![]() |
Citat:
JimmyOh: Kanske dags att du skaffar dig en egen server och hostar upp apache, mysql osv. och driver skiten själv? För då har du ju ingen att klaga på? Ska bli spännande att se om Oderland åker dit på en smäll och se om du går igång igen! Säger som Clonix: Jag lutar mig tillbaka med ett leende på läpparna och inväntar :). |
och om vi ska vända tillbaka till ontopic.
Jag använder själv egna servrar i usa och sedan har jag testnätverk med några testsiter hemma på mitt asgrymma ADSL 24mbits :P. ska vara glad att jag ens får adsl här :). och kan resten som har tänkt posta om att någon annan inte är lika cool som ni så.. gört inte. ni kan göra en "pissa i kors" post istället ;) |
Citat:
Jag ler också, tro mig! :) |
Citat:
Eftersom du ändå ifrågasätter mina intressen, så kan man ju fråga sig vad du har för intressen och fritid när du hela tiden postar meningslösa inlägg? Är det sånt 26:åringar fördriver sina dagar med? :) Säger som Kjette gjorde innan: Det var hos OneVision du var kund och inte hos Proinet. Konstigt att du inte nämnt dem i ett enda inlägg du gjort? Nu känns det mer som att det här blivit mer en personangrepps tråd, men någon/några måste ju visa vart skåpet ska stå så att säga. Finns säkert någon moderator som kan ta och rensa lite ;) |
Citat:
Till och från så läser man om katastrofer här på WN. Senast var det Proinet, men det är bara en tidsfråga innan någon annan är på tapeten. När olyckan är framme så är jag nästan alltid drabbad eftersom jag är kund hos så många olika hotell. Men det blir aldrig värre än att jag behöver peka om domänen och ladda upp en backup på ett annat hotell. Även om en serverhall sprängs i bitar så tar det max 12 timmar för mig att vara igång igen. Och under den tiden så har inte samtliga mina sidor legat nere, utan bara det lilla antalet som fanns hos det drabbade hotellet. Det bästa rådet jag kan ge någon är att sprida ut sig på flera hotell och att ta backup till sin egen hårddisk med jämna mellanrum. Då spelar det ingen roll om man valt ett bra eller dåligt webbhotell. Skadorna blir ändå så pass små när olyckan sedan är framme. För olyckan kommer alltid – oavsett hur bra support ett hotell har. Själv lärde jag mig den viktiga läxan efter att alla mina sidor låg nere i nästan en vecka hos FSdata (över en julhelg). De hade redundans och dieselaggregat för elen. Ändå dog allt när det blev strömavbrott. Dieselaggregat i all ära, men det hjälper inte om man inte fyller på det med tillräckligt mycket diesel. 24/7 support är också fint. Men inte heller det hjälper om man bemannar supporten med tekniskt okunniga människor som inte kan fixa något när det krisar sig. Det spelar ingen roll om ett företag svarar i telefon, när de ändå inte kan åtgärda felen förens nyckelkompetens är tillbaks från semestern. |
Kan väl va värt att poängtera att TS är 92:a och kanske inte har samma inkomster för skaffa 10 olika hotell. Om han nu inte tjänar pengar på sin sajter.
|
Personligen kör jag följande....(driftar ca 30 sidor)
+ Backup av alla sajter varje vecka (Laddar ner och RAR:ar ner allt med dagens datum) + Vid större uppdateringar tar jag backup samma dag och Rar:ar ner) + Åker jag hemifrån mer än ett par dagar lägger jag backuperna på ett USB-minne som medtages =) Så för att jag verkligen ska sitta på pottan så måste webhotellet totalhavarera min dator bli stulen och mitt USB-minne krossas. :) |
Låter jobbigt det där.
Själv tar jag backup 1/dag genom webhotellets kontrollpanel. Ett klick, några sekunders väntan, och där finns en fin backup. |
Patrikweb: 1 colo & 1 VPS (Ingen uptime statistik, men jag har inga problem med downtime där)
GleSYS: 1 vps (Otroligt smidig kontrollpanel där man kan utföra diverse omstarter, ominstallationer, snapshots osv - uptime är okänt då den är relativt ny) |
Kör Loopia sedan 2003 och det har aldrig varit några problem. Väldigt snabbt och stabilt. Jag är lite skeptisk mot budgetalternativen som finns, har fått för mig att de gärna håller igen på bandbredd för att pressa ner priserna. Hellre betalar jag mer och får ett webbhotell som håller hög hastighet och är stabilt än att snåla och skrämma bort besökare med en seg nedladdning.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson