![]() |
Hej Fabian!
Jag har följt din tråd med spänning i ett år. Visst har SoftIT haft problem med avgrävda kablar, utbyte av elnät i fastigheten som har orsakat avbrott under året som gått. Lite kul läsning angående Advantage Database Server, där du framställer oss att inte ha koll på den produkten. Vi är distributörer för Advantage Database Server i skandinavien sedan 2001... Ang. avbrottet pga. DNS ändringen... Du meddelade oss tidigare att du ska flytta till ett annat hotell. Jag måste säga att jag inte klandrar vår personal att tro att du hade flyttat när det dök upp DNS ändringar från nic.se. Jag läser här att du ska flytta på fredag, kanske meddelar du oss då? Jag kan förstå om en kund är upprörd när en tjänst man betalar för inte fungerar och det kan jag bara be om ursäkt för. Om man är missnöjd ska man framföra det, man kan vara arg och det är ok, MEN att uppföra sig rent ut sagt illa utan att ge några exempel, ger oftast motsatt effekt. Den effekten har tyvärr drabbat dig... Med vänlig hälsning SoftIT AB Micael Wäxby |
Citat:
|
Hej!
Nej, vi har inte avsiktligt stängt ned kundens konto. Att kontot stängdes ned var en ren kommunikationsbrist. Vad jag menar med motsatt effekt är, att ett dåligt beteende inte gynnar en problemlösning där 2 parter ska samarbeta. Mvh Micael |
Jag vet inte hur din logig fungerar ang detta med nic-se, men eftersom man är tvungen att kontakta er för att göra ändringar i DNSen så ville jag byta DNS-servar omgående så att jag själv kunde kontrollera när flytten skulle ske utan att behöva maila er och vänta på svar.
Mailet ni fick från NIC-se sa att ni skulle ta bort DNS-pekningen ur era DNSer, ni borde innan ni stängde av webhotellskontot kontrollerat vart den nya DNSen pekade, den pekade ju fortfarande mot era servrar, detta BORDE rimligtvis vara ett tecken på att vi avser att ha sajten kvar hos er, iallafall för stunden. Jag anser inte att jag uppfört mig illa utan att ha några exempel. Däremot anser jag att ni agerat mycket illa och tjänsten ni har sålt har på tok för många gånger visat sig inte hålla måttet. För övrigt flyttade vi igår, äntligen är vi fria! Förslagsvis avaktar ni med att avsluta eventuella tjänster vi har på era servrar till ni får en uppsägning från oss. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson