WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Tvist gällande .se registrering (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23157)

Kristoffer G 2007-08-27 14:33

Ni som vill kan ju hålla utkik på hemsidan...vi kommer påbörja en lite annorlunda kampanj inom kort.

Kristofer 2007-08-27 15:02

Trevligt med egenreklam.

Kaloriberäknare i php som tar några variabler och slänger in dem i en formel - 100kr. 50% rabatt för de 50 första.. Haha, var finns det efterfrågan för sådana script? De som inte kan koda det där själva klarar de av att implementera ett sånt script på sin egen hemsida / blog som säkert är hostad på nån gratissite?

Schiises..

Kristoffer G 2007-08-27 15:18

Inlägget ovanför ditt var inte menat som reklam, även om jag nu själv ser det som det efter att ha läst det.

Jarre 2007-08-27 20:13

Det var jag som registrerade weblyx.se inte i ond tro utan när brazzan sa att domänet var ledigt stod som ledigt med ändå inte var ledigt så valde jag att regga det för att bevisa.. sedan Pm:ade jag brzzan som frågade efter kostnad, sa ett par hundralappar..

Dessa par hundralappar jag menade var överlåtelse + min avg, att regga (100 kr)
Detta blir alltså ett par hundralappar

När brazzan inte accepterade denna kostnad sa jag fine. Jag kan ju använda den till min webbshop.. Känner att brazzan ska vara glad för att jag gjorde honom en tjänst så att domänet inte kom i "fel" händer

Ber brazzan nu öppet här i WN att ta chansen att bara betala överlåtelseavg. + min kostnad (100kr) för att lösa detta, mår inte bra av att hålla den men vill samtidigt inte gå back

Edit: Stavfel

Kristoffer G 2007-08-27 20:41

Bra skrivet, det sammarfattar vår diskussion rätt bra. Det ända jag inte håller med om är punkten då du säger att du gjorde mig en tjänst.. det är den jag tvekar på..

Hur som helst så håller jag och en annan på att diskuttera angående om vi ska köpa loss den av dig eller inte.

Bra att du "kom ut" och skrev lite här i denna tråden också tycker jag, då får alla bådas sidor.

Jarre 2007-08-27 20:50

Men låt oss säga att en affärsman som lever på endast domäner hade reggat det, då hade ni varit i dålig sits, så nu när jag reggade det åt er slipper ni vara rädda för en sådan händelse..

fabian 2007-08-27 20:51

Dumt att köpa ett domännamn efter att någon pratar här på WN om att köpa det.

Idiotiskt att inte köpa domännamnen innan man pratar om något, investeringen är så liten!

Om det bara handlar om överlåtelseavgiften så är det väl inte så mycket att diskutera med din kollega? Om du klagar över att någon annan "snott" namnet så bör detta vara ett erbjudande att nappa på, och sedan kanske diskutera med din kollega hur ni skall få fart på sajten. Slå till!

Kristoffer G 2007-08-27 20:54

Citat:

Originally posted by fabian@Aug 27 2007, 20:51
Dumt att köpa ett domännamn efter att någon pratar här på WN om att köpa det.
Idiotiskt att inte köpa domännamnen innan man pratar om något, investeringen är så liten
Om det bara handlar om överlåtelseavgiften så är det väl inte så mycket att diskutera med din kollega? Om du klagar över att någon annan snott namnet så bör detta vara ett erbjudande att nappa på, och sedan kanske diskutera med din kollega hur ni skall få fart på sajten. Slå till

Den var köpt när jag gjorde inlägget... problemet, som jag redan sagt flera gånger är ju att jag inte viste att det är när aleborg ser och har fått betalningen domänen registreras. Så nu behöver jag inte säga det fler gånger

Kristoffer G 2007-08-27 20:59

Citat:

Originally posted by Jarre@Aug 27 2007, 20:50
Men låt oss säga att en affärsman som lever på endast domäner hade reggat det, då hade ni varit i dålig sits, så nu när jag reggade det åt er slipper ni vara rädda för en sådan händelse..

Vi behöver inte diskuttera den biten mer eftersom vi har olika uppfattning om just den punkten. Du har PM föresten.

Jarre 2007-08-27 21:21

Vi löste det hela med att brazzan betalde domänavg. (100SEK) och överlåtelseavg.

Tack för alla som har följt och ett ännu större tack till alla kommentarer!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson