![]() |
Brukar bli NERadio,
en liten rekommendation till er som gillar olika storters radio.. använd er av screamer radio, en svensk snubbe som utvecklat detta program som är SUPER! massa radiokanaler i ett litet program, lyssna på världens alla radiokanaler. "screamer radio" på google ger dig en tjusig länk. Jag brukar då välja neradio eller downtempo musik. classical gas låtar med akustisk gitarr är mysigt med :) sen som #0 skriver, james blunt är avkopplande. |
Citat:
Såg sepultura för två år sedan det var coolt. :) |
Citat:
|
Föredrar själv DreamTheater eller nåt av Liquid Tension Experimenten Smakprov
John Petrucci är sjukt duktig på gitarr! |
Citat:
|
När jag var lite mindre lyssnade jag alltid på Robert Miles när jag programmerade.
Nu när man är lite äldre så spelar det mindre roll. Måste jag dock koncentrera mig så blir det inte helt ovanligt Jarre (Vad annars.... hallåå :P ) eller Enigma eller Enya. Avslappnande o skönt. Om allt går fint och alla funktioner, klasser o annat skit man gör bara fungerar så bränner jag gärna lite Daft Punk, Red Hot Chilli eller någon riktigt FET skön Depeche mode mix. mmm |
Det mesta som det är bra drag i fungerar (där det finns rytmer/melodier/fet bas etc), är det något slöare så måste det vara duktiga artister, så mycket mainstream-dravel ryker där (typ james blunt.) Bara en massa skrammel (tänk hårdrock, fast där artisterna bara manglar) somnar jag av ;)
|
Sorry att jag bumpar upp en gammal tråd.
Men Avicii är bra med programmering. Många som lyssnar på det. |
Metallica såklart!
|
Bästa programmeringsmusiken är Carnifex, Cradle of Filth, Lamb of God m.fl.
Vet inte varför, men varje gång jag hör riktig musik (instrument) i snabb takt så blir jag programmeringssugen :P |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:30. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson