetalning den 21, alltså igår..men hur många dagar tar det innan jag får det på bank-kontot?
(Har swedbank) |
Har du kollat ditt konto ens att det inte finns registrerat redan?
Jag har Nordea och där sätts det in imorgon enligt mitt kontoutdrag. |
Någon som fått pengar av EFI? Jag har ett par förfallna fakturor hos dom just nu..
|
Citat:
|
Citat:
|
Hur lång tid ska det ta innan man blir godkänd för "TradeDoubler Leadprogrammet" av TradeDoubler?
Har gått ca 2 veckor nu :( |
Har TD supporten gått på semester? 21 dagar sen jag senast fick nått tecken på liv från dom
Har tagit över en månad nu att kolla upp varför ett av mina köp inte registrerats Kan man få kontakt med dom via telefon? |
Har problem med TD och Resfeber.
Har några program jag exponerar mycket på min sida. MrJet, Expedia, Bokahotell.se & Resfeber. Problemet är att Resfeber ger nästan inga sales, har även själv gjort ett köp och det gav inget resultat. Under en period ser det ut såhär. MrJet 24 sales CR 2,54% plus 25 isales. Expedia 19 sales CR 1,63% Bokahotell 4 sales CR 1,92% Resfeber 1 sales CR 0,09% Någon annan som kör resfeber som kan bekräfta/dementera att de har så mycket sämre konverteringsgrad? Mvh. Jörgen |
Citat:
Skickat ett par mail med ordernummer, belopp och orderdatum för sales som inte registrerats. Det första mailet gick iväg den 21 september utan svar. Samma mail skickades igen den 3 oktober och då får jag efter 3 dagar svaret att de skall kolla på det och återkomma inom kort, men inget mer efter det. Mail nummer två och frågan om vad som hände med det är återkommandet gick iväg den 24 oktober och har inte heller det fått något svar. |
Jag ska berätta en skrämmande historia som har hänt mellan mig och Tradedoubler
pga det ännu inte är uppklarat (i slutet av 2005) + att jag ser att fler här inne inte fått utbetalt alla ggr så tar jag upp det här för att få feedback. Tradedoubler fungerar som "mellanhand" det vet ju alla och de är länken mellan oss affilities och företagen vi gör reklam för...i enkla drag kan Tradedoubler skylla på att de inte fått sina pengar utbetald från företaget i fråga och därav slippa betala ut den intjänade summan till affilities för de kan i princip behålla hela summan eller delar av summan helt själva trots att fakturan är betald av företaget, det är ingenting som vi kan kontrollera ens. Sedan att huxflux pengar "stryks" från ditt balanskonto med nån total ologisk motivering håller inte heller om de ens orkar svara. Själv har jag än idag inte fått nåt nåt svar fast det gått cirka 3 år och nedan kan ni läsa min historia. Jag gjorde reklam för ett företag som hade leads, dvs man var garanterat pengarna per varje ny person som blev medlem där, jag lyckades rätt bra och med bonus systemet de hade då så fick jag ihop nästan 20.000 kr, en dag när jag loggade in så var helt plötsligt nästan 1800 kr borttaget, konstigt tyckte jag för min hemsida hade dessutom legat nere i cirka tre veckor och jag hade full koll på hur mycket pengar jag hade. Så självklart så frågade jag varför; om de hade gjort nån miss eller om det var någon oärlig person på Tradedoubler som försökte plocka pengar för egen vinning skull och sedan inte trodde jag skulle märka det, men jag fick inget svar. Då skriver jag igen och kräver ett svar, samtidigt som jag påpekar det sistnämnda påståendet igen när jag ifrågasätter deras tillvägagångssätt ? För jag är ingen som ger mig bara utan jag kommer således fortsätta hänga på som ett plåster tills detta är utagerat, då blir i alla fall killen ifråga (jag nämner inte hans namn här) sur eller så träffade jag en öm tå för då helt plötsligt frös han hela min kontobalans på ca 20.000 kr, alltså jobbet sköts inte på objektiv nivå tydligen för kritik verkar inte alls tålas. Det är som en dålig paradi på en redan urkass kalkonfilm, det går bara hånskratta åt det hela. Seriöst, egentligen skulle någon dagstidning få skriva om det här och deras sätt att sköta utbetalningar, det finns garanterat fler som sitter som frågetecken. Jag mejlade deras samtliga support avdelningar veckovis kontinuerligt men gissa vad...? Inget svar överhuvudtaget... Är ett företag skyldig en affilitie pengar så ska Tradedoubler enligt regler skicka räkningen till inkasso, för pengarna ska drivas in såvida inte företaget ifråga gått i konkurs...det här företaget existerar fortfarande och räkningen förfallde då i december för tre år sedan, men det verkade de strunta i. Den här diskussionen tåls att tas upp och jämföras på flera olika ställen på nätet...dom är ju inte seriös när dom inte ens svarar. /Sambaboelec |
Om trafiken inte anses vara kvalitativ har annonsören rätt att makulera fakturorna.
|
Var in och kollade statistik för cirkus 30 minuter sedan. Då hade inte leads/sales uppdaterats på 6 timmar och 20 minuter. Nu när jag precis kollade, är det 5 timmar och 17 minuter sedan.
Någon mer som noterat detta, eller har en förklaring på det? Känns så där lagomt stabilt. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson