WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Rekord i Off Topic? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7917)

Thomas 2005-05-14 09:27

2 bifogad(e) fil(er)
Efter en god natts sömn beslutade vi oss att gå ut från våra resp boende och passa på att sola lite när vädret tillåter.

Micke04 2005-05-14 11:13

Fina bilder thomas, kul att få följa din duva-dokumentär :)

crona 2005-05-14 12:14

Blir en fin blogg av Thomas det här :)

Eazt 2005-05-14 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Micke04
Fina bilder thomas, kul att få följa din duva-dokumentär :)

Citat:

Ursprungligen postat av crona
Blir en fin blogg av Thomas det här

Japp, verkligen!

Tittar in här titt som tätt och kollar hur det går, hehe...

Thomas 2005-05-14 13:01

2 bifogad(e) fil(er)
Det är väldigt lite aktiviteter just nu, utöver spontana promenader runt på balkongen händer det inte mycket. För att skapa sysselsättning fick nu duvan sin mat hel och inte som förut uppdelad. Det borde hålla henne aktiverad en stund med lite roligt pyssel.

Thomas

Thomas 2005-05-14 13:15

2 bifogad(e) fil(er)
Det blev succé direkt! Här kommer ett smygfoto när hon äter, det som inte framgår på bilden är att hon är inte alls den passiva lilla duvan längre när det väl är dax för mat.

Mattias 2005-05-14 13:27

hehe, grattis Thomas :) Djurskötar diplom skall du ha

koala 2005-05-14 15:02

Märklig duva det där... men hon har ju lyckats iaf. Jag såg på discovery om några björnar som spenderade all sin tid på en soptipp. Varför springa runt i skogen när allt man behöver kan tillhandahållas av människor? Sen var det några andra björnar som hade blivit nattdjur eftersom de blev bortjagade från laxodlingen på dagen. Men på natten fick de sitta där i fred och äta lax.

Björn 2005-05-14 17:00

lite om din gäst...

Det är en så kallad tamduva (Columbia livia domestic).. de är ättlingar
till den vilda klippduvan (Columbia livia).

Thomas 2005-05-14 22:54

Citat:

Originally posted by koala@May 14 2005, 15:02
Märklig duva det där...
Minst sagt, det är egendomligt hur den från början tog sig in i lägenheteten i fredags om den var skadad. Jag börjar mer och mer tro att den utnyttjar mej, iom att jag från början inte schasade i väg den. Det sägs även att jag väntade för kort tid innan jag matade den, men hur skulle jag veta det hur länge en duva klara sig utan mat :/ den är ju så söt.

Citat:

Det är en så kallad tamduva (Columbia livia domestic).. de är ättlingar
till den vilda klippduvan (Columbia livia).

Humn, okey tamduva det låter oroväckande. I princip har den suttit i sitt hus hela dagen, jag har bara matat den en gång iom att jag nu vet att den klarar sig länge bara på vatten. Den gör i princip ingenting på en dag. Bara sitter och väntar att jag skall smälta och mata den.

Imorgon skall jag tänka ut en metod att se om den kan flyga, utan att den skadar sig om den inte förmår det. Någon som har några tips?

Thomas

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson