![]() |
Citat:
|
Jag har några ideer!
1. Betygsättning på medlemmar är något jag starkt är för och tycker absolut att det ska införas! 2. Fler moderatorer alternativt att moderatorerna blir lite mer aktiva, det finns ju en hel och dem räcker igentligen, men bara dom blir mer aktiva. 3. En enskild kategori i forumet som kan heta ex: " Nya medlemmar" där endast nya medlemmar kan posta dvsa dom kommer inte få ha skrivbehörighet i standard kategorierna ( som finns nu ). Klarar dom av 300 inlägg och har skött sig så får dom skrivrättigheter i resten av forumet som alla andra. 4. Tycker att fler kategorier ska läggas till i forumet förutom " Nya medlemmar " Exempelvis: Kolla hemsidan & Visa Hemsidan, men ej i reklamsyfte. Utan man får visa upp sina projekt som man håller på med så kan folk följa ett speciellt projekt som dem är intresserade av dag för dag eller vecka för vecka eller så ofta han som producerar projektet uppdaterar tråden med senaste nytt. Man ska även kunna visa sin hemsida som nyligen har blivit klar eller haft premiär. Detta är bara en önskan från min sida, men jag är endå helnöjd med WN, tack! |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Nåväl, jag gillar inte idén att begränsa vissa forumsdelar begrundat på antalet inlägg. Hur många inlägg man har skrivit säger egentligen ingenting om hur bra ens inlägg är. Dock säger väl kanske de 5-10 första inläggen rätt mycket om hur användaren kommer att bete sig i fortsättningen, i många fall. 4) Jag tycker antalet forumsdelar är perfekt som det är i dag. Det är ju inte särskilt många nya inlägg per dag i forumet, och då blir det bara onödigt och rörigt att ha fler forumsdelar. Oftast så ökar man ju antalet forumsdelar när det blir rörigt i de befintliga. Dock så håller jag med om att det är en bra idé med en sådan forumsdel som du beskriver. Fast den kanske kan ingå i feedback-forumet (forumsdelen är rätt inaktiv egentligen)? |
300 inlägg skulle betyda att jag fortfarande inte får posta i forumet, trots lite drygt två års medlemsskap.
Sen håller jag också med om att man kanske inte alls vill bli förknippad med företaget (eller tvärt om) i allt man tycker och tänker. Bara för att jag tycker något, behöver det inte vara något som representerar företaget. Hårdare tag av moderatorer är det som krävs! Tydliga regler som moderatorerna enklare kan följa upp. |
Ett krav på en viss mängd inlägg i nybörjarforumet skulle säkerligen leda till massa spam där bara för att få räkna inläggen....
|
Citat:
För lite aktiv ska man ha varit och 150 inlägg är inte särskilt svårt att klara. Man får säkert bort väldigt många oseriösa och om man är seriös så försvinner man inte utan stannar och ser till att uppfylla kraven. Citat:
Citat:
Jag som var lite otydlig där. Det jag menar är att man ska kunna sätta "poäng" när det gäller försäljning i köp&sälj och i köp&sälj - domäner. Lite tradera i det hela :) Jag tycker det är en väldigt bra ide, då kan man hålla koll på om en säljare eller köpare är seriös eller inte. Men detta är då bara vad jag tycker, jag är ingen speciellt viktig människa :( |
Jag tycker att det är en urusel ide att ha antal inlägg som något slags mätare på hur bra en medlem är.
Content is king, det ska inte vara eftersträvansvärt att svara på massa trådar utan att ha något att tillföra. Det finns redan tillräckligt många som gör så.. /drygt 500 inlägg på 3 år |
Citat:
Hej Westman! Jag som var lite otydlig där. Det jag menar är att man ska kunna sätta "poäng" när det gäller försäljning i köp&sälj och i köp&sälj - domäner. Lite tradera i det hela :) Jag tycker det är en väldigt bra ide, då kan man hålla koll på om en säljare eller köpare är seriös eller inte. [/quote] Ja det var ju lite skillnad, som jag misstänkte. :D Jag håller med om att det är en bra idé. |
Citat:
Jag känner att det finns en enorm kunskapsbank här, och genom att företrädesvis läsa och söka hittar jag det mesta jag funderar över. Om det skulle vara så att jag har något att tillföra, eller en fråga som ännu ej ställts känns det konstigt att först producera ett antal nonseninlägg, för att få tillgång att posta det jag verkligen ville. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson