Citat:
Pitbull tycker inte att man ska betrakta dessa domäner som något annat än den ccTLD den är för knappt 2K invånare (jo förutom de han själv valt att "strategiskt registrera" med hänvisning till att han inte använder dem:
[bulldog.nu], [bulldogg.nu], [apbt.nu], [åke.nu] och [schäfer.nu]
I mina ögon så gillar han hundraser - registrerat en hudras med tillhörande typo, en förkortning på "American PitBullTerrier", en IDN-variant av ett personnamn och en hundras med IDN-tecken.
Det är enligt mig helt i sin ordning - Man att då i samma inlägg framföra en dumdryg attityd om att man strör pengar på "sluga affärsmän"som tjänar pengar och att man "bör" betrakta .nu-TLDn som den ccTLD för Niue den är...
Jag tycker att det bara är löjlig dubbelmoral!
|
De .nu-domäner som du räknade upp (5st.) var jag knappt medveten om att jag hade registrerat, men det mår jag inte dåligt av. Det är som sagt strategiska domänregistreringar (behöver jag förklara vad en strategisk domänregistrering är?) Det är ingen större hemlighet att jag pysslar en del med hundar och hundsidor på Internet.
Eftersom det verkar vara av riksintresse så kan jag dessutom meddela att Åke är namnet på en av mina hundar, så det är 100% hunddomäner.
Nej, bulldogg.nu är ingen typo, det är så rastypen bulldogg stavas på svenska. Bulldog.nu är den engelska stavningen.
Jag har aldrig skrivit något om att "man strör pengar på sluga affärsmän som tjänar pengar". Jag skrev:
Citat:
Slutligen kan man alltid fråga sig själv om man vill vara med och sponsra några smarta affärsmän som har förhandlat till sig rätten att representera och försälja .nu-adresser, men det är en helt annan diskussion...
|
Du verkar ha lite svårt för åsiktsskillnader Internet Sweden.
|