WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ännu ett nytt webbhotell? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=34057)

Fredrik.an 2008-12-22 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av WeaZear
Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik.an
Och helt plötsligt har denna roliga start börjat handla om Pul...
Idag kommer han få ta över en hel del hemsidor från mig, ska bli skönt att hamna på ett säkert hotell.

Hoppas du skämtar

Jag trodde inte ens jag behövde lägga en smileygubbe då alla är ironiska i denna tråden. Förutom de som diskuterar Pul då.
Nej då, jag ska nog hålla kvar mina hemsidor där de ligger!

EWM 2008-12-22 21:15

För mycket fritid det när nåt man behöver ha för att ens orka bry sig om ett pinsamt försök till webbhotell...

Gustav 2008-12-22 23:48

Jag fattar inte poängen med den här tråden. Jag har massvis av halvfärdiga webbsidor som ligger på is i brist av intresse eller tid. Det finns lika många halvfärdiga sidor på Internet som det finns stjärnor på himlen. Vad är det som gör just den här webbsidan intressant eller rolig? Jäklar vad kul ni måste ha det hela dagarna om ni tycker att en ofärdig webbsida är rolig...

tartareandesire 2008-12-23 09:51

Citat:

Originally posted by Gustav@Dec 23 2008, 00:48
Jag fattar inte poängen med den här tråden. Jag har massvis av halvfärdiga webbsidor som ligger på is i brist av intresse eller tid. Det finns lika många halvfärdiga sidor på Internet som det finns stjärnor på himlen. Vad är det som gör just den här webbsidan intressant eller rolig? Jäklar vad kul ni måste ha det hela dagarna om ni tycker att en ofärdig webbsida är rolig...

Fanns det en poäng med ditt inlägg? =)

WeaZear 2008-12-25 23:12

Citat:

Originally posted by Gustav@Dec 23 2008, 00:48
Så du menar att, du om du ska skapa ett företag så lägger du upp en halvfärdig sida där du skall sälja saker? TROLIGT MANNEN :lol:

klein 2008-12-28 09:11

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Ursprungligen postat av Xamda
Du behöver läsa PUL och förstå den, Patrikweb.
Det är en ganska strikt lagstiftning och det kan räcka med rätt så lite för att en uppgift skall bli en personuppgift och omfattas av lagen och att publicera namn och ett datum är helt klart något som blir en personuppgift...

Är inte åklagare mer intresserade av syftet med publiceringen? Det finns många lagbrott som åklagare mer eller mindre struntar i av olika anledningar. Det finns dessutom lagöverträdelser som sällan eller aldrig resulterar i ett straff.

Skulle någon klaga om jag publicerade Carolas namn och födelsedatum?

Bero väl lite på vad uppgifterna kommer ifrån, kommer uppgifterna allabolag.se så är dom uppgifterna grundlagsskyddade, eftersom allabolag har utgivnings tillstånd.

Har Paktrik plockat dem från upplysning tjänst, så har nog begått avtal brott emot upplysningtjänsten och kredit upplysninglagen. Nu fanns ingen sådan information såsom skuld saldo eller om inkomst. Då bolaget är avreggad, så kan man respektera detta och kanske inte publichera namn och hemadress, utan konstatera att hemsida är kvarglömd på nätet och grejerna rullar någonstans i vänta på ett bättre liv.

Hade bolaget varit aktiv och reggat, så man kunde länka till allabolag.se , så slipper man diskussionen här om PUL eller inte, eftersom alla data redan finns där, dom har utgivnings tillstånd, så en åklagare få det knepigare att komma åt dem.

klein 2008-12-28 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av WeaZear
Citat:

Ursprungligen postat av Gustav

Så du menar att, du om du ska skapa ett företag så lägger du upp en halvfärdig sida där du skall sälja saker? TROLIGT MANNEN :lol:

Ja! Så har jag själv gjort! Har lagt ut ett helt varuregister på en domän, som inte används.... Har tom fått order den vägen, utan att webbutiken fungera, varför? Man vill ha ut innehållet på google. Men kanske vill labba lite, men olika lösningar..

Eller som alla andra projekt, man starta ett projekt och sedan läggs det på is. Hur många misslyckade projekt ligger inte bakom varje lyckad produkt? Se på Apple, hur många misslyckade projekt har inte dom?

Apple Lisa, TV spelkonsolen som dom gjorde osv.. IBM : Hade massor med misslyckade modeller , innan dom lyckade PC Jr, PS /1 osv..

Microsoft : Windows ME, Windows Vista, BOB osv.

Antaligen krävs det x antal misslyckade för att få ett lyckat projekt.. Typ bränt barn skyr elden.

Gustav 2009-01-03 10:18

Citat:

Originally posted by WeaZear@Dec 26 2008, 00:12

Ja. Det är precis så jag arbetar. Klein har redan förklarat varför. För Google så är domänens ålder och genre väldigt viktig. Vill du starta ett webbhotell idag så bör du därför ha lagt upp grunden till sidan för fem år sedan.

Att det inte finns någon brödtext på wns.se visar dock att det inte är en person som har bra koll på seo och företagande på Internet som är i farten. Förmodligen så är det bara ett projekt som kom av sig. Det finns som sagt miljontals sådana på webben.

Zittan 2009-01-06 15:50

Det strömmar in nya webbhotell, http://arvidsson.info/ är också ny i branschen, vad jag vet.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson