Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Citat:
Ursprungligen postat av melin
Killen är redan anställd och kostar redan företaget pengar. Och är det många som ringer så får dom väl ordna med en telefonkö - det gör ju de stora företagen..
|
Då räknar du inte på alternativkostnader Melin. Har din anställda ingenting annat att göra när de inte svarar i telefon, så har du för många anställda. Då ökar kostnaden per supportsamtal - men den sjunker aldrig.
En telefonkö löser inte heller någonting. Det hjälper endast till att fördela samtalen över en tidsperiod. Antalet supportärenden kommer varken bli fler eller färre på grund av en telefonkö.
Tycker du att det låter konstigt så läs en grundkurs i företagsekonomi. Det är helt logiskt och väldigt simplet när man väl har fattat grunderna.
Att diskutera om resonemanget är rätt eller fel är dock ganska lönslöst. Det följer samma matematiska regler som att 1 + 1 blir 2. Det kanske är lite mer komplicerat än så i det här fallet, men det finns ändå bara en lösning och ett riktigt svar.
|
Nu fungera väl telefon som kontakt väg så här.. Först händer ingenting, det är stendött i några timmar. Sedan ringer alla på en samma gång. Givetvis när man sitter på en annan linje. Dessutom ringer någon mög som fråga efrer marknadsansvarig hos bolaget.
Därav telefonkö bra, istället för det tuttar upptaget så. En annan funktion jag gillar med telefonkö, man ser vilka man missar.
Dvs jag kan surfa in till min IP telefon se vilka samtal som är missade och sedan ringa upp dem, detta bruka uppskattas av kunder.
Även kunna skicka SMS från sin arbetesplats tycker jag är givet, många ringer idag nästa bara med mobilen, då är det ganska smidigt att skicka iväg ett SMS med kolinummer, besöksadress , vad som helst istället för man skall hålla på med bokstaveringslekar ( Särskilt när folk inte kan namnalfabetet, särskilt bra. Utan säger Harald istället för Helege eller börja använda kvinnonamn istället. (Jesus) En gång fick jag en motfråga.. Är Kalle med C eller K? Det är första man lär sej när man börja prata radio är anropsignaler i form av namnalfabeta. )
|