Citat:
Ursprungligen postat av fredrik-loopia
På grund av ett kortare strömavbrott (ca 10 min) som drabbat hela centrala Västerås så har vi för tillfället driftstörningar på majoriteten av våra tjänster. Strömmen är nu igång igen och vi arbetar på att få upp alla våra tjänster igen.
|
Har ni inte UPSer som klarar ens 10 min strömavbrott?
Citat:
Originally posted by -DjFaDDe@Nov 15 2007, 11:46
Jag kan tycka att alernativa strömkällor ska vara ett krav hos webbhotell. Exempel på alternativa strömkällor menar jag förslagsvis generatorer. Vad hade hänt om strömmen hade legat nere i 24 timmar? Det hade varit kaos.
|
Jo, fast det finns nog allvarligare problem om centrala Västerås är strömlöst i 24 timmar än att Loopias tjänster ligger nere.
Citat:
Ursprungligen postat av Davve
Borde det inte införas att man fakturerar webhotell för avbrott då man förlorar sina intäkter? Det skulle nog göra att företagen som driver hotell tänker flera gånger om innan de väljer lokaler eller tekniken. Dessa företag kan säkert försäkra sig mot sådana händelser och vi som driver inkomstgivande sajter slipper förlora pengar på at deras servrar är nere.
|
Det är väl bara att leta upp en tjänsteleverantör där du kan teckna en sådan SLA. Vad förväntar du dig i ersättning för ett 2 kr konto?
Sen vet jag inte riktigt om jag tycker att Teknikbyn är en herrgård på en leråker ute i skogen. Västerås är ändå en av de största städerna i landet.
|