![]() |
Ett auktionssystem vore mycket trevligt.
Eller att man kanske skulle kunna lägga in sina domäner/sidor på missdomain, och klicka i en liten ruta som heter t.ex "jag vill synas på wn.se med" och så får man betala några kr för detta, som sen wn, och missdomain delar på då. win - win - win anser jag. Jag tror nog att dom allra flesta av oss skulle kunna ha råd att betala några kronor för att bruka köp och sälj? säg att det skulle kosta 10-20 kr per tillfälle om man vill göra den kopplingen, det är ju en struntsumma. samt att vidare handel sker på missdomains sida. så slipper vi också dessa mörka bud som det diskuteras ivrigt om. OT: Clonix jag förstår hur du menar alla har vi ju ord som vi slänger ur oss som säkerligen uppfattas som hårda, otrevliga, men som man använder med sina vänner med glimten i ögat, saken är väl bara den att i text och med tanke på att vi inte alla känner varandra personligen så kan det ibland vara lätt att missa "glimten i ögat" grejen med ett inlägg ;) |
Egentligen skulle detta kunna lösas ännu enklare .
Låt alla sköta sin försäljning som de själv önskar och lägg er inte i med inlägg om du inte har frågor kring sidan/domänen eller något som rör den . Denna metod tillämpas på 99% av alla världens webmasterforums där det säljs och köps. Det finns både PM/Reply för att få mer information om sidan som säljs och är man intresserad tar man sig tiden att fråga. |
Citat:
Bättre att köra med Gestapo metoder och sätta lite striktare regler på hur starttråden skall vara utformad. Är den utformad på rätt sätt så slipper det komma en massa onödigt tjafs i trådarna. |
jag lyckas bra med mina försäljningar med den gamla hederliga metoden - dock är WN stället där det fungerar sämst på pga orelevanta kommentarer.
folk vågar inte lägga bud öppet utan smyg pmar mig sina bud - ska tillägga att även de som gnäller o skriver orelevanta inlägg även de själva har gett mig bud på vissa object ganska komiskt |
Jag ser det här med dolda bud som ett stort gissel, dels om jag säljer själv och får ett högsta bud via PM, då vinner ju naturligtvis denne, men om denne då också drar sig ur och jag tvingas skriva att det näst högsta budet vinner, så framstår man ju ändå som någon som har fejkbjudit för att trissa upp sin egen domän/sida, och precis på samma sätt så kan jag bli väldigt skeptisk till att köpa en sida när jag ser sådant i tråden, dvs att "någon har dragit sig ur" det går ju tyvärr inte att skilja på sanning och lögn i detta, därav tycker jag det är ett stort problem, och förespråkar aktivt öppen budgivning.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Jag har snackat mycket att vi skall fixa detta. Mycket snack liten ...
Hur som helst har vi iaf kommit så långt att vi konverterat WN till VB3. Alex har skrivit om det mesta av modsen som WN redan kräver. Just nu är det att ändra till WN design ( läs IPB orginal ;) ). När det är klart så kommer vi beta av en priolista, överst på den är Köp och sälj-delen som efterföljs av förmedling av jobb och tjänster. Finns även en hel del tips om förbättringar som vi fått genom åren som skall ordnas. Bla ratings. |
Knullis, men om det fungerar så dåligt på WN och så bra på andra ställen varför bryr du dig då?
Sen är det alltid lätt att klaga på andra och stenar och glashus passar in tycker jag. Det finns inte en enda i denna tråd som inte någonstans på något sätt satt foten i munnen, och jag menar inte en enda. "Låt den utan synd kasta första stenen" Jag kastar ingen sten. |
Citat:
Håller dock med om att det vore bra med lite tydligare regler för köp- och säljdelen. Det skulle få bort en hel del av de återkommande frågor och kommentarer som dyker upp. Mer jobb för moderatorerna riskerar dock att skrämma bort någon. |
Lite OT. Men Thomas keep it up!
(Som många andra nämnt) Varför inte ta ut en avgift på varje köp&sälj annons man laddar upp? Det kanske inte är en lösning på tråden men med inkomsterna därifrån skulle man kunna finansiera ett nytt auktionssystem! |
Jag har kommenterat det här tidigare, och jag kan inte mer än hålla med att det inte bara är en pinsamt att dessa knåpare får fortsätta, utan också att Moderatorer inte förstår att det skadar WN's seriösa image i längden.
Däremot är dock "gratisjobb" ett bra sätt för unga och nya branschen att få erfarenhet. Det har dock inget att göra med försäljning av random lågkvalitéts mockups till ockerpriser, som någon slängt ihopp på en kvart framför Simpson's. Så fungerar det inte riktigt. Men å andra sidan förstår jag att det är svårt att hålla koll på. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson