WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Erfarenheter av Scorpion Data webbhotell? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1644)

robertsson 2004-10-19 15:58

Citat:

Originally posted by acke-igen@Oct 19 2004, 15:29
är intresserad av att starta ett konto hos scorpio, men efter att ha surfat runt på galleriet.info.se som tydligen skall ligga på scorpiondatas server så känns det som det går lite segt..

Jag har en sida, bakgrundsbilder.se med många många stora bilder som ligger hos scorpiondata och den har väl aldrig varit särskilt snabb. Den har snarare blivit segare allt eftersom. Nu i oktober har den varit nere i nån timme nästan varje dag. Dock har jag sett nån info på scorpion att man håller på att uppgradera så man får hoppas det blir bättre snart.

aikon 2004-10-22 11:26

Citat:

Originally posted by robertsson@Oct 19 2004, 15:58
Nu i oktober har den varit nere i nån timme nästan varje dag. Dock har jag sett nån info på scorpion att man håller på att uppgradera så man får hoppas det blir bättre snart.
Fick detta i onsdags:

Det är nu klart att flytten kommer att genomföras fredagen den 22:a, mellan 06:30 och 08:30, dvs om c:a 32 timmar. Systemet kommer tyvärr att vara nere under den tidsperioden. Vi kommer efter det ha tillgång till väldigt mycket mer bandbredd än vad vi har nu, med en betydligt bättre latency. Vår nya internetleverantör är port80 (www.port80.se).

Det är fortfarande nere nu 11:20, men sådana tidsramar blir väl alltid överskridna, eller?

Vi får hoppas på att det blir mycket bättre som utlovas, för det har inte varit bra senaste veckorna. :(

NuCo 2004-10-22 11:31

Mina enda hemsida hos dem funkar ... använder den mest som en test... :)

Isak 2004-10-22 11:37

Våra också.

Acke 2004-10-22 11:52

kan ni inte skriva en rad i nästa vecka och berätta om det blivit bättre eller ej... :)

aikon 2004-10-22 12:01

Citat:

Originally posted by NuCo@Oct 22 2004, 11:31
Mina enda hemsida hos dem funkar ... använder den mest som en test... :)
Aha, hemsidorna funkar, men inte deras egen frontsida www.scorpionshops.com. Det var den jag testade.

Kom igång runt 9:45 ser jag. Det är väl godkänt. ;)

Storen 2004-10-22 12:10

Så här står det på www.scorpiondata.com (som fungerar nu i alla fall)

2004-10-21, 23:16 Status servermigrering
Vi kommer som alla vet flytta våra servrar under morgonen. Det, tillsammans med de förberedelser vi jobbat med idag leder till att vi för tillfället inte kan svara på alla mail så fort som vi brukar. Vi kommer dock att vara helt ifatt igen inom bara några dagar.

Helix 2004-10-22 12:44

Citat:

Originally posted by acke-igen@Oct 22 2004, 11:52
kan ni inte skriva en rad i nästa vecka och berätta om det blivit bättre eller ej... :)
Hittills kan man säga att ägaren, Peter, kommer få riktigt bra betyg av mig för denna flytt. Man ser att en hel del domäner redan slagit igenom och det går snabbt och utan problem. Pingtiderna ligger på mellan 13-15 ms och man märker att laddningen av sidorna går riktigt bra och snabbt. Detta visar att deras förra närverk var tyvärr inte tillräckligt i och med att hotellet växte snabbt. Just nu ser det mycket ljust ut. Ingen sida går segt och man vet att Peter sköter kundkontakt utmärkt = bra betyg!

robertsson 2004-10-22 14:46

Min sidan laddas MYCKET fortare idag jämfört med senaste månaderna. Det märks att flytten har gett resultat.

tartareandesire 2006-05-01 11:40

Kan de som använder Scorpion Data idag inflika något om huruvida hotellet fortsätter hålla en bra standard?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson