![]() |
Citat:
Så ja du, "Patrik", jag vet inte men din mamma kanske betalar dina räkningar? Att ha en checklista med alla olika fakturor per månad man vanligtvis får är ett jätte bra tips till dig ;) |
Jag förväntar mig att mina leverantörer skickar fakturor på ett korrekt sätt, alla fall skickar påminnelsen som brev om det är mailfakturor då man inte kan garantera att dom kom fram.
Annars kan dom räkna med att dom förlorar mig som kund om dom själva inte kan sköta sitt och ta någon ansvar att fakturor faktiskt kommer fram. Och du jag har bättre saker för mig än se till att företag kan bete sig seriös och klara av sin fakturering. Är dåligt sätt att skylla på kunden i många fall om det är företaget som inte sköter sitt även om dom har juridiskt rätt. Vill företag ha betalt så får dom fan se till att skicka fakturor som kommer fram. |
Drezzzer: Varför klaga på Bineros fakturering, du vet ju mycket väl att de ska betalas 69 kr i månaden, om du nu "glömmer bort" detta så är det ju felet på din sida o inte deras..
För övrigt så är Binero det absolut bästa alternativet inom webbhotell. Tack. |
Citat:
Fakturor är inga "påminnelser i sig" de är ett juridiskt dokument som ska följa det avtal parterna har ingått. Om det finns avvikelser från avtalet så har kunden normalt rätt att begära rättelse. Sen händer tekniska missöden sm att email hamnar i spamhögen, det har hänt mig många gånger, då jag har ett mycket strängt spamskydd påslaget. Får normalt många spam varje dag, detta trots att min ISPs spamskydd sytoppar minst 600 spam varje dag. Själv använder jag både Sajthotellet och Binero och har inte haft problem med faktureringen, men det är en helt annan historia. |
Citat:
|
Du kan ju inte betala något om du inte har fått någon faktura, ska du gissa dig till OCR då eller.
Ska jag behöva påminne företaget att sköta utskick av fakturor korrekt så ska dom fan all betala mig lön för att behöva göra deras arbete. |
Vi har haft några fåtal liknande problem med våra e-postfakturor (pdf). Dock har påminnelserna fram till 21 december skickats via posten som brev.
Nu har vi dock gått över till webbfaktura, enbart en länk bifogas i mailet och vi har nu spårbarhet på fakturorna så vi kan se när kunden sett fakturan. Kanske ett tips för övriga i branschen ? |
Finns tyvärr ingen vettig lösning med mailfakturor, visst kan du välja köra läsbekräftelse och allt sådant men är ju valfritt och så.
Problemet är dom som inte får sina fakturor utan som fastnar någon stans på vägen, dom som får sina fakturor som ändå inte väljer att betala är ett annat problem. Alla som kör hotmail kan man räkna med att få stora problem med. |
Vi kör inte med läsbekräftelse då detta är väldigt opålitligt och som sagt valfritt. Loggning görs när kunden aktivt visar fakturan. Vi kan då när fakturan nått sin förfallodag antingen skicka påminnelsen via e-post om kunden faktiskt visat fakturan eller via brev.
|
Fast ni vet inte om kunden medvetet väljar att inte kolla fakturan eller inte fått mailet.
2 skilda problem som kräver olika åtgärder. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson