![]() |
I England sändes tävlingen live via landets största TV-kanal BBC 1. Men det som sades på bästa sändningstid i den brittiska Public Service-kanalen kommer sannolikt och ironiskt nog inte att belysas av svenska medier. Sverige blev öppet hånat. När det var Sveriges tur att dela ut poäng sa den engelska kommentatorn följande med en sarkastisk ton:
“Well, I’m sure they are going to vote politically correct.” |
Citat:
|
Sjukt jävla dålig låt som vann :) Tradigt att se när allt är så uppgjort.
Svårt att avgöra om serbiens artist var en kille och tjej så man kunde inte fokusera på låten.. |
Imo så var mellanakten det enda som var bra :P
|
Räknar man de deltagande länderna så är det ändå ungefär lika många i båda "lägren", något överviktat på öst. Så att säga att det finns så många småländer i östeuropa som bara röstar på varandra håller riktigt inte, dessutom så brukar ju även väst rösta på det som öst gillar mest. =P (Sverige gav Serbien en 10:a om jag minns rätt?)
Själv tycker jag det vore intressant om exempelvis Albanien eller Moldavien vann, små och fattiga länder som kan behöva lite uppmärksamhet. Att Serbien väljer att visa upp sig så här är ju däremot tragiskt: http://expressen.se/noje/1.677079 Hörde något om att Palestina ville in i tävlingen. Det vore ju något om de lyckades ta hem segern, en ESC-sändning från gazaremsan. :) |
Citat:
Är inte en av anledningarna till att grannländerna röstar på ett grannland att många av invånarna har sitt ursprung från grannlandet? :S Sen givetvis för att dom hört grannlandets låt på radio etc.. |
Jag tycker allt var kass, som sagt, tävling dog förra året redan....
/Thomas THL Ps. Enda anledningen till att jag såg hela var att min fru använde handbojjorna vi köpt av Mats på Lastbryggan. Jag kunde omöjligtvis komma loss från stolen och blundade jag hotade hon med geishakulor..... Handbojjorna var förstås till frun egentligen :) |
Betsson har reklam längst ner på TV4.se om att spela på Eurovision, lite sent kanske.
|
Personligen är jag inte så jätte intresserad av Eurovision, då det mesta är bara politik ...
Men är inte alls förvånad över att Sverige hamnade så långt ner med "the worrying kind" ... Fel låt representerade Sverige utan tvekan ... |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson