![]() |
Citat:
Låt ligisterna hållas, dom tröttnar snart. |
Om man ser på det hela pragmatiskt sett så innebär detta absolut ingen kompensation eller ekonomisk vinst (=fördel) alls för oss här, branschen eller någon annan i vårt närområde (läs Norden). Däremot innebär de möjliga och troliga framtida konsekvenser en stor risk för framtida förluster (=nackdel). Eller i frågeställning; varför gillra en rävsax för sina "konkurrenter" om deras förlust eller lidande inte alls påverkar oss, åtminstone inte åt det fördelaktiga hållet, men rävsaxen riskerar att slå igen på oss igen?
Det är egentligen bara logik, även om det tilltalar den barnsliga sidan som såå gärna vill få ge igen, så kan vi enkelt konstatera följande: det finns ingen fördel för oss, men potentiella nackdelar. |
Citat:
vad har våldtäckt och misshandel med attacker att göra hos ombuden och dem turkiska hackarnas forum? Nu går du lite över gränsen vi diskuterar IP, men jag kan skriva till dig vad du hade gjor tom någon hade våldtagit min flickvän, jag hade tagit ut hans bägge ögon och sparat dom som sovenir. Åter till ämnet. Men det är ju självklart att det är turkar som ligger bakom attackerna både genom bevis genom att gå in på en hackad sida och både från uttalanden från polisen till ab. Jag bryr mig inte speciellt mycket om vad som är rätt och fel! Jag har blivit drabbad, mina kompisar har blivit drabbad och arbetskollegor har blivit drabbade. Och det är inte bara dem och jag utan minst 4000 andra. Tänk om Wn, aftonbladet, expressen, polisen, blip, tv4, kanal5, playahead, lunarstorm, jesper, tv.nu, blocket, facebook hade blivit hackat. Visst fan vill man hämnas!? Annars är ju inte internet speciellt roligt längre för vissa? Jag kommer aldrig få reda på EXAKT vilka personer det är, deras adress och hur dem ser ut och det kommer inte någon annan heller att göra om inte polisen ligger i lite. det enda vi vet att det är turkar som ligger bakom attackerna och dom har attackerat en server där flera tusen websajt ägare hostar, därmed har oskyldiga blivit drabbade. Nu är det deras tur, end of story! Nästa gång det blir din hemsida som drar in flera tusen per dygn, behöver du inte klaga? ;) |
Citat:
Låt säga att någon från England hackade alla svenska siter, men genom proxies i Turkiet och skriver budskap som ska uppfattas som att de kommer från turkiska hackare. Är det fortfarande turkiet du borde "hämnas" på då? |
Citat:
Jag citerar vad jag skrev: Citat:
Hur vi vet att det är turkiska siter är för att dem har bytt layout på dem hackade sajterna och lagt till en text där dom nämner turkiet har en logga på turkiet fana? Sen har dem även en text ifrån koreanen. Detta syndes mest på sajter som blev hackade innan dessa 4000 sajter men denna layout har även uppkommit på några av dem 4000 sajterna som blev hackade. Ja, det är det för jag kan absolut inte tro något annat än att det var turkar som gjorde det. Men idetta fallet är det inte det, turkarna har diskuterat på deras forum om flashback och inläggen har gjorts innan alla sajter blev hackade och tråden har flera hundra inlägg. |
Citat:
|
Citat:
|
Här finns en dump från tilltaget:
h**p://i25.photobucket.com/albums/c52/illum7/izlam/ayyildis_org_pwnd.jpg |
Citat:
Om jag bryter mot wn's regler genom att posta länken, så ber jag om ursäkt. [Moderator: Det räcker med att barnen på Flashback länkar till listan] |
Citat:
De deface som skett har innehåll på turkiska, ja. Därmed är det inte bevisat att det är turkar som faktiskt ligger bakom; det ser ut som det men skenet kan bedra. Om det finns en pågående polisutredning vore det kul med lite referenser till den. Var bedrivs den? Vem har skrivit om den? Länk? Citat:
Citat:
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson