Citat:
Originally posted by Terabyte@Nov 30 2008, 17:30
WN har tyvärr blivit ett bra exempel där folk gärna klagar på företag för att de inte får det de vill ha ut från de. Detta är ett tydligt exempel. Instället för att klaga, så betalar man de 800 kr och får ut sin data. Spelar det någon roll om han betalar för konsulttid eller ett serviceavtal, så länge man får ut den datan man vill ha? Nej, det gör det inte och därför ringer det stora klockor då Tomas J beskriver sina problem. Han skapar ett problem, som egentligen inte finns. Löjligt ens att debattera.
|
Terabyte, jag undrar nästan om du följt denna tråd ;) Om det är någon som skapar problem här så är det väl ändå Sten? Jag får ju bara höra att jag först ska betala en gammal faktura om det ska kunna bli aktuellt med någon hjälp. Vi snackar alltså förskottsbetalning av en faktura jag inte ens borde betala - varför är beskrivet flera gånger redan.
Jag ringde, ville betala, få hjälp. Men möttes av oförståelse och en uppmaning att betala en gammal faktura först...
Jag hade gladeligen betalat 800 kr för att höra Sten förklara för mig hur jag plockar ut e-postadresserna. Nån uppdatering och ett år support är jag inte intresserad av Jag hade tills i fredags inte ringt Unicell på över ett år och har inte för avsikt att göra så i framtiden heller. Kanske är det just där skon klämmer, man ser mig som en svikare som övergett deras system? Men för att återgå till serviceavtal och uppdatering - det är enda modellen de erbjuder, men i mitt fall verkar det ju inte ens vara det, utan jag ska först betala 800 för något jag tidigare inte fått.
Sten väljer precis hur han sköter sina affärer, valet är ju fritt precis som ordet och både Sten och jag är ju skrivkunniga och har här båda givit vår bild av situationen.
Till ConnyWesth: Jag vet inte vad det är för databas. Ska se om jag kan ta reda på det när jag kommer till kontoret igen. Access är det enda jag är bekant med och nog kan utesluta för det borde jag ha sett och i så fall känt igen bland filerna tycker jag.
|