WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   hur ska jag få dom att köpa domänen av mig (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=29288)

Ryttersson 2008-05-15 12:50

Citat:

Originally posted by ViktorVitell@May 15 2008, 11:54
Om du aktivt tar kontakt med företaget har du ju bevisligen inte registrerat det i någon vidare god tro. Fanns en post här på forumet för ett tag sedan ang. vilka svin alla var som "snodde" domännamn. Alla skrattade åt honom för vem som helst får ju registrera ett domännamn.

Att däremot göra som du gjort luktar utpressning och det var nog sådana som du som skribenten hänvisade till. Usch.

Att jag aktivt tog kontakt med dom kan ju bero på att min domän är rätt värdelös när jag upptäckt att namnet redan är upptaget och vill sälja och skaffa annan domän

Helix 2008-05-15 13:01

Citat:

Originally posted by Ryttersson@May 15 2008, 11:50
Att jag aktivt tog kontakt med dom kan ju bero på att min domän är rätt värdelös när jag upptäckt att namnet redan är upptaget och vill sälja och skaffa annan domän
What a load of crap .... :)

I så fall om du vill bara sälja för att täcka dina kostnader för ett misstag så kan du ju sälja för det priset du betalde för den, dvs. runt 100 kr. :)

Du har snurrat in dig så mycket att det finns ingen väg tillbaka och jag är kan tänka mig att företaget redan sett tråden ... och du har svansen mellan benen ...

hnn 2008-05-15 13:04

Citat:

Originally posted by Ryttersson@May 15 2008, 12:50

Då begär man max dubbelt av vad man betalt... Och inte 10 000:-?

Wojt 2008-05-15 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av Ryttersson
Citat:

Ursprungligen postat av ViktorVitell
Om du aktivt tar kontakt med företaget har du ju bevisligen inte registrerat det i någon vidare god tro. Fanns en post här på forumet för ett tag sedan ang. vilka svin alla var som snodde domännamn. Alla skrattade åt honom för vem som helst får ju registrera ett domännamn.
Att däremot göra som du gjort luktar utpressning och det var nog sådana som du som skribenten hänvisade till. Usch.

Brukar du blunda, hålla för ögonen och räkna till 10 så alla problem försvinner?

Den enda du kan övertala är tydligen dig själv. Försök med dina argument i en eventuell WIPO eller ATF-tvist om du kör samma stuk på en .se

pokerstjärna 2008-05-15 14:01

Det hela kunde ha slutat annorlunda.
Du var så dum TS att du skrev ett pris direkt per mail.
Du skrev inte heller varför du registrera domännamnet.

Om du ha beställt www.drdre.se och registrerade domännamnet för att du hade tänkt sätta upp ett diskussionsforum för svenska fans, men sedan av någon anledning så lade du ner projektet för att det inte fanns tid eller resurser.
Så hade du kunnat kontakta dr.dre och frågat om han vill köpa det till minimum pris?
Självklart hade han gett dig mer än minimum pris.

digi 2008-05-15 18:56

Min röst till "årets tråd 2008" ger jag till Ryttersson och denna tråd! ;)

Har själv gjort precis som Ryttersson, registrerat en typo-domän i ond tro, försökt kränga iväg den till företaget och åkte på en stämning på ~€100.000. Slapp dock undan med svansen mellan benen och €1000 till deras advokat (han tyckte synd om mig för att jag var ung och dum). Var då 17år och den summan sved rätt bra.

Såhär i efterhand förstår man ju vilket dumbass man var och att man bör vara väldigt tacksam över att slippa undan så billigt.

Ryttersson: hoppas du åker dit på en rejäl utskällning och ett mindre skadestånd (man behöver ju inte ruinera någon för att det ska svida) så du lär dig en läxa. Det du gjort är ett klockrent fall av "ond tro". Förhoppningsvis inser du att fel när detta är över.

. slut

Osiris 2008-05-15 19:01

Citat:

Originally posted by digitalUnit@May 15 2008, 18:56
Min röst till årets tråd 2008 ger jag till Ryttersson och denna tråd
Håller med. Dessa trådar är både nyttiga för vissa och samtidigt relativt underhållande att läsa.

Timofey 2008-05-15 19:20

Årets tråd 2006 var denna, värt att läsa :)

pokerstjärna 2008-05-15 19:32

Citat:

Originally posted by alltinggratis@May 15 2008, 19:20
Årets tråd 2006 var denna, värt att läsa :)
Herregud, den tråden var lång:)

gummianka 2008-05-15 21:39

Det som slog mig var dels att anstalten ju hackades för ett tag sen, men sen påminde det en hel del om det där tjafset som var med IDG för ett tag sen...ot...sorry...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson