WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Double-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15536)

Lison 2008-09-09 02:09

Double: Vet ni om Unibet snart kommer att släppa några banners med reklam om kommande nätpoker-sm?

double 2008-09-11 11:46

Inget jag känner till men jag ska höra mig för.

Tänk på att ni alltid kan skicka mail till annonsörer och tipsa dem att ni vill ha en viss typ av banners. Vi hjälper gärna till.

trådlöst 2008-09-11 12:47

Double, snälla, be era annonsörer skicka pengarna till er, jag har väntat på mina 400 kr hur länge som helst nu, inget stort men jag har inte tid o vänta mera...

double 2008-09-11 13:25

Citat:

Originally posted by trådlöst@Sep 11 2008, 12:47
Double, snälla, be era annonsörer skicka pengarna till er, jag har väntat på mina 400 kr hur länge som helst nu, inget stort men jag har inte tid o vänta mera...
När jag gör en sökning på din angivna hemsida här på WN så är det ett annat saldo jag får upp och detta ligger under tillgängligt? Skicka ett mail till mig så löser vi det den vägen dejan (a@ t) double. net

Mvh Dejan

Davve 2008-09-11 13:28

Tycker även jag att man får vänta rätt länge på att få utbetalt det som ligger under godkänt. Borde gå att påskynda detta genom att låta annonsören betala i förskott.

double 2008-09-11 14:24

Vi ser över möjligheterna med förskottsbetalning och kommer att implementera en sådan lösning framöver.

double 2008-09-11 15:50

Citat:

Originally posted by Lison@Sep 9 2008, 02:09
Double: Vet ni om Unibet snart kommer att släppa några banners med reklam om kommande nätpoker-sm?
Hej igen,

Fick precis ett svar att de troligtvis kommer inom 10 dagar.

Mvh Dejan

trådlöst 2008-09-11 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av double
Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst

När jag gör en sökning på din angivna hemsida här på WN så är det ett annat saldo jag får upp och detta ligger under tillgängligt? Skicka ett mail till mig så löser vi det den vägen dejan (a@ t) double. net

Mvh Dejan

Äh..fel av mig, man e trött om man vaknar 05:00 på morgonen och ska vara uppe till 05:00 (>24) H....

oloflolof 2008-09-14 21:59

Citat:

Originally posted by double@Jun 30 2008, 14:17

Citat:

Asså jag tycker ni borde ta in flera program, som ger minst 2 kr klick eller ngt, 25 öre är ingeting..
Vi har en plan för det och hoppas att vi kan implementera den nu i slutet på sommaren.

Börjar bli höst nu och jag undrar hur det går med "planen".

MVH Olof

trådlöst 2008-09-17 17:20

Håller med, hur går det med "Planen".

double 2008-09-18 13:33

Det är på gång, vi gör hela tiden små förbättringar som inte alltid syns helt uppenbart men de hjälper våra affiliates att tjäna mer pengar och våra annonsörer att sälja bättre. Just nu arbetar vi med våra Pooler, för att förbättra och göra dem mer tillgängliga för er samt optimera användningen av dem så att ni kan tjäna mer på att använda rätt annonser.

Har ni spontana kommentarer på hur ni tycker de kan förbättras så passa på och säg det nu, maila mig på dejan (a/t) double. net så fort som möjligt.

Kommer dessutom mycket mer än bara förbättringar av pooler etc inom kort!

Mvh Dejan

kw_wasabi 2008-09-24 00:11

Jag håller med tidigare personer som skriver om lång väntan på att godkänd provision ska bli tillgänglig. Jag har väntat sedan maj på att pengar ska bli tillgängliga.

Nä, det blir nog att lägga ner Double och inrikta sig på Adsense. Man ska ju också komma ihåg att nästan hälften av det tillgängliga beloppet som utbetalas av Double försvinner på skatt och arbetsgivaravgift.

Jag har redan plockat ner alla Double-annonser från mina webbplatser och väntar bara på att tömma kontot. Om de nu någonsin gör mina pengar tillgängliga.

Jimpsson 2008-09-24 00:21

Citat:

Originally posted by kw_wasabi@Sep 24 2008, 00:11
Jag håller med tidigare personer som skriver om lång väntan på att godkänd provision ska bli tillgänglig. Jag har väntat sedan maj på att pengar ska bli tillgängliga.
Sedan Maj, de låter underligt. Har du fyllt i ditt bankkonto? Det hade inte jag gjort en gång och pengarna började inte "godkännas" förens jag fyllt i det.

Davve 2008-09-24 13:42

Ja, alla vill ju få betalt så fort som möjligt, ingen vfinner på att vänta på sina pengar. Jag har märkt många ggr att bara en dag efter utbetalning eller samma dag t.o.m så flyttas en summa ner till tillgängligt, varför inte göra det i samma veva och skicka ut mer pengar till oss?

kw_wasabi 2008-09-25 05:59

Citat:

Originally posted by Rokkan1@Sep 24 2008, 00:21
Sedan Maj, de låter underligt. Har du fyllt i ditt bankkonto? Det hade inte jag gjort en gång och pengarna började inte "godkännas" förens jag fyllt i det.
Jag har inte alternativet "Utför utbetalningar" ikryssat eftersom jag vill få allt tillgängligt och tömma kontot, hela beloppet på samma gång. Är det omöjligt för Double att göra pengarna tillgängliga bara för att man inte kryssat i det alternativet?

Alla kontouppgifter stämmer, har fått utbetalningar tidigare och inget är ändrat sen jag reggade mig första gången.

kw_wasabi 2008-09-25 06:01

Citat:

Originally posted by Davve@Sep 24 2008, 13:42
Ja, alla vill ju få betalt så fort som möjligt, ingen vfinner på att vänta på sina pengar. Jag har märkt många ggr att bara en dag efter utbetalning eller samma dag t.o.m så flyttas en summa ner till tillgängligt, varför inte göra det i samma veva och skicka ut mer pengar till oss?
För att Double väntar på att annonsörerna ska betala fakturan. De vill undvika att bli blåsta vid ev. konkurs eller obetald faktura. På så sätt låter de affiliatsen bli blåsta på pengar istället.

elitasson 2008-09-29 11:06

Hejsan

Jag undrar hur långt tid det tar mellan att samma person kan klicka på samma länk, för att jag ska få pengar för klicket.

Dvs. om Person 1 klickar på Textlänk 1 Måndag 09:00, när kan Person 1 sen klickar på Textlänk 1 igen, för att jag ska få pengar av det.

Någon som vet? :)

trådlöst 2008-09-29 16:00

Tisdag 09:00...så tror jag det fungerar.

elitasson 2008-09-29 16:39

Skulle någon kunna bekräfta detta? Vill gärna ha det svart på vitt.

elitasson 2008-09-30 13:51

Fick nu svar via Mail. Det är 14 dagar som gäller.

elitasson 2008-10-07 15:55

Citat:

Originally posted by double@Sep 11 2008, 14:24
Vi ser över möjligheterna med förskottsbetalning och kommer att implementera en sådan lösning framöver.

Hur går det med just denna lösningen? Skulle göra otroligt mycket för oss annonsörer!

Annars är jag nöjd med Double, bra jobbat!

Birdflyer 2008-10-15 11:39

Hejsan!
Försökte fråga double via supportemail om och hur man kunde få ut information från klick med användarID i deras data-feed och på så vis använda det till poängsamlartjänster.
Deras data-feed verkar bara kunna leverera statistik över leads och sales, så slängde iväg ett mail.

Nu fick jag tyvärr bara svar att folk lyckas med detta, men fick ingen information om hur, eller om det fanns någon data-feed för att få ut den informationen, så tänkte höra efter här, om någon klok person har något tips.
Tack för er tid!

trådlöst 2008-10-23 14:22

Kommigen, har 5-6 tusen på mitt td konto, 6 tusen e godkänt, men bara 930 kr är priliminärt...när Gör ni mera cash priliminära?

Oskar G 2008-10-24 10:18

Citat:

Originally posted by trådlöst@Oct 23 2008, 14:22
Kommigen, har 5-6 tusen på mitt td konto, 6 tusen e godkänt, men bara 930 kr är priliminärt...när Gör ni mera cash priliminära?
td=Tradedoubler?

I så fall borde du ställa frågan här: http://www.webmasternetwork.se/f9t24070st180_hl.html , det här är Double tråden ;)

trådlöst 2008-10-28 22:20

jag vet, jag skrev fel, menade Double kontot och inte td kontot :D

kw_wasabi 2008-10-29 01:20

Är det bara jag som väldigt ofta har svårt att komma in på Doubles hemsida? Det händer ganska ofta att det inte kommer fram ett dugg..... som nu t.ex

Avamia 2008-10-29 01:23

Citat:

Originally posted by kw_wasabi@Oct 29 2008, 02:20
Är det bara jag som väldigt ofta har svårt att komma in på Doubles hemsida? Det händer ganska ofta att det inte kommer fram ett dugg..... som nu t.ex

Jag upplever samma problem. Störande.

hnn 2008-10-29 08:12

Stäng av adblock när ni går till double. Eller lägg till double på undantag

kw_wasabi 2008-10-29 15:00

Citat:

Originally posted by hnn@Oct 29 2008, 09:12
Stäng av adblock när ni går till double. Eller lägg till double på undantag
Har inte adblock, det är servern som inte kan nås.

elitasson 2008-11-07 14:08

Skulle svara på ett av deras mail, fick följande meddelande tillbaks:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

[email protected]

---

Har ni "stängt av" er info-adress?

double 2008-11-13 09:30

Citat:

Kontakta oss direkt så kan vi titta närmare på detta. Du hittar ofta själv mer information i din kontrollpanel under Kontobalans.

Citat:

Är det fortfarande så?

Citat:

Skulle svara på ett av deras mail, fick följande meddelande tillbaks:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

[email protected]

Jag tror att detta kan bero på en serverflytt vi hade rätt nyligen, servern var nere ca 20-30 min. Bör fungera utan problem nu.

Mvh Dejan

kw_wasabi 2008-11-14 15:26

Citat:

Originally posted by double@Nov 13 2008, 10:30
Är det fortfarande så?
Så har det varit till och från det senaste halvåret.

AndreasBylund 2008-11-14 15:55

Har aldrig haft problem med att komma in på Doubles hemsida.

Silvergear 2009-01-24 11:21

Nån annan som använder Meddelandelån hos Double ? Mitt saldo för tillgängligt har inte växt en enda krona dom senaste månaderna trots många godkända lead till dem. Borde inte Double ta i med hårdhandskarna och driva in pengarna eller kasta ut dem ?

Viktor_double 2009-01-27 15:35

Citat:

Originally posted by Silvergear@Jan 24 2009, 12:21
Nån annan som använder Meddelandelån hos Double ? Mitt saldo för tillgängligt har inte växt en enda krona dom senaste månaderna trots många godkända lead till dem. Borde inte Double ta i med hårdhandskarna och driva in pengarna eller kasta ut dem ?

Vi ser inga problem med kontot. Kontakt oss direkt med mer info.

thrandor 2009-02-01 00:51

Har på senare tid upplevt att en del kryssrutor i mina pooler på Double avbockas av sig självt. Det är bara rutor i kategorin Affärer och ekonomi som avbockas. Konsekvensen är att annonserna i dessa kategorier inte visas :-(

Har kontaktat D för tio dagar sedan men inget hört. Idag upptäckte jag de avbockade rutorna igen och har mailat skärmdumper till D.

Någon annan som upplevt detta?

/Fredrik

Viktor_double 2009-02-03 11:24

Fredrik, jag har mailat två svar till dig.
Ring om du inte fått dem.

jstenbeck 2009-02-07 11:25

Fler som har problem med trackingen på Double, den trackar långt ifrån allt... T.ex. har man 20 leads (med EPI/subID) så visas typ endast 5-6 leads under tracking...???

crisscross 2009-02-10 21:33

Er annonsör www.nerivikt.com blockas av google chrome (vilket resulterar i "block" på alla sajter med annonsen):
http://safebrowsing.clients.google.c...lechrome&hl=sv

Linuus 2009-03-01 10:10

Doubles annonser laddas långsamt?

Vissa annonser från Double laddas otroligt långsamt på min site. Verkar dock inte vara så i alla system, då det funkar OK när jag kör med min macbook?! Kör Firefox i båda systemen.

Får ibland för mig att det är google-analytics fel, men det kan det väl inte vara?

Det kan dock inte fortsätta vara såhär, då hinner ju alla klicka bort sig innan de ens ser annonserna!

Kan någon vänlig själ testa om ni får upp annonserna direkt och kanske har tips på vad som kan vara tokigt?

http://www.svenskatabbar.com/

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson