![]() |
Jo,
det verkar vara lite problem http://tillgänglighet.pricereload.net/inde...&company=FSData Strunta i mätningarna från IP-Only dom är helt felaktiga. |
Deras sida går via TDC nu, men ingen riktig redundans där.
Känns som dom har en extra lina där dom endast pekar om sin sida till :P Typisk fullösning från garderobsleverantörer. inetnum: 88.131.30.0 - 88.131.31.255 netname: FSDATA-NET route: 88.131.0.0/16 descr: TDC Song AB origin: AS3292 |
Citat:
~ studiox$ nslookup www.fsdata.se Server: xxx Address: xxx#53 Non-authoritative answer: Name: www.fsdata.se Address: 88.131.30.50 Name: www.fsdata.se Address: 195.35.82.50 |
Ringde och försökte få tag på dom och fråga vad dom tänkte sig för ersättning efter allt strul som pågått under dom senaste dagarna och så slänger den jävlen i kundtjänst på luren i örat på mig...
rätt ut sagt, ett jävla sätt att behandla kunder på. Blir att byta leverantör snart. Blir man behandlad så av kundtjänst så tycker jag inte att man ska ha några kunder och särskilt inte ett sånt arbete där man får ta hand om personer som ställer frågor. |
Citat:
Jag har väntat på en offert på Co-Location från FS-data nu i tre veckor, en affär värd runt 200.000 - Men ingen har hört av sig. |
Citat:
EDIT: Tror det är FSData som har problemet... Enligt Telenor så finns det inga problem... http://www.telenor.se/foretag/kundse...driftinfo.html |
Telenor visar aldrig någon driftinfo, det är endast för deras mobiltelefoni max.
|
"Vi har just nu problem med en av våra internet leverantörer, felet är i hela Helsingborgs området, felet beräknas vara klart vid 19.00"
Dom kan inte ordna så att kunderna som har co-location kan komma åt sina servrar? Och dom har lagt på i örat på mig 2 gånger nu... |
Citat:
Men bättre skaffa en riktig leverantör istället för sådan där garderobshosting och lekstuga. Räkna med att det inte är sista sådana här avbrott dom kommer ha. |
Enligt FS data finns redudant uppkoppling. Men ska det verkligen ta över 3 timmar att koppla om till den andra uppkoppling? och borde inte det ske automatiskt?
/Novis bland nätverk |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson