WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Parkering av domäner (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4650)

pokerstjärna 2008-01-22 19:10

Citat:

Originally posted by Sedo@Jan 22 2008, 19:00
Tja, alla parkeringsföretag har områden/domäner där de betalar bättre än andra. Mitt förslag är att prova runt och utvärdera alternativen och sedan ta ett beslut. Jag besvarar gärna frågor om oss.

Mvh
Jonas

kan man se någon statistik på hur många domäner som säljs varje dag?
Vore rätt kul att se sådan statistik :huh:

Sedo 2008-01-24 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:

Ursprungligen postat av Sedo
Tja, alla parkeringsföretag har områden/domäner där de betalar bättre än andra. Mitt förslag är att prova runt och utvärdera alternativen och sedan ta ett beslut. Jag besvarar gärna frågor om oss.
Mvh
Jonas

kan man se någon statistik på hur många domäner som säljs varje dag?
Vore rätt kul att se sådan statistik

Inte i nuläget, vi har en "recent sales"- sektion på vår förstasida och DNjournal.com publicerar listor om större försäljningar varje vecka.

Det kan kanske vara en idé att skapa en RSS- feed eller liknande, vi får överväga det.

Mvh
Jonas

Internet Sweden 2008-01-24 12:14

Citat:

Originally posted by Sedo@Jan 24 2008, 11:57
Det kan kanske vara en idé att skapa en RSS- feed eller liknande, vi får överväga det.
Det tror jag skulle uppskattas av många!

Dels en feed på genomförda försäljningar och även en feed på nyligen (gärna live) aktiverade auktioner.
Kanske även en feed på nyligen inlagda domäner till försäljning också..

Får för mig att ni med er marknadsdominans har en hel del budgivare att vinna på dessa feeds.

Sedo 2008-01-24 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:

Ursprungligen postat av Sedo

Det tror jag skulle uppskattas av många
Dels en feed på genomförda försäljningar och även en feed på nyligen (gärna live) aktiverade auktioner.
Kanske även en feed på nyligen inlagda domäner till försäljning också..
Får för mig att ni med er marknadsdominans har en hel del budgivare att vinna på dessa feeds.

Vi har några feeds redan, bland annat 6 stycken som täcker våra auktioner. Ni kan hitta dem här:

http://www.sedo.co.uk/rss/index.php?tracke...rid=&language=e

Vi får överväga de andra två, övriga förslag tar jag naturligtvis också tacksamt emot.

Mvh
Jonas

Reager 2008-01-24 22:44

Ang. parked så tar de ju inte in vad som helst :) Vet detta av egen erfarenhet då jag ansökte men mina domäner var tydligen inte tillräckligt bra för att få bli parkerade där.

Så sitter ni på lite halvdanna domäner så är det nog inte någon större ide att söka dit, eller så var mina bara totalt värdelösa.

matzii 2008-01-29 20:41

förstår jag det rätt att parked är bättre även när et gäller .se domäner?

Internet Sweden 2008-01-30 09:00

Citat:

Originally posted by matzii@Jan 29 2008, 21:41
förstår jag det rätt att parked är bättre även när et gäller .se domäner?
Det är min bestämda uppfattning, ja!

De 50 jag jämförde tidigare i tråden är mestadels .se (och ett par .nu)

MegaMatte 2008-01-30 12:51

En liten fråga...

Finns det nåt företag som är bättre lämpat när det gäller parkering av erotiska (eller porr) domän-namn. Eller är det vettigare att bygga egna sidor med annonser genon affiliates?

// Matte

wwww 2008-02-18 12:31

Vad är det parked tar in resp förkastar?

Går dom igenom domän för domän eller bedömer dom din portfölj som helhet?

Internet Sweden - du skrev att du flyttade över samtliga dina parkerade domäner. Innebar det att alla accepterades av parked eller var det endast vissa dom parkerade?

Internet Sweden 2008-02-18 12:39

Citat:

Originally posted by wwww@Feb 18 2008, 13:31
Vad är det parked tar in resp förkastar?

Går dom igenom domän för domän eller bedömer dom din portfölj som helhet?

Internet Sweden - du skrev att du flyttade över samtliga dina parkerade domäner. Innebar det att alla accepterades av parked eller var det endast vissa dom parkerade?

Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg exakt ifall jag behövde lista ett 20-tal som exempel eller alla som jag planerade lägga där då - tror att det var ett urval - för att bli godkänd - sedan har det tuffat på ganska bra med fler domäner än ni vill veta..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson