WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Hur mycket kan man ge? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30955)

Samben 2008-08-06 16:25

Citat:

Originally posted by goose@Aug 6 2008, 13:03
Citat:

Sen förstår jag inte alla ni som hänger här, varav en hel del är utvecklare gissar jag, varav många säger det där är på tok för dyrt här har ni världens chans att dra in säg 25k då på något ni menar att ni skapar på en kafferast...varför försitter ni en sån chans ?
Håller med dig. Folk värderar inte sin talang tillräckligt. Eller är det såna som inte förstår att det kostar att betala skatt, hyra, mat, etc? Sen skapar du inte en sån här sajt på en kafferast, finns inte en chans.

Det är sant att det inte går att skapa sidan på en kafferast ja, men rätt ska vara rätt och jag tycker att det är bra att de flesta här uppmanat Eddan till att inte köpa den. Sen håller inte ditt argument för att säljaren har sina utgifter för att även köparen lider med dessa utgifter hur stora dem än är. Gör han en investering som denna skulle han likaväl ha kunnat skadats ekonomiskt.

goose 2008-08-06 16:55

Samben, jag pratar om att man inte ska hyra ut sig sin tid och talang för kaffepengar. Inte ens en korvförsäljare gör ett 1-2veckors jobb för 5000kr (pris som någon nämnde) om han måste betala egenavgifter/skatt etc på den summan...

i övrigt håller jag med dig, ingen idé att köpa den där hemsidan och visst 30k kan kännas mycket om det är en standardprodukt han säljer.

digi 2008-08-06 17:23

Citat:

Originally posted by Samben@Aug 6 2008, 16:16
det är gratis att annonsera och alla dessa besökare har endast genererat 8 annonser.

I sthlm ja, i hela sverige är det 62st, det du! :D

vco-systems 2008-08-07 15:19

Citat:

Originally posted by gummianka@Aug 6 2008, 12:39

Seriöst skrivet ? Hur menar du då ? Menar du hans sinnesstämning när han skrev scriptet/sidan ? Det är väl fungerande eller ickefungerande, och ska värderas därefter.

Seriöst skrivet = välstrukturerad och välskriven kod som är lätt att underhålla.

Daniel.st 2008-08-08 20:18

Citat:

Originally posted by goose@Aug 6 2008, 13:03
Håller med dig. Folk värderar inte sin talang tillräckligt.
Word!

Samben 2008-08-08 20:27

Citat:

Originally posted by goose@Aug 6 2008, 16:55
Samben, jag pratar om att man inte ska hyra ut sig sin tid och talang för kaffepengar. Inte ens en korvförsäljare gör ett 1-2veckors jobb för 5000kr (pris som någon nämnde) om han måste betala egenavgifter/skatt etc på den summan...
i övrigt håller jag med dig, ingen idé att köpa den där hemsidan och visst 30k kan kännas mycket om det är en standardprodukt han säljer.

Japp det var ingen personlig attack mot dig eller så och du har helt rätt men hans talang är övervärderad. Samtidigt finns det mycket folk som inte värderar den tillräckligt.

Conny Westh 2008-08-08 22:51

Citat:

Originally posted by gummianka@Aug 6 2008, 07:39
Ibland tycker jag du verkar vara en dryg jobbig jäv-l Conny, men jag börjar uppskatta dig mer och mer, äntligen lite substans och nyans...
Att du tycker jag är en "dryg jävel" tar jag som en komplimang, alldeles för många visar på behov av mer fakta om allt möjligt, i synnerhet om företagande, jag försöker tillföra det jag kan, samt ett "tänk" som är mer "seriöst" företagsaktigt.

Det kan givetvis uppfattas som både stöddigt och arrogant av den som inte har detta tänk från början, jag hävdar dock inte att jag är särskild bra på faktorer som webbdesign eller grafisk layout, det är inte min profession, jag är utvecklare och företagare i grunden.

men om jag tjatar tillräckligt mycket så kanske det hjälper någon till ett bättre liv som företagare och denne blir mer respekterad hos kunder, leverantörer och kanske kollegor/konkurrenter....

goose 2008-08-09 00:57

Samben: Ja det blir ofta lite missförstånd när tråden tar ut svängarna, nu blev det lite allmänt tjöt om vad saker får kosta, samtidigt som vi diskuterade detta specifika fall :)

Conny: Du tillför multum till detta forumet, kul att du tar dig tid att skriva långa och välformulerade inlägg, fortsätt med det.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson