![]() |
Citat:
|
Citat:
I övrigt när det gäller din åsikt om min parallell med homosexualitet så tycker jag knappast att du har rätt. Homosexualitet betyder att man är sexuellt intresserad av personer av samma kön och har inget med ålder att göra. Precis som heterosexualitet. Det utesluter inte att alls att en homosexuell person också är pedofil och tvärt om. |
CT:
Håller med, ville bara belysa problemet med att kasta folk i fängelse pga. åsikter. Om man tycker det är ok så bör ju staten försöka läsa tankar för att utreda om något brott är begånget. Ett annat problem är ju också om man nu skulle vara pedofil och inser att man är sjuk i huvet och vill ha hjälp, hur fan gör man då? (förutsatt att man inte förgripit sig på någon) Man är väl inte så sugen på att be om hjälp, då det skulle innebära en omedelbar fängelsedom. Westman: Så här fungerar det tyvärr oftast när man diskuterar tabubelagda saker. Det brinner i skallen på folk och de förvandlas till rättfärdighetens riddare i skinande rustningar som skall försvara det goda utan diskussion. Inget hjälper, man kan kämpa i timmar utan att hitta en gemensam grund där man diskutera med dem. Eftersom man inte förbehållslöst drar på sig samma rustning och ger sig ut på hack'n slash är man Fienden! och måste förgöras med alla medel. |
Finns ju bara ett sätt att visa att ni ej accepterar att en leverantör hostar den skiten, flytta era egna sidor och servrar från leverantören.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
För enbart TANKAR ska ingen låsas in. Det är ju så självklart att det knappt behöver sägas. Här handlar det om spridande av glorifierad Pedofil-propaganda. Det samma som att uppmana andra till brott. Hets mot folkgrupp är inte förbjudet i Sverige om man bara tänker på det. Men det är det däremot om man sprider det muntligt eller skriftligt. Vilket det ska vara. Ett Citat från Pedofil.se: Citat:
Det finns faktiskt många sjuka och svaga hjärnor där ute som tror på denna propagandan eftersom att detta enligt en del i denna diskussionen tycker att detta bara är INFORMATION och FAKTA. Ni som sitter och försvarar pedofil.se, har ni över huvudtaget besökt och läst sidan? Tror inte det, för då skulle ni inte kunna sitta och försvara den. |
WebboT, du har rätt i att vissa texter på sidan inte är särskilt roliga att läsa, och nej, jag har inte läst igenom alla texter på sidan, eftersom jag inte finner den så intressant. Dock ser jag hellre att ämnet diskuteras öppet, så att personer som märker att de är pedofiler kan komma till insikt om detta själva, och vidta lämpliga åtgärder för att inte riskera begå något brott. Kanske bidrar en mer öppen attityd till att dessa vågar söka hjälp istället för att låtsas som om inget är fel på dem.
|
Citat:
|
Av alla trådar som blivit låsta i alla dessa år så är väl denna en tråd som bör bli låst.
Alla vet bäst såklart, svensson rakt igenom. Kom bara ihåg att pedofiler är psykiskt sjuka människor. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Jag satt och väntade på detta inlägg från dig Westman. Du är ganska förutsägbar...men det är ok....nån ska ju va det.;)
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Du måste vara ruskigt ledsen för att du inte fick vara med om häxprocesserna där alla som inte fördömde häxan också blev anklagade. Varför måste jag (och tydligen alla andra) uttryckligen och ordagrant fördöma det som skrivs på sidan? För det så måste jag ju läsa allt för att kunna fördöma utan att vara präglad av fördomar? Och du som så politiskt korrekt och en självutnämnd moralens väktare kan väl aldrig påstå att fördomar är ok? Nej, jag har inget mer att säga som jag inte redan har sagt. Att du och många andra inte orkar läsa och förstå vad det är ni läser, ja det är också redan konstaterat. |
PR-kuppen börjar lyckas för PRQ:s del. DN har hakat på.
|
|
- Min första reaktion, vad f-n är detta?
- Efter funderingar, efter som vi har åsiktsfrihet i Sverige så bör alla ha rätt att framföra sina åsikter. Även om jag ogillar och inte stödjer dessa så ska de ha rätt att framföra dessa. - Eftersom vi har åsiktsfrihet så får även jag använda den. Min åsikt är att om att om webbhotell ger utrymme till något som kan skada barn så lär jag aldrig bli kund på detta webbhotell. Jag kommer aldrig nämna detta webbhotells namn. Min åsikt är också att om jag springer på en leverantör som har sin hemsida på detta webbhotell så kommer jag framföra att jag mitt ogillande till den leverantören. |
Tycker PRQ borde lägga till följande i sina allmänna villkor:
Med tanke på alla konstigheter som vi väljer att ha hos oss. Så har du som kund hos PRQ INGEN som helst rätt att bli förvånad eller ledsen om du vaknar en dag och din hemsida är borta och varken mail eller något annat fungerar. Polisen har då förmodligen gjort ÄNNU en razzia hos oss och denna gång tog de inte några servrar de tog ALLT. |
Visst är yttrandefriheten värd att värna om och alla ska ha rätt att uttrycka sin åsikt. Jag har kikat på sidan, men ej läst texter i detalj. Jag sympatiserar inte det minsta med de åsikter som framförs men jag anser det viktigt att vem som helst har rätt att ha vilken åsikt som helst oavsett hur fel jag personligen må tycka att den är.
Denna kommentar är ytterst privat och ska inte ses som en åsikt från det företag jag normalt representerar här. Företaget har i likhet med de flesta andra webbhotell en klausul som inte tillåter denna typ av material eftersom det faller under vad som kan uppfattas såsom "stötande". PRQ agerar enligt en ideologi som de försvarar med näbbar och klor; de kämpar för de de tror på men jag anser att det går ut över affärsverksamheten och kunderna. |
PRQ har nog haft ett otroligt starkt stöd av en stor del av Svenska folket (inklusive mig) för sitt värnande om fri kultur, fildelning, yttrandefrihet o.s.v. Allting mycket bra.
Men nu tror jag dom allt bet sig i tasken rejält. Pedofilpropaganda, där går gränsen även för Svenska folket. (förutom en liten grupp naturligtvis, som kommer skrika lite längre ner här i kommentarerna. Dom kommer ju alltid att veta vad som är bäst för resterande 99% av folket) PRQ har ju alltid varit Sveriges största och t.o.m. världens största och mest kända supportrar av fildelning t.ex. Kanske inte blir lika kul att i framtiden bli kallat för Peddohotellet eller nåt.... |
Vad står PRQ för ?... Pedofil Razzia Queer?......aja sk!tsamma...
Kan inte annat än hålla med ovanstående och jag tror att denna gång har PRQ simmat ut på för djupt vatten i kampen för yttrandefrihet. |
webbot: Det är precis det PRQ gör, värnar om yttrandefriheten. Det är varken du eller jag som väljer vem yttrandefriheten gäller utan det gäller för alla oavsett hur obekväma och idiotiska åsikterna är.
Men att folk vänder kappan efter vinden och har dubbelmoral är ju knappast något nytt. |
Citat:
De "normala" kunderna gissar jag började flytta redan vid razzian, eller tidigare när skriverierna började, så den kundskadan är nog redan gjord, i alla fall till största delen. |
Citat:
|
Citat:
OM (teoretiskt) en undersökning fastslår att 10 barn per år har utsatts för övergrepp av en pedofil som har inspirerats av denna sida. Skulle du fortfarande försvara den?? Nu är jag ingen jurist men denna sida bör in mina ögon stoppas eftersom den uppenbarligen förhärligar och uppmuntrar olagligheter. |
Det är fint att se att så många kämpar för barnens rättigheter och välbefinnande. Det är en extremt viktig del av samhället att skydda samhället.
Men jag undrar varför debatten inte går lika hög om sajter där man röstar och betygsätter 14 åriga lättklädda tjejer och hur vi ska hantera mobbing via communitys och MSN. Det drabbar garanterat fler barn och ungdomar än vad sajten i diskussionen rör. Tycker också det är konstigt att vi har en acceptans för dödsstraff, att vi tillåter sidor på nätet som UPPMANAR till dödsstraff, tex kring Saddam Hussein. Fast det låter kanske annorlunda nu, han var ju "ond". Nää, konstigast av allt är att så få bryr sig om att tusentals barn dör varje dag. Svält, krig, sjukdomar. |
Citat:
|
Intressant debatt, förstår inte alls varför vissa av er tycker att den skall låsas?
Yttrandefriheten som princip är fruktansvärt viktig. Vem skall försvara den? Företag med kommersiella intressen eller är det något som rättssystemet skall hantera? Skall vi införa lynchmobbar igen som drivs på av hetsiga journalister som vill sälja lösnummer? Eller bör det finnas en juridisk instans som prövar ärendet? Jag föredrar att kunskap och besinning får styra framför dagens skandal på löpsedeln. Att det sedan ligger i var och ens rättighet att protestera mot företelsen som sådan är glasklar, och det ger garanterat mer effekt än att hacka på PRQ. |
Citat:
Om dessa bilder är för "porriga" räknas de dock som b-a-r-n-p-o-r-r (onödigt att google indexerar det ordet och kopplar det till wn) och är olagligt. Och debatten om mobbing går lika högt, fast det finns ingen likvärdig webbplats för det området. |
Sidan är nere förtillfället iaf.
|
IP-adressbyte av tekniska skäl här.
|
Gång efter annan gömmer man sig bakom yttrandefrihet och tryckfrihetslagar. Det är som att stå framför någon och slå i luften framför ansiktet och skrika LUFTEN ÄR FRI. Tråkigt att leva i ett samhälle där någon indirekt kan uppmana till ett grovt och avskyvärt brott. Sen har vi Surftown som säger att deras site är fullt laglig...än sen då? Har ni inget civilkurage i era ryggradslösa kroppar?
Samma sak med Ulf Olsson som mördade Helene, han sitter och äter oxfilé på en lyxrestaurang under sin permission... Hur är det ens möjligt att inte sitta fastkedjad långt ner i en fängelsehåla efter de brotten han har begått? Jag är jävligt arg! |
Tur att vi har så många kunniga människor på detta forum.
Förstår inte varför ni driver hemsidor, ni borde jobba åt regeringen och lägga till/ta bort lagar. Eftersom ni besitter på kunskap som inga andra verkar besitta på! Kasta inte bort er DYRBARA tid på att driva sidor när ni hör till den intellektuella eliten. |
design.se,
Utmärkt resonerat tycker i varje fall jag! Det är inte så att jag tycker att man aldrig kan förlåta människor som gjort hemska saker, men något är väl galet om man låter folk som utnyttjar barn härja fritt i debatten. |
Thailand är väl något av pedofilernas och sexturisterna paradis för övrigt, apropå att profitera på barn.
|
Har Koala varit i Thailand...? Jag har inte det, men känner flera som bor där och flera som är invandrade därifrån och jag har inte hört att detta skall vara ett problem i Thailand just nu... Inte mer än på många andra håll.
|
Citat:
EDIT: Naturligtvis baserat på saker jag läst om Thailand. T ex: Citat:
|
Har 2 bekanta som var i thailand 6 månader förra året...
De bodde på en ö (minns inte vad den heter men kan kolla upp vid önskemål) som låg en bra bit utanför kusten. Där såg de DAGLIGEN diverse bleka "farbröder" från väst som spatsera HAND I HAND på stränderna med thailändska flickor som knappt var äldre än 10-12 Årsåldern. De brukade gå till en viss del av skogen som fanns där på ön. Det var knappast någon nyhet för varken invånarna eller besökande på den ön vad det brukade hända i buskarna.. ingen verkade bry sig heller. |
Vad jag snabbt kunnat läsa mig till är Thailand numera snarare känt för att straffa pedofiler riktigt hårt...
Men jag har som sagt inget annat att gå på än vad man kan läsa sig till och vad mina bekanta sagt... |
koala,
Om det var en personligt riktad antydan av något otrevligt slag så är det riktigt lågt! Om inte, så här är min åsikt, eftersom du undrar: Det är väl så att de flesta fattiga länder har problem med skrupelfria vuxna som profiterar på barn. Inte minst i Baltikum, Sydamerika, Afrika och Sydostasien, däribland Thailand. Numer är det istället ännu fattigare grannländer som Kambodja, Laos och Vietnam som har de värsta problemen med just barnprostitution. Prostitution i sig är olaglig i Thailand, men alla som varit här vet att det är en lag som inte efterföljs. Istället är prostutionen (vuxna emellan) vanligtvis mer eller mindre accepterad bland ortsbefolkningen. Dock inträffar det relativt frekvent att folk (både thai och faranger*) hamnar i finkan om de har sex med tjejer som är under 18 år. *) Farang = vithyad turist. Clonix, Det du skriver tror jag mer eller mindre är struntprat. Går en "blek farbror" omkring med en tioåring i handen och gör något sexuellt med denne kan har räkna med att bli mer eller mindre lynchad i Thailand. Thailändska kvinnor är sällan mer än 160 cm och kan se betydligt yngre ut än de är. Jag känner en 27 årig kvinna som många turister tar för 15-16. Tro mig, jag har tillbringat fem år sammanlagt i Thailand och har bara två gånger stött på någon som jag/vi starkt kunde misstänka hade en läggning som inte "passar sig". Båda gångerna "påtalade" vi detta för vederbörande. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:03. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson