![]() |
tartareandesire > Jo men nu finns det faktiskt ingen absolut sanning om vad som är det bästa att göra politiskt. Vad som är rätt eller fel beror bla. på vilka egna värderingar man har eller grupptillhörighet.
Professorer är verkligen inga experten som sitter inne med en absolut sanning. Hon är professor vilka expertfrågor skall hon sitta med att avgöra? |
Citat:
Citat:
|
ric: puh nämn inte Leijonborg som utrikesminister, får frossbrytningar, om vi inte har haft problem med omvärlden förut lär vi få det då. De kan väl plocka in Carl Bildt istället på den posten. Där har vi i alla fall någon som har erfarenhet och stor respekt med sig i omvärlden.
|
Sverige är ett litet land i världen och vi har egentligen inte så jättemycket att säga till om, hur ska vi då få igenom våran åsikt om våran representant för omvärlden låter som en alkoholpåverkad björn när han öppnar munnen.
|
Citat:
Carl Bildt har gjort ett enormt bra jobb utrikes. Detta har bland annat bloggen Erixon uppmärksammat under kategorin Sverige i storpolitiken. Svårt att säga om Göran har skött sig utomlands. Socialdemokraternas utrikespolitik har varit väldigt slumpmässig och inte ådstakommit ett piss. Möjligvis retade vi upp många i Europa när vi bjöd in Hamas och ställde in flygövning med Israel (vilket för övrigt retade upp svenska försvarsmakten som hade övat). |
Citat:
Problemen i sverige är rotade djupt, det är en attitydföränding som krävs tror jag. Jag är inte totalt missnöjd, förmodligen skulle man placera mej i den övre-medelklassen så jag lär ju få mycket mer pengar över. Frågan är bara om dom pengarna gör mej lyckligare. Att leva bland trygga trevliga medborgare uppskattas ju även av vissa. Enda vägen till trygghet i mina ögon är att man gemensamt ta ansvar för något. Ett annat ord för detta är solidaritet. |
Citat:
|
Citat:
Jag vet inte, men på något sätt verkar du ha fått för dig att sossarna står för de svaga i samhället - och att det är bara de som gör det. I mina ögon är det inte trygghet och solidaritet att man blir bidragsberoende. I mina ögon är det inte okej att en 20-åring klassas som förtidspensionär. För att uppnå trygghet och solidaritet tror jag det krävs ett liberalare Sverige. Ett Sverige där man istället för att dela ut bidrag ger folk egna jobb. Du vet, att bland annat Europa och Socialdemokraterna är positiva för bidrag till fattiga länder beror på att de vill slippa rasera tullarna. Tullarna (som stoppar frihandel) gör så att lönerna inte drabbas negativt i Europa och så att Afrika förblir ett fattigt land. Hade sossarna och övriga "solidariska" politiker verkligen velat hjälpa Afrika hade de sett till att - istället för bidrag - rasera tullarna och tillåta frihandel. |
OT:
Känner Carl Bildts son ;) |
Citat:
Jag är inte totalt missnöjd, förmodligen skulle man placera mej i den övre-medelklassen så jag lär ju få mycket mer pengar över. Frågan är bara om dom pengarna gör mej lyckligare. Där skriver jag ju rent ut att det förmodligen inte är pengarna som avgör hur lycklig man är. 3 inlägg upp. Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson