![]() |
Rickard, du menar att jag aldrig skulle eller kan lägga på adsense reklam på en forum service, som alla andra gör?
Vad kunde jag ha gjort praktiskt som jag inte gjort för att för Google iligalt innehåll inte ska komma in på ett forum? Jag tycker det är så väldigt lätt för dig som har en site/siter som du har 100% kontroll på och försvara Google och lägga all skuld på mig. Visst, man kan ju hävda att alla siter med 3:e parts innehåll inte är möjlig att ha full kontroll på och därmed inte möjliga att ha adsense annonser på. Rikard, jag anser mig inte vara skyldig, jag har läst och godkänt Googles villkor och därför tagit mitt ansvar enligt avtalet och arbetat intensivt och aktivt och gjort mitt yttersta för att alla forum ska vara fria från iligalt innehåll. Om en polis arbetar aktivt, brottsförebyggande samt ingriper vid brott, ska man då fängsla polisen vid ett lyckat brott? |
Rickard, problemet är att adsense inte hjälper till att lösa problemet. De säger "det finns sidor på ditt adsense-konto vi inte gillar, du får manuellt sortera bort dem ifall du vill köra adsense-annonser".
Det _går_ inte att manuellt sortera bort material innan publikation ifall man driver ett stort forum eller tjänster som *host* är drivna med extern data. |
Det borde dock vara ganska enkelt att med valfritt språk (exempelvis php) kontrollera om en sida innehåller adult/warez, och i så fall strunta i att visa reklam. Detta fungerar dock endast för text.
|
radioaktivitet, det är precis vad jag har gjort. I många fall handlar det om en länk, som:
http: // hejhoppserver.com/finafinsken/hejhepp.zip |
Citat:
Citat:
Citat:
Jag är säker på att du arbetat hårt för att få forumen rena. Frågan är dock är det fel av Google att stänga ditt konto om de anser att du inte lyckats? Inte vet jag, men de verkar ju anse det, och det räcker ju. |
Men jag är övertygad om att detta inte handlar om att jag har några forum som har slunkit igenom mitt granskningssystem, detta var en medveten och vältänkt handling från Googles sida att stänga ner vårt adsense konto.
|
Citat:
|
Citat:
oavsett rätt eller fel eller om det är lämpligt med en eller flera anledningar. |
Efter att ha tänk och analyserat detta i omgångar kommer jag endast fram till 3 viktiga slutsater:
1: Google har oss i en specifik kategori i sitt interna system och vet vilka vi är eftersom vi är den största forumtjänsten i Europa med oerhört stora annonsvinsningsmängder och omsättning. 2: Jag har inte sett en annan forumtjänst hantera att rensa bland forum bättre än oss 3: Google har tagit ett aktivt beslut att inte annonsera på Europas största forumtjänst och så långt jag förstår har även USA:s största forumtjänst forumer.com också blivit ratad/valt att inte ha Adsense reklam. Detta är var onekligen ett aktivt beslut från Googles sida och jag är övertygad om att dom visste vad dom gjorde. |
Alltså, detta här ju vart uppe förut, och även då kom vi fram till slutsatsen att Google är onda, och inte vill hjälpa till att lösa problemet. ...
MEN, bryter man mot deras regler så borde man inte få vara med. Så enkelt är det. Var glad för att du fick möjligheten istället. Googles omsättning är allt för stor för att de ens skall bry sig om att de inte längre visar annonser på "Europas största forumtjänst". Det finns andra affiliatenätverk som säkerligen fungerar lika bra eller bättre för din del. Använd dessa istället. Du kommer inte få kontot upplåst. Ibland får man bita i det sura äpplet och ta smällen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson