![]() |
Detta är svaret jag fick från IIS. Har nu skickat in ett inscannat brev med min signatur för att få ut mina domäner (under mitt org.nr.)
Citat:
Så när jag får den får man köra lite Excel-magic och få ut lite jämförelser med det man har i kontrollpanelen hos t.ex. Binero ... |
Färresten ... om en faktura skulle gå förlorad från ett ombud får man en påminnelse från IIS eller avregistreras domänen?
Om man inte får brev hem, som man fick innan, kan det också bli lättare att missa förnyelser om ombudet gör någon tabbe ... |
Du får säkert inte ut det pga avsaknad av stämpel ;)
Näe det här funkar ju inte alls. Mitt tips är att alla kör igång en övervakningstjänst med Domain Punch eller liknande program för sina domäner. Jag ska även koda en funktion för att jämföra mitt innehav med IIS bardate-lista. |
Om man missar att betala en faktura så är det "kört".
.SE Direkt har inget som helst ansvar där om domänen ligger hos någon annan registrar. Jag tror det här kommer fungera alldeles utmärkt om ett par månader. För vår del fungerar det klockrent. (Vi har iof bara 50-talet domäner hos oss, så det är inte mycket som kunnat gå fel) :) //Anders |
Citat:
Citat:
|
Snart finns det risk att några säger "Varför visas inte mina hemsidor"...
Fick email från utlandet att "Can't resolve ns1.xxxxx.se & ns2.xxxxx.se" från en kompis, började jag fundera vad som hänt. Det visar sig att GLUE och IP på namnservrarna inte är satta längre. Så jag försöker logga in på IIS, och får då att den domänen inte finns, utan är flyttad. Det kanske bara har hänt mig, men är ganska säker på att det är något med "flytten", då mina namnservrar som ligger på .COM inte påverkats alls (pekar till samma som .SE) Nu skall IP och GLUE vara satta, sedan får vi se hur snabbt det kommer tillbaka. -AU |
Citat:
Då ser du (längst ner) vilken registrar som domänen ligger hos (dvs meddelat till .SE att de har ett avtal för att sköta domänen åt dig och därför kunnat flytta ut domänen till sig). Om det inte stämmer att du har ett avtal med den registraren eller inte önskar ha dem som registrar, så tar du kontakt med dem och begär ut auktorisationenskoden för domänen, som du sedan ger till den registrar som du vill ligga hos och ber dem flytta domänen till dem. |
Citat:
Min registrator (IIS ÅF) har åtgärdat detta, men det tar ju sin lilla tid innan jag har "Resolve" igen. Trodde inte sådana saker skulle "nollställas", i samband med "flytten", men det är kanske bara är en enskild händelse. Att jag vet att de bara försvann är att min registrator kunde bekräfta att varken IP eller GLUE var satt, samt att de domäner som använder en .COM inte påverkats (de pekar mot samma DNS servrar) och har IP och GLUE. -AU |
Citat:
|
Hur tar man reda på vilket organisationsnummer man registrerat sin domän på nu då? :)
Jag har både reggningar på min gamla EF och mitt nya AB och nu ska jag överlåta och jag vet inte vad den är reggad på. Kan inte se det hos min registrar heller. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson