![]() |
Danski: Rent hypotetiskt.. säg att ni lyckas få administrativ kontroll över .NU toppdomänen. Vad hade ni tänkt skulle hända med de existerande .nu domänerna? Bill Semich kommer ju knappast lämna över databasen till er frivilligt. Det är han som byggt upp kundstocken och databasen. Ägarna till .NU domäner syns inte i whois och TLD zonen finns inte tillgänglig för nerladdning. Eller hade ni tänkt börja om från början?
|
Citat:
Sen en följdfråga som jag undrat över. Får man använda förkortning som tex "DEbolaget AB" om företaget egentligen heter "DEbolaget i Malmö AB". Har sett många bolag göra det. Att man inte kan registrera "DEbolaget AB" har ju bolagsverket regler för, därför verkar det konstigt att man får använda förkortningen ändå. |
Jag hittade det på Upplysning.se
|
Nu ska jag Bia.tcha mig lite !
Är det bara jag som reagerar över att det tyngsta "beviset" för att något gått tokigt med administrationen av .nu som Danski refererar till är ett 3½ år gammalt internt arbetsdokument från ITU, som uttryckligen inte får visas publikt, författat av samme person som alltså varit en av de som engagerat "Danski", Brumark och Carlin i frågan - trovärdigt !! "Attention: This is not a publication made available to the public, but an internal ITU-T Document intended only for use by the Member States of the ITU, by ITU-T Sector Members and Associates, and their respective staff and collaborators in their ITU related work. It shall not be made available to, and used by, any other persons or entities without the prior written consent of the ITU-T." Jag tycker situationen är så patetisk så det liknar ingenting.. Att dessa herrar sedan skulle göra detta för den goda sakens skull ser jag som minst sagt rolig: Det var någon i tråden som berättade att Brumark taxerade som en nybakad undersköterska, så kan jag berätta att Carlin taxerar för mindre än ett sjuvårdsbiträde gör och Danski ...hmm han taxerar ungefär 11% av den summa han påstod sitt företag tjänade på en månad, men eftersom han är den enda utan betalningsanmärkning, så fick väl han förestå bolaget. (Tar man de två senaste taxeringsåren för Danski så täcker den totala summan ändå inte vad som krävs som aktiekapital för ett AB, så externa aktieägare är väl inte främmande att gissa!?) Med det menar jag att dessa herrar verkligen verkar vara i behov av slantar, speciellt om dom nu har bekostat servrar redo att skeppas för att bistå Niue.. Jag vet inte Danski om du är ung och naivt blåögd med goda intentioner som hamnat i buffligt sällskap, men jag kan försäkra dig om att vi är många som misstror den goda avsikten kring ert engagemang i toppdomänen. Jag har börjat hitta roligheter med Carlin i ledningen för företag som pysslar med antivirus och antispambekämpning samtidigt som han sitter i en styrelse för ett företag som är kraftigt förknippad med spam. Och Brumark den kraken..Jag tycker att hans antydande i tidigare inlägg runt TPB/Piratpartiet om att hans 8 år i IT-branschen är att jämställa med en 8-årig läkarutbildning, säger en hel del om honom och den bild han har av sig själv. Jag kan absolut inte förstå att ni inte haft den självinsikten att Brumarks namn är likställt med nolltolerans vad gäller trovärdighet i media efter - Trodde ni på fullt allvar att dessa artiklar skulle skapa opion mot Bill Semich så att han skulle lägga över drift och databas i era händer ? Danski - Jag tror faktiskt att du har större tur med världsfreden ! Det förvånar mig inte om du Danski själv blir anklagad för allt skit du slängde över en 17-åring här på wn för en tid sedan som inte ens hade skrivrättigheter, för jag tror INTE att ni har rent mjöl i påsen ! |
Citat:
EDIT: En sökning på orgnumret fungerar, men inte om man söker på bolagsnamnet konstigt nog. |
Sluta lek i sanlådan, när började man kunna se taxering för ett aktiebolag ett par månader efter grundandet? Baserar du min ekonomi på hur jag taxerade som student? Ja jag har käkat nudlar länge och ännu mer för att kunna starta upp de verksamheter jag driver!
Jag har drivit enskilt företag innan precis som många andra, har aldrig snyltat en krona och betalar mer skatt än de flesta. Den vinsten därifrån har sedan gått till MITT aktiebolag, skrattretande vilka påståenden som du slänger jokkoapa. Jag skiter i vad Brumark och Carlin taxerar, jag har varit student och levt på CSN. Och det är jag fan stolt över! Nu driver jag ett bolag SJÄLV och håller på att anställer den ENDA som har hjälp mig med det, en numera 18åring ifrån Stockholm. Hitta skit på mig, visst det har ju med saken att göra. Ska vi dra upp att jag dricker öl? Att jag har förlorat oskulden? Att jag har plankat in på bio? Vad fan är det för lekstuga, vi pratar om ett land som har blivit blåsta och att personen bakom det gör allt och lite till för att skydda detta. Vill du ha hoppa på mig som person eller mitt företag så varsego jokkoapa, jag ställer gärna upp men det kan vi ta privat. Jag kan komma bort till dig så kan vi träffas. Existerar inte bolaget? 556712-2311 DEbolaget i Malmö AB KIVIKSGATAN 7C C/O DAN EGERSTAD 214 40 MALMÖ Det vettigaste jag läst idag är följande: Citat:
Rent förtal mot mitt bolag detta, ni kräver mig på bevis hela tiden vilket jag kan ge men absurda saker såsom att jag skulle förfalska namnteckningar, ha bolag som inte existerar, gömma pengar, ha affärer med skurkar (äter upp småbarn?) kräver tydligen inte ett skit fakta utan är helt ok att hitta på efterhand. ITUs dokument är inte hemligt, dokumentet ligger fritt tillgängligt på deras webplats. Men okej, vad exakt kräver ni för att komma ner på jorden? Det mesta går att ordna fram men inte nu, det är jul om ingen har insett det. Tydligen inte Brumark, Semich, IDG.... |
Jag får försöka försvara Danski här. För det första tycker jag att vi alla skall sänka garden ett par steg, alla verkar sträva efter ett aftonbladsavslöjande? Att blanda in folks lönebesked i diskussionen känns väldigt oseriöst. Är alla med under en mille om året giriga? För det andra hoppas jag att IDG kan lyckas kontakta Toke och därefter ge oss lite klarhet, de intervjuver de nu fört passar bättre in i Plus än någon annanstans.
Något man kan konstatera är att .NU missköts just nu, i alla fall ett par meningar i förstainlägget vet vi säkert att de stämmer, bara detta tycker jag borde leda till en självklar sanering av .NU från ICANNS sida. Jag hoppas diskussionen fortsätter från Danskis sida med ytterligare källor, från mediernas sida med några källor/vettiga intervjuver öht och från WNs andra medlemmar med konkreta motargument eller synpunkter. MVH |
Citat:
Om du har rent mjöl i påsen - fint! Jag är den första att applådera dig. Passa samtidigt på att befria alla andra TLD's som kontrolleras av ljusskygga organisationer, t.ex. .SE! Jag har inte sett hur IIS är under demokratisk kontroll eller har bidragit till svensk samhällsnytta. Återkallbara mandat tillsatta av folket och gratis datorer till skolor i fattiga kommuner vore en bra start. |
Danski - Tycker du att jag ska uppfatta er som offer nu och tycka synd om er för att det är Jul ?
Skärp till dig ! Det är Du, Brumark och Carlin som rullat igång de här inläggen och artiklarna och spyr ut de ena efter de andra anklagelserna och ja, om Niue gjorde ett felaktigt beslut när det begav sig, so be it ! Det är inte olagligt att göra dåliga affärer ! Men pengarna dom fått av Nunames är betydligt mer än vad Sverige fått av IIS.. Vill ni ta över den driften också ? Av hänsyn till dig och ingen annan har jag varken uppgett ditt namn eller liknande, utan bara använt "Danski", men det har du nu själv valt att göra. Jag vet att ditt bolag existerar, är nybildat och ännu inte registrerat som arbetsgivare. Jag har heller inte ifrågasatt dokumenten, den enda som får mig att tveka ordentligt ..menar du att Brumark skulle äta småbarn ? eller var det Carlin ? Jag har refererat till att din senaste taxerade inkomst som var 11% av den kvarts miljon ditt AB tjänade på "tipsande tonåringar" i november (28 000) enligt dina egna uppgifter, jag har således inte antytt att jag vet vad AB:t kommer att taxera för.. Det är ditt personnummer inkomsten är knuten till dvs även din enskilda firmas verksamhet, med inkomsten du haft året innan kommer du inte upp i de 100 000 som krävs för ett AB - och det oavsett om du levt på nudlar och luft. Det är detta jag bygger antagandet på, om du ser det som skrattretande, så har vi olika syn på humor. * Enligt ditt dokument minus00.com/doc/fullmakt2_rawcopy.doc hänvisas det till minus00´s brev daterat 27.09.2006 * Mycket lägligt en vecka därefter bildas DEbolaget i Malmö AB 04.10.2006 * Den enda kontrollerbara verksamheten bakom minus00 som är minus00.com talar om dig och Pär som talesmän för verksamheten och om att det är ditt bolag DEbolaget i Malmö AB som står bakom minus00. * Du har flera gånger i detta forum hävdat att du inte har affärer ihop med Pär Brumark. Men jag vet inte hur det är med Carlin? * Både Klas Carlin och Pär Brumark har utgett sig för att företräda och eller leda verksamheten minus00. * Fullmakten http://minus00.com/doc/fullmakt1.jpg är ställd till Klas Carlin vid bolaget DEbolaget i Malmö AB, men eftersom du hävdar att du ensamt företräder bolaget kan men fråga sig vem som äger rätt till fullmakten, oavsett om den är giltig eller inte.. * Enligt artikelföljetongerna verkar Carlin och Brumark minst sagt oense om er avsikt med .nu, men ni kanske har talat er samman om en gemensam nu ? Kan du själv se att det finns flera stora frågetecken ? Och Danski - Jag letar inte skit om dig, jag påpekar bara att mycket av det du skriver i vissa fall inte stämmer och i andra fall är orsak att ifrågasätta. Om du inte vill bli ifrågasatt skall du inte posta denna typ av inlägg överhuvudtaget, än mindre gå in i verksamheter med personer som har tveksamt rykte. Du har själv sagt i denna tråd att Brumark är galen och vad Carlin beträffar har jag inte påstått att han är skurk - jag har däremot antytt att hans roller i helt motsatta bolag kan anses som oetiskt - men därmed har jag inte sagt olaglig ! Jag håller också med dig om att domaintarzan kommit med en mycket bra frågeställning, blev väl inte helt imponerad av svaret dock Citat:
|
Citat:
(Tror inte ens jag behöver kommentera ovanstående mer än att citera det. Tänk över vad du skriver, det ser ganska otrevligt ut. Bara dom mentalt svaga svarar med muskler när man inte har tillräckligt bra svar.) Citat:
- sedan så började du jobba ihop med Brumark som helst plötsligt hade en piratinfiltratör. Ja, ni verkar vara moralens väktare båda två. :) *fnizz* |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson