![]() |
Citat:
Nä, faktum är att den länken till Dagens inlägg finns i huvudmenyn (men endast om man inte är inloggad, för då syns länken Nya inlägg istället). |
Citat:
|
Reagerade i morse på nya looken! Har ändrat i vårt forum ett par gånger och man blir slutkörd på småsaker som folk inte hittar direkt etc. Typ snabbsvar eller annat. Så jag tänker inte klaga :) Men spontant upplever jag att man tappade lite överblick som man hade tidigare. Centrerat eller inte är väl en baggis. Särskilt om man har lite internetvana vilket man kan hoppas att folk har här :)
*Översikten på startsidan med senaste inläggen är en väldigt bra funktion i forumet och är den som gör att man klickar inte lite överallt så hoppas ni kan återskapa något liknande. Forumindex borde vara i centrum och inte moderatorns utvalda. *Meddelandehanteringen känns lite rörig nu. Aviserat känns lite "strikt" översatt |
Finns det någon anledning till varför man inte får svara på en tråd i nyhetskategorin? Ok att man inte får posta nya trådar. Men ett svar kunde man väl få bjuda på?
|
Citat:
http://www.wn.se/t1037655-15-9.html |
Citat:
|
En iaktagelse.. För Ej inloggad/Gäst är tiden satt till GMT istället för GMT+2.
|
Citat:
|
Det är troligen ingen WN-bugg men det händer bara här.
Jag vill inte ladda ned "adcycle.cgi" från redirect.advertising.se, detta sker vid varje sidbyte. |
Citat:
|
Citat:
Men saken kvarstår att som Gäst, är forumet GMT (utan sommartid) vilket gör det två timmar långsamt. |
Omöjligt att posta med Firefox
Hej, sedan uppgraderingen är det svårt att utföra nån som helst POST med Firefox. Det kan vara sånt som att ändra sina inställningar, skriva ett inlägg, söka eller vad som helst som inbegriper att klicka på en knapp.
Jag har försökte med lite saker, som att inaktivera tillägg, ominstallera, uppgradera och skapa en ny profil. Utan att förbättra situationen. Logga in går av nån anledning, verkar som om problemet uppstår när man är inloggad. Läsa går bra, men att posta: Nej. Någon som har några tips. Har Linux som OS. Edit: Prövar med andra läsare och får liknande fel, och d et fungerar från annan dator. Nätverksproblem kanske istället för FF-problem |
Citat:
|
1. Jag gillar förändring, bra jobbat! Alla kommer vänja sig allt eftersom. Det var länge sedan jag hörde så mycket "det var bättre förr..."
2. Som annonsör skulle jag vara lite grinig över att annonserna hamnar utanför skärmen. 3. Varför kan jag inte gå till "sista olästa inlägg" elle rliknande på de utvalda trådarna på startsidan? Har jag missat något? |
Citat:
- Saknar enkelt sät att hoppa mellan forumen för att läsa eller posta inlägg. - Comboboxen uppe till höger där man enkelt kunde välja dagens inlägg, Mina senaste 10 inlägg, dagens skribenter samt mesta skribenterna totalt. - Derssutom försvann RSS-uppdateringen som gjorde att jag fick ett mail omedelbart ett nytt inlägg har skrivits oavsett vilket forum det skett i. Nu får jag inga mail alls. Detta trots att jag gått in och markerat ett antal forum som jag vill bevaka. Har inte hittat hur man ställer in nya RSS-feeds. - Allmänt "grötigare" användargränssnitt.... - Annonserna till höger lägger sig över menyerna i Z-ordningen.... - Typiskt införande där man "chockar" använarna med nya och oprövade funktioner, eller borttag av gamla beprövade dito. - Går inte att skicka PM till folk på WN längre.... - Typiskt att inte använda gamla systemets defaultvärden vid migreringen för att minimera strul vid uppgraderingen för användaren då menar jag. Jag hade vant mig vid gamla systemet och vill definitivt inte ha en försämring som denna. - Användargränssnitet är generellt sett "jobbigare" att hantera, har ingen testat detta innan införandet, typiskt grafiskt lull-lull som har 0 i användbarhet för muig som användare, har ENBART upplevt försämrad funktionalitet, hgar letat som febrilt efter en förbättring men inte hittat en enda ännu, kanske kommer jag hitta någon snart.... |
Citat:
Du kan klicka direkt på kategorin, till exempel "Marknadsföring och Kommers" och då se dom forum som ingår där på samma sätt som tidigare eller gå direkt in i ett forum. Under forumen finns en droplista som kallas forumhopp som kan ta dig vart som helst bland forumen oavsett vart du befinner dig. Citat:
Den har inte samma funktionalitet...än...Om vi frågar snällt kan det kanske läggas till igen om det finns intresse. Nya inlägg sen senast har flyttats lite utanför snabblänkar delen och jag håller med om att Mina senaste 10 inlägg skulle sitta fint att få tillbaka. Citat:
Prenumerera på forum ska också fungera, men glöm inte att välja om du vill ha mail och hur. Default är utan email vilket kanske inte är helt bra. Du kan också prenumerera automatiskt på alla ämnen där du postar genom att ändra standardalternativ för ämnesprenumeration i din kontrollpanel eller välja det manuellt i varja post du skriver. Citat:
Om jag inte har helt fel så ska VB också ha ett "light skin" för sökmotorerna som är mer eller mindre textbaserat...frågan är hur vi kommer åt det Citat:
Citat:
Att försöka undvika att introducera nya funktioner hade varit omöjligt med tanke på vilken skillnad det är mellan det gamla och det nya forumet. Att behålla dom gamla funktionerna har dom försökt så gott det har gått skulle jag tro, men en del funktioner finns nog inte i VB alls och då måste dom programmeras in via en modifikation, vilket tiden nog inte tillät innan. Citat:
Det kan även gå att ändra med en SQL query som ändrar alla medlemmars PM status till "ON" och sedan skicka ut ett meddelande om att dom som inte vill ha PM systemet på kan stänga av det igen. Citat:
Ett brev och/eller en informationssida om vilka ändringar som man behöver göras hade minskat förvirringen och gjort övergången smidigare, för det är en ganska enkelt procedur att ställa in sin profil igen trots allt även om det blev lite frustrerande utan information Citat:
Antalet förbättringar är nog betydligt fler än du kan ana, även om man bortser från den administrativa explosionen som ligger utanför vår insyn eller den säkerhetsuppdatering som det betyder att gå från en gammal opatchad variant till en ny och (förhoppningsvis) säkrare produkt. Det är en del funktioner som inte ännu är aktiverade, som rykte och det finns tusentals funktioner om bara väntar på att bli instoppade och använda, men för att inkörsporten inte ska bli alltför stor så tror jag att Thomas och resten av gänget valt att försöka hålla allt så likt det gamla som det går....på gott och ont. Nyheter som grupper och gallerier skulla jag misstänka försvinner snart om dom inte utnyttjas på ett bra sätt... |
Citat:
|
Mortekai: Nu förstår jag inte riktigt om du försöker försvara designbytet eller inte, men i alla fall.
"Jag gissar att du syftar på översikten som var i centrum tidigare och idag fått en lite undanskymd tillvaro? Högerkolumnen på förstasidan är faktiskt samma som tidigare, fast utan information om vilken tråd som var den senaste, vem som skrev osv. Istället visas det med en ikon att nytt har postats där." Är det inte just det som har gjort att det blivit sämre? |
Instämmer helt och hållet med Conny, rörigt är det rätta ordet. Förstår mycket väl vad du försöker säga, Mortekai, och till viss del håller jag med dig också men det enda jag, och tydligen många andra, velat använda WN till är ett snabbt och smidigt forum och det är borta nu. De nya funktionerna struntar jag faktiskt blankt i, har aldrig saknat detta.
Jag vill framför allt spara tid när jag använder internet och det gör jag inte nu. |
Blir det någon ändring eller ska det vara såhär? Syftar främst på startsidan..
|
Citat:
Citat:
Utan att försöka försvara den knepiga index sektionen så är det så att även tidigare såg man bara vad som uppdaterats senast och inte allt som uppdaterats i forumet, så jag gissar att flera med mig iallafall kikade in för att se vad mer som hänt förutom just senaste posten som uppdaterats...men visst känns det lite som man klickar lite i blindo fortfarande... Citat:
En uppdatering till nya IPB hade kanske varit ett bättre val eller om man skapar ett nytt tema som inte plottrar ner och förvirrar så kanske det kan hjälpa till i övergången. |
Varför kan jag inte se de pm jag har skickat? De finns helt enkelt inte?
|
Citat:
|
Citat:
Om du menar nya PM du skickar: Kontrollpanel -> Redigera alternativ -> Privata meddelanden -> Save a copy of sent messages in my Sent Items folder by default |
Man blir "utloggad" för snabbt. Om man lägger lite tid på att svara på en tråd så glömmer forumet vilka inlägg som är olästa.
|
Känns som dödsstöten för WN om ni tänker lämna det såhär. Dags att se sig om efter alternativ känns det som
|
Jag stör mig även på att när man går in på "Nya inlägg" eller "Dagens inlägg" så får man upp en cachad sökning. Hur ska man veta om det har skrivits något nytt om man får upp en cache som kanske är 10 minuter gammal?
Det kan ha skrivits något nytt, men man ser det inte. När man sedan kommer tillbaka några timmar senare kanske man missar det nya eftersom det skrevs efter att man senast var aktiv och därför tror systemet att det inte är nytt. Det optimala skulle vara om systemet kommer ihåg det senaste lästa inlägget i varje tråd för varje användare. Då kan man läsa några av de inlägg som är olästa (men man är inte tvungen att läsa alla nya), och när man kommer tillbaka senare så är de olästa fortfarande markerade som olästa. |
Citat:
|
Fast problemet är ju att http://www.wn.se/search.php?do=getnew redirectar till nån annan sida så att man inte kan använda F5, utan återigen måste leta upp den där länken längst upp...
|
Vore trevligt om ni kunde få WN att fungera som gamla sajten gjorde.. Inte avviker för mycket..
|
Har gett det ett tag for att smalta intrycken men tycker detta ar en ordentlig forsamring. Lagg tillbaka forsta sidan som den var sa blir det ju i alla fall lite battre.
|
Citat:
Citat:
När det gäller att komma ihåg vilka inlägg som är lästa så är det helt kass som det är nu. Är det så att vbulletin har bättre stöd för det, men att WN inte använder sig av det? Eller måste man som användare aktivera det någonstans? Det hände nyss igen att efter att jag tagit mig lite tid (kanske 20 minuter) att skriva ett inlägg så var allt markerat som läst, trots att jag egentligen hade flera olästa trådar kvar. Motsatsen händer också; jag har läst allt, stänger webbläsaren, och sedan går in på WN igen efter en liten stund. Då är allt jag nyss läst markerat som oläst igen. |
Är det ingen som ens försöker fixa buggar i nya WN?
Rullgardinsmenyerna hamnar fortfarande bakom annonserna vilket omöjliggör att se vad som står i menyalternativen. Jag vill även se mina egna inlägg samlat i en lista, precis som i gamla systemet. Jag har hittat en förbättring verkar det som och det är att nu kan man redigera egna inlägg under längre tid, än i gamla systemet, kunde gå in och redigera stavfel och lägga till ett stycke i ett inlägg jag skrev i går... Men det var ont om förbättringar må jag säga, detta var den första jag hittat.... |
Att posta nya inlägg går jävligt segt åt mig, eller är det bara jag?
Sen vill jag önska att ni återgår till vBulletins standard startsida, man får bättre överblick då. |
Citat:
Tidigare gick jag in hela dagarna, nu går jag in som bäst en gång om dagen. Jag kan leva med det mesta, förutom att visa avatarer är gigantiska + som dom flesta andra, startsidan! Den jag tyckte om mest. Ha de. |
Jag är bara positiv.
Jag besöker bara http://www.wn.se/search.php?do=getnew och den funktionen fanns ju inte förut, vilket gjorde att jag besökte sidan mer sällan. |
Tog ett par dagar att vänja sig, men nu ser det bra ut. Det som fortfarande är störande är de jättestora avatarerna som vissa medlemmar har, typ 300 pixlar i bredd, samt att meddelanden i den privata inkorgen som tidigare varit lästa har markerats som olästa.
|
Som Timofey säger, tog ett tag att vänja sig men nu tycker jag sidan är mycket bättre.
|
Citat:
(detta skrivs från en annan dator än min vanliga) Det här leder till att jag i princip slutat skriva inlägg här. Om det i sig leder till ett bättre forum får andra bedöma. Annars tycker jag de stora avatarerna ser för djävliga ut. Passar på ett forum för 12-åringar kanske. Men vi får väl vänta 5 år på nästa uppgradering. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson