![]() |
Citat:
|
Jag talade lite snabbt med Crystone supporten och vi kunde inte hitta ärendet tyvärr av någon anledning. Men hur som helst så ville jag få en snabb lösning och eftersom man spanar in WN med jämna mellanrum såg jag en chans att hjälpa till, no more no less.
Hoppas allt löste sig nu Kimppa. |
Citat:
förfrågan kommit fram till supporten. Texten jag skrev in i formuläret finns sparat (Windows autosuggest) men kan ju ha missat klicka på Skicka-knappen. Tack Kjette! Uppskattar att du tog dig tid! |
Kommer ej fram till supporten. Efter några minuter så stängs det av innan man har kommit fram...
|
Nu när Affiliator är nedlagt; kommer Crystone komma upp på något annat affiliatenätverk snart?
|
@Jesper: Vi ber om ursäkt, vår växel har krånglat en del. Vi jobbar på att få leverantören att leverera fullt ut.
@btng: vi ska redan finnas på cj.com (Conversant heter de visst nu för tiden). MVH Crystone marknad |
Citat:
|
Citat:
MVH Crystone marknad |
Citat:
|
Citat:
Det var som du trodde, cj-programmet är för den amerikanska verksamheten. Vi kommer, i en nära framtid, att skapa ett nytt affiliateprogram för crystone.se. Vi har inte helt bestämt var ännu, därför kan jag tyvärr inte säga det än. MVH Crystone marknad |
Suck då är crystone nere igen..
|
Citat:
|
ddos återigen. Mycket strul med crystone..
|
Äckligt jävla bolag, går inte ens att ringa dem.
Intressant när min kollega får tag på dem och de säger att vi är den första som felanmäler, haha! |
Har några sidor som legat nere i 1,5 timme nu....
Edit: Såg att dom även legat nere i 4,5 timme från 00:26:05... Går ej att ringa, går ej att logga in på kontrollpanelen. Har dom gått i konkurs nu eller? |
Citat:
Tur att man bara har ett par skräpsajter kvar hos dem, och att även VPS:en (som ständigt strulade sista tiden hos dem) är avslutad... |
Hej,
Crystones agerande när det gäller överåtelse av domäner är inkompetent. Ja, jag skräder inte orden, men börjar faktiskt tröttna. Först bara: Jag har överfört över femtio domäner det senaste året från olika registrars till andra (oftast amerikanska) så visst vet jag hur detta fungerar och jag har i princip aldrig några problem på andra håll. 1. Fast man inkommer med korrekt ifyllda blanketter vill inte Crystone överföra domäner till konkurrenten Loopia. Anledningen är av "goddag yxskaft"-typ. 2. De föreslår istället en flytt till dotterbolaget Binero (!). De flyttar efter ett 15-20-tal förvirrande mejlkonversationer domänen dit utan att samtidigt byta ägare (trots de inkomna överlåtelseblanketterna). Jag blir tillslut less och undrar vad de sysslar med och svaret är att jag får låta de nya mottagarna fylla i nya blanketter för att fixa detta. 3. När de säger att jag skall kontakta Bineros kundtjänst får jag svar av SAMMA person. Lite komiskt i sammanhanget. Skall man behöva ägna timmar (jodå) av sin tid och skriva tjugo mejl till en support för att flytta en eller två domän(er)? OBS! Jag vill absolut INTE lägga skulden på killen jag pratade med i kundtjänst. Jag vet förstås inte, men han verkade ha massor av ärenden på halsen (även hos Binero) och jag förstår i så fall fullt ut att han inte kunde agera optimalt. Det är Crystone som bolag som brister, eftersom personalbristen gentemot kundunderlaget verkar uppenbar. |
Jag har också haft det problem Captain! Jag hade en domän hos Google/GoDaddy, en .com som jag reggade via google butiken för att enkelt koppla till blogger.
Sålde i sin tur domänen till en köpare och det tog över 4 månader att få den överförd, tur att min köpare hade tålamod. Citat:
|
Är det någon som kommer in på gamla kontrollpanelen? Skicka gärna länk isf var jag loggar in. Kommer ej in genom vanliga...
|
Citat:
|
Nu hänvisar dom automatiskt till http://www.whatsupcrystone.com/ när man ringer in.
|
Citat:
|
Nertid på totalt 352 min idag..måste vara en jobbig attack..
|
Citat:
|
Sorry, men detta börjar likna webbhotellens motsvarighet till Fawlty Towers.
https://www.youtube.com/watch?v=jcEws7il4EY Detta var definitivt spiken i kistan för mig. Undrar bara om man kan flytta sina domäner därifrån UTAN att behöva ta en månad ledig från jobbet?! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men man lär sig av mina misstag, nu har jag inga viktiga sajter på webbhotell längre. |
Citat:
Jag kan villigt erkänna att jag valde Crystone pga priserna. Jag har strålande erfarenhet av flera billiga amerikanska registrar och hostingfirmor. Nu har jag förhoppningsvis lärt mig ett och annat. Trist att många svenska aktörer blir SÄMRE med åren. Nästan lite skrämmande. |
Citat:
Crystone är Sveriges största skämt och det pinsamma var att jag rekommenderade dom tidigare. |
Citat:
Hela Oniva Online Group verkar vara ett stort skämt. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Nertiden detta dygn lite drygt 10 h nu...kan inte minnas något så långt driftstopp, och då har jag varit kund hos samtliga större svenska webbhotell i 5-6 år...
|
Citat:
Läste lite i deras villkor: 12.1 Vid omfattande driftstörningar kan Kund rätt att begära kompensation inom ramen för vad Kund betalar. Kompensation utgår i första hand genom gratis förlängning av Tjänsten. Som omfattande driftstörningar räknas ihållande eller omfattande avbrott under tolv (12) timmar kontorstid (helgfri måndag – fredag, kl 08.00 – 17.00) under en period om trettio (30 dagar). Begäran om kompensation skall inkomma högst sju (7) dagar efter perioden om trettio (30 dagar). Planerade avbrott räknas inte som driftstörning. Alla bör ju säga upp sig hos dom och även kräva kompensation för det hela. Sen om vi får 500 spänn skiter jag i. |
Bedrövligt, ingen kommunikation vad som pågår heller. Skulle ha flyttat därifrån för länge sedan med alla mindre viktiga sidor som ligger där idag men efter detta blir det fart med flytt kan jag lova. Som tur är ligger allt affärskritiskt på servrar som proffs hanterar och sköter... Det kan man inte säga om chrystone. Maken till problem host numera.
|
Citat:
Hela arbetsdagen har gått och man har inte kunnat "jobba".. Trevligt, får kanske svänga förbi deras kontor och se vad fan de håller på med. |
Citat:
Måste vara något väldigt allvarligt, och fortfarande inga uppdateringar alls om läget...vill de inte behålla en enda kund? |
Dagens driftstörning beror på en router som inte fungerar som den ska. Vår PEM-miljö är påverkad, övriga miljöer är så vitt vi vet inte berörda.
Våra tekniker har informerat på vår driftblogg: whatsupcrystone.com och vi på marknadsavdelningen har besvarat frågor på facebook och support har pratat med kunder som drabbats hela dagen. Våra tekniker arbetar tillsammans med vår leverantör för att lösa problemet så fort de kan. MVH Crystone marknad |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:36. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson