![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Fast, vad annat ska man göra? sitta här och gnälla i en 17-sidor lång tråd med rent gnäll, som Binero antagligen slutat titta i?
Visst, Binero har problem, och de har händerna fulla med tickets om sina problem eller dylikt. Ok. skit i att byta webbhotell. vad jag försökte få sagt oavsett, är att den här tråden börjar bli 95%upprepat gnäll från alla parter. |
Man kan se dessa svaren med två ögon..
Egensajt.se som vill "ta" kunder från Binero på ett snyggt sätt samtidigt som de sitter och säger att folk som klagar öppet är nga riktiga gnällspikar.. Man kan oxå se det som en hjälp till Binero. Dock förstår jag inte hur ni hjälper Binero med att säga så? Att gå ut och kalla folk som klagar för gnällspikar visar ju vilken support ni kör med och tycker om era kunder ;) Jag brukar inte vara en människa som vill andra illa, men ibland hoppas jag verkligen att egensajt går ner så det sprakar om det enbart för att ni ska komma ner lite på jorden med era lastbalanseringar hit och dit.. Låt Binero folket klaga öppet här, Kjelle o co kollar säkert, men om de tar åt sig är en annan sak. Ni andra folk från andra webbhotell, håll er väck härifrån, detta är Bineros tråd och inga andras ... Personligen kan jag hålla med om att i vissa fall känns det som folk reggar sig på Binero enbart för att få skriva hur dåliga de är.. |
Citat:
Nej nej du har fel :) Egensajt.se pratar bara om deras lastdelare så folk ska börja springa till dom ;) det är deras winning koncept! |
Citat:
|
ingen har iofs sagt något om gnällspikar.
har dock kallat majoriteten av denna tråden för gnäll, innehållet alltså. En liten förklaring gällandes gnäll, gnäll kallar jag sådant som upprepas 711ggr i samma tråd helt öppet. Stor skillnad på det och okunskap ;) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nej.. vi lägger ner det här nu.. kommer ingen vart alls med det här alls. |
Citat:
|
Tillbaka till saken i fråga, möjligt att Kjette tittar in här, men han har med största sannolikhet "fått upp ostkrokarna igen" ;)
|
18 sidor gnäll borde väl väga tungt hos Binero!?
Fattar absolut inte varför bara en ska få gnälla och resten ska sitta tysta och nicka medhållande utan att någon varken ser eller hör det? Alla som är missnöjda ska göra minst ett gnällinlägg, det är demokratiskt! :) |
Tar du bort alla inlägg skrivna av andra webbhotell i syfte att synas så blir det nog inte många sidor kvar ;)
|
Citat:
Men jag kan inte se att Gusti skulle ha nämnt vare sig memcache, lastbalansering i ett enda inlägg. Om du menar mig så är det bättre du citerar vad jag skrivit istället, eftersom jag aldrig nämnt ordet gnäll. |
Citat:
|
Citat:
Jag tycker då att det är mycket bättre att man antingen väljer att hoppas på Binero och stötta dom i detta ELLER så väljer man ett annat webbhotell helt enkelt. Om jag i första hand rekommenderar folk att stötta Binero och hålla ut, på vilket sätt skulle detta gynna oss själva? Att byta webbhotell betyder ju att ta vilket annat webbhotell som helst, ett hotell som man kan vara nöjd med, spelar väl ingen roll vilket eller att just jag sa det? |
Citat:
Skulle det vara teknik borde man nog gå i i detalj vilka config, uppstättning etc. |
Citat:
|
Citat:
Jag är en användare och du konkurrent. Och jo, jag är kund hos Binero, men bara med en reklamsida som inte stör mig så mycket om den går ner stup i kvarten.. |
Citat:
Men vilken fin vändning vi fick på tråden, nu klagar vi inte längre på Binero utan på någon annan istället :) |
Citat:
|
Citat:
|
Är det någon annan som upplever stora Sirap problem med nya BINERO 2.0 ?
segt som faan på våran webbsida i mellanåt kan de ta upp till 8 sek att komma vidare. på mailen får jag ofta Timeout, vilket jag aldrig sätt tidigare när man låg på Binero1.0 nån som kan rekommendera bättre webbhotell? |
Citat:
Jag har varit kund i omgångar hos Binero, Inte för att dem är dåliga eller att saker och ting inte fungerar utan mer för att jag inte haft behov att dem eller andra webbhotell. Jag tycker Binero 2.0 är hur bra som helst, Har upptäckt ett litet strul med uppladdningar via FTP som jag ännu inte haft tid att prata med Binero om men det är inte akut i dagsläget. Jag har inga problem alls med något av de saker du nämner i ditt inlägg inte har jag haft det i version 1.0 heller. Jag har dessutom alla mina domäner via Binero och all admin gällande dessa fungerar utmärkt med. Ibland undrar man om det är skit bakom ratten istället för skit från leverantören. Bara en tanke man får när man läser olika personers inlägg, Nu inte sagt att ditt inlägg är skit men jag hoppas du får lika bra flyt med Binero 2.0 som jag har om du väljer att stanna hos dem. |
Citat:
Vi hade problem som du beskriver direkt efter "uppgraderingen" till Binero 2.0. Bytte till Space2U och sedan dess har WP sajten fungerat felfritt. mvh Pål |
Rött på hela panelen idag, över en timma. Nä nu är det dags att flytta allt viktigt det här håller inte längre.
|
För en gångs skull är mitt också nere trots att det ligger på gamla binero. Väldigt väldigt rött idag, ja. Lyckligtvis inget viktigt för min del.
|
Ojojoj... nu verkar Bineros servrar ha dragit iväg på semester.
|
Eftersom supportformuläret inte funkar:
BINERO, vill ni vara snälla och rensa Cachen för MySQL servern Linweb44 Får följande fel: [Can't create/write to file '/tmp/#sql_4b7e_0.MYI' (Errcode: 17)] Tack! |
Eller så är det bara som vanligt, deras storage-lösningar krånglar.
|
Väldigt trist, jag har egentligen inte något negativt att säga om binero. Trevligt bemötande och det har funkat hyggligt stabilt under många år på 1.0, men denna incident plus en hel del oro ang. 2.0 gör att jag flyttar våra affärsdrivande projekt.
|
Yes nu är sidan uppe på binero 1 efter 2tim 19 min :(
Fått alla mjöliga felmedelanden på mailen, men detta sticker ut lite. mysql_connect() [<a href='function.mysql-connect'>function.mysql-connect</a>]: Too many connections Överbelastning eller? Får hoppas man någon gång blir flyttad till deras nya cp, och funkar inte den så blir det att byta till orderland eller space2u. |
Ingen som har haft problem idag? Jag har nämligen haft problem med att vissa av mina sidor laddat väldigt långsamt.
|
Citat:
Driftinfo säger ingenting, har skickat en ticket till supporten så jag får väl se vad dom säger. |
Citat:
Det löste sig, det va inget fel oss Binero. Det som hände va att någon eller flera andra belastade databasen för hårt, jag gick över 5 processer som är gränsen idag på binero 1. Skall undersöka vad dom gjorde för att försöka undvika att det blir så i framtiden igen. Borde inte Binero kunna skicka ut ett mail när man överskrider sina resurser? |
Någon mer som stött på problem med utgående mejl från Binero angående MTA reputation? Svar likt detta kommer från mottagaren "Your access to this mail system has been rejected due to the sending MTA's poor reputation".
|
Citat:
Kolla driftinfo så ser du detta. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson