WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Min nya domän (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=34072)

pitbull 2008-12-22 08:17

Citat:

Pitbull tycker inte att man ska betrakta dessa domäner som något annat än den ccTLD den är för knappt 2K invånare (jo förutom de han själv valt att "strategiskt registrera" med hänvisning till att han inte använder dem:
[bulldog.nu], [bulldogg.nu], [apbt.nu], [åke.nu] och [schäfer.nu]
I mina ögon så gillar han hundraser - registrerat en hudras med tillhörande typo, en förkortning på "American PitBullTerrier", en IDN-variant av ett personnamn och en hundras med IDN-tecken.
Det är enligt mig helt i sin ordning - Man att då i samma inlägg framföra en dumdryg attityd om att man strör pengar på "sluga affärsmän"som tjänar pengar och att man "bör" betrakta .nu-TLDn som den ccTLD för Niue den är...

Jag tycker att det bara är löjlig dubbelmoral!

De .nu-domäner som du räknade upp (5st.) var jag knappt medveten om att jag hade registrerat, men det mår jag inte dåligt av. Det är som sagt strategiska domänregistreringar (behöver jag förklara vad en strategisk domänregistrering är?) Det är ingen större hemlighet att jag pysslar en del med hundar och hundsidor på Internet.

Eftersom det verkar vara av riksintresse så kan jag dessutom meddela att Åke är namnet på en av mina hundar, så det är 100% hunddomäner.

Nej, bulldogg.nu är ingen typo, det är så rastypen bulldogg stavas på svenska. Bulldog.nu är den engelska stavningen.

Jag har aldrig skrivit något om att "man strör pengar på sluga affärsmän som tjänar pengar". Jag skrev:
Citat:

Slutligen kan man alltid fråga sig själv om man vill vara med och sponsra några smarta affärsmän som har förhandlat till sig rätten att representera och försälja .nu-adresser, men det är en helt annan diskussion...
Du verkar ha lite svårt för åsiktsskillnader Internet Sweden.

Internet Sweden 2008-12-22 11:33

Citat:

Originally posted by pitbull@Dec 22 2008, 09:17
För min del får du ha vilken åsikt du vill, det jag reagerade på var att ditt inlägg var så motsägelsefullt.

pitbull 2008-12-22 11:51

Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:

Ursprungligen postat av pitbull

För min del får du ha vilken åsikt du vill, det jag reagerade på var att ditt inlägg var så motsägelsefullt.

Livet kan vara motsägelsefullt och ibland blir man "nödd och tvungen" till att spela spelets regler.

FYI: Jag har ett par .biz-domäner också trots att jag inte tror ett smack på .biz

God Jul förresten ;)

Internet Sweden 2008-12-22 12:21

Tillönskar dig (och alla andra på WN) naturligtvis detsamma!

AnOnYmUs 2008-12-22 13:42

Hm, en dum fråga. "En design" "Flera designs"?

tartareandesire 2008-12-22 13:50

Citat:

Citat:

Originally posted by -Internet Sweden@Dec 22 2008, 12:33
Citat:

Livet kan vara motsägelsefullt och ibland blir man nödd och tvungen till att spela spelets regler.
FYI: Jag har ett par .biz-domäner också trots att jag inte tror ett smack på .biz
God Jul förresten

Du kan vara lugn, det gör nog ingen annan heller =)

God Jul =)

tartareandesire 2008-12-22 13:51

Citat:

Originally posted by AnOnYmUs@Dec 22 2008, 14:42
Hm, en dum fråga. En design Flera designs?

Designer? Man bör väl inte använda engelska pluraländelser i svenskan.

AnOnYmUs 2008-12-22 15:22

Sant, tror jag sov för lite inatt. Reggade designs.nu

claes 2008-12-22 21:56

Citat:

Originally posted by Internet Sweden@Dec 21 2008, 14:21
(och snälla!! - låt oss slippa tjafset kring claesm´s [nu.nu] som Nunames inte lät honom förnya pga av reservering till registret - på samma sätt som IIS reserverat [se.se])
Jag hade inte tänkt lägga mig i denna diskussion, men eftersom du tar upp det, måste jag påpeka att din jämförelse med se.se inte är korrekt - det finns ingen som haft se.se registrerat i 10 år och om det skulle ha funnits är jag övertygad om att denne skulle fått behålla domänen även om .se ändrat sina regler. Vi är många som har domäner under .se som egentligen nuförtiden är reserverade som landskoder och inte får registreras, men jag är övertygad om att vi kommer få behålla dessa domäner, precis som vi med tvåbokstavs .se-domäner fick behålla dessa under den period som .se inte godkände kortare än tre tecken.

Min domän registrerades enligt reglerna, jag hade den i 10 år, förnyade den flera gånger på uppmaning av Nunames. Att ta tillbaka en sådan domän har inte skett någon annan stans så vitt jag vet och jag är övertygad om att .se inte skulle göra en sådan kupp mot några av sina domänkunder.

Internet Sweden 2008-12-22 22:34

Citat:

(och snälla!! - låt oss slippa tjafset kring claesm´s [nu.nu] som Nunames inte lät honom förnya pga av reservering till registret - på samma sätt som IIS reserverat [se.se])
Nu ska jag vara snäll när det nalkas Jul och inte antyda något om att "ta tillfället i akt" och bristande läsförståelse..

FAKTA:
IIS/.SE HAR reserverat [se.se]
Nunames HAR reserverat [nu.nu]

Citat:

Domännamn se.se
Innehavare (kontakt-ID) -
Administrativ kontakt (kontakt-ID) -
Teknisk kontakt (kontakt-ID) -
Avimottagare (kontakt-ID) -
Domänstatus system
Anledning till spärr SE Blocked, Country codes
Skapad 2003-01-22
Senast ändrad -
Förfallodatum 2004-01-15
Namnserver -
DNSSEC -

Citat:

.NU Domain Ltd Whois service
Domain Name (ASCII): nu.nu
Record last updated on 12-Dec-2008.
Record created on 25-Sep-1997.
Record status: Active-Reserved
Registrar of record: .NU Domain Ltd
Referral URL:http://www.nunames.nu

För att det inte ska bli alltför jobbigt för dig, får man väl hoppas då att din övertygelse inte blir grusad..
Personligen är jag dock kluven i frågan - jag missunnar ingen någon domän - samtidigt som jag förespråkar konsekvens och efterlevnad av användarvillkoren och lika regler för alla! (och är jag tvungen att välja går användarvillkoren tveklöst före..hur ond du än anser mig vara för det.) Och själv är jag inte alls lika övertygad som du är - .SE har överaskat både positivt och...mindre positivt förr.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson